Strona 2 z 2

Re: kiper w wywrotce 3,5t

PostWysłany: 18 Sty 2021 19:48
przez zeppelin zm 15
Blacha na podłogę 3mm. Kule w poziomie, wspawane w rurę grubościenną. Wzmocnienia w podłodze co około 50-60cm

Re: kiper w wywrotce 3,5t

PostWysłany: 19 Sty 2021 12:36
przez Max85
Przemyśleń i pytań ciąg dalszy :)

Kule masz zarówno z przodu jak i tyłu? Czy może bliżej kabiny masz widełki?
Podobno jak burtę trochę przegnie na jakimś krzywym terenie, to gdy są widełki - łatwiej nałożyć pakę.

Boczne burty masz z dolnym i górnym otwieraniem? Czy może tylko tył?
W sumie jeszcze jedna kwestia - wozisz kiprze jakąś koparkę?
Jeśli tak -jaka ciężka i jak rozwiązałeś kwestie mocowania najazdów :)

Dzięki za pomoc jeszcze raz!

Re: kiper w wywrotce 3,5t

PostWysłany: 19 Sty 2021 12:36
przez Max85
..

Re: kiper w wywrotce 3,5t

PostWysłany: 19 Sty 2021 12:44
przez Max85
..

Re: kiper w wywrotce 3,5t

PostWysłany: 19 Sty 2021 18:53
przez zeppelin zm 15
Kule przód i tył. Jeszcze nigdy nic mi się nie przegieło a wywrot mam na 3 strony. Boczne burty otwierane górą a tylna dołem i górą. Jak kipruje na tył to butra dołem sama się otwiera, zrobione na automacie. Jak chcesz mogę ci foty przysłać na priv.

Re: kiper w wywrotce 3,5t

PostWysłany: 20 Sty 2021 06:44
przez Luka
W 12t aucie mam blachę 3mm, w 18t blachę 4mm, a Wy do busa chcecie włożyć blachę 4mm? Ile Wam ładowności zostanie?

Re: kiper w wywrotce 3,5t

PostWysłany: 20 Sty 2021 09:20
przez Max85
Sprawdzałem z ciekawości ile waży arkusz blachy 2x1m
3mm - 49kg
4mm - 64kg
Na moją pakę potrzebuję 3,5akrusza tak dla porównania.

Nie mówię, że będę brał 4mm - ale wbrew pozorom, kilogramy na konstrukcji uciekają. Wiadomo, że tu 50kg więcej, tam 20 i robi się słabo z ładownością.

2 szt 2-metrowych rur pod kule wywrotu z kulami to kolejne ponad 50kg.

Inną kwestią jest odkształcalność blachy - bo zarówno małą wywrotką jak i 18tonówką można przewozić te same materiały. Jadąc na jakiś kamieniołom po kamień techniczny 100-300mm zrobi się niezła masakra przy załadunku.

Re: kiper w wywrotce 3,5t

PostWysłany: 20 Sty 2021 15:36
przez dawidg2
panowie jest jeden myk by nie wginało blachy. można dać pod blachę sklejkę wtedy ładnie amortyzuje a blacha się nie wgina. No ale kilogramy.

Re: kiper w wywrotce 3,5t

PostWysłany: 20 Sty 2021 23:19
przez Luka
Ale kamienia 100-300 na busa nie wrzuca się jak na 4 ośkę z 1,5m, tylko otwiera burty i operator powoli wysypuje z łyżki z małej wysokości, albo wręcz się wygarnia z łyżki łopatą.
Jak się nie myśli i nie szanuje sprzętu, to żade nie przetrwa.

Konstrukcja musi być w miarę solidna, żeby np. nie krzywiło kipra przy wysypywaniu na nierównym, ale jak się gdzieś da, to trzeba zaoszczędzić. Tutaj każde 50 kg ma znaczny udział w ładowności samochodu.

Re: kiper w wywrotce 3,5t

PostWysłany: 21 Sty 2021 10:11
przez Max85
Panowie, nad podłogą nie ma co tak dywagować. Szkoda się spierać kto / jak ładuje kamienie. Opcji zabezpieczenia trochę jest.
Pominę kwestię, że jadąc na kamieniołom żaden kierowca ładowarki nie będzie czekał aż łopatą zrzuci się ładunek...

Ciekawiej to by było jakbyście napisali z jakich profili/ ceowników macie zrobione kipry - przy jakich autach.

Byłoby jakieś porównanie.

Re: kiper w wywrotce 3,5t

PostWysłany: 23 Sty 2021 05:51
przez lolek3000
Mam iveco 3 z wywrotką na silnik elektryczny , mam akumulator 120ah 950A zwykły kwasowo ołowiowy
Czy fabryczny alternator 90A da radę narobić prądu tak żeby go nierozladowywalo podczas używania kipra ?