wibako

Kupno Wywrotki 4x4

Moderator: peckiel

Re: Kupno Wywrotki 4x4

Postprzez Bakaxhp » 14 Gru 2019 22:25

No jak tak w sumie to w taki ostry teren to rzadko wyjeżdżam jak coś zawsze jest ciagnik z wywrotķą Ale chyba jednak wolałbym 4x4 tak myślę do ciągania koparki czy ładowarki

Bakaxhp
Fizol

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 12 Gru 2019 19:29

Maszyna: Volvo l30b Volvo ecr58 plus Volvo ew160

Firma: ZHUP


Reklama

simmet

Re: Kupno Wywrotki 4x4

Postprzez Luka » 14 Gru 2019 22:40

dzierzan napisał(a):Jak trafi coś z lekką zabudową to może mieć jakieś 9,5t maksymalnie przy napędzie 4x4. W starym MANie 4x4 miałem 6300 ładowności, ale on miał DMC 16t i HDS.

16tka to taka przerośnięta 12stka na większych kołach. Powiedziałbym nawet, że wyżyłowana 12tka.
18tka to też pogranicze dwóch segmentów - możesz kupić TGMa, albo możesz kupić TGSa. Możesz kupić Midlum, albo Premium. TGM właściwie kończy się na 18t, TGS dopiero zaczyna i to do wariantów o DMC po 40t, albo lepiej. Różnią się większą ilością podzespołów niż się wydaje, od kół począwszy, przez ramę, zawieszenie osie i na kabinie kończąc. Różnica między Midlum, a Premium w takiej samej konfiguracji to kilkaset kg różnicy. Jak ładować do oporu, albo przeładowywać (czego, jak wiadomo nie popieram), to brałbym tą cięższą i wytrzymalszą wersję.

W 9,5t ładowności nie wierzę. Chyba, że przy DMC 19t, co często handlarze podają :bangin: Tyle, że u nas te auta rejestrowane są na 18t i ładowność wtedy jest 8,5t.

Luka
Operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


Re: Kupno Wywrotki 4x4

Postprzez dzierzan » 15 Gru 2019 10:55

No nie do końca było tak jak piszesz. Ten MAN był z `85 i 16t DMC miał dlatego że wtedy były trochę inne warunki homologacji. Rozmawiałem z rzeczoznawcą i była nawet możliwość żeby go zarejestrować na 18t DMC, ale jakoś nigdy nam się nie chciało ganiać po rzeczoznawcach, urzędach itd. Nawet optycznie niczym się od nowszych F90 o 18t DMC nie różnił, ba skrzynia rozdzielcza była ze trzy razy większa i silnik D2566 też mały nie był, do tego skrzynia 6 (bez górnej i dolnej) też raczej była większa od standardowej. Poza tym auto było dłuższe od standardowej wywrotki 4x4 z HDS bo kiper miał 4,4m długości i HDS był z tyłu, fakt że HIAB 070 był dość lekki bo ważył w granicach 900kg.

Co do ładowania to też bardzo często woził po 12t i więcej, więc tam na prawdę mało było wspólnego z 12 :wink:

A co do różnych modeli w klasie 18t DMC to się zgadzam w 100%, podobnie jest w Mercedesie. Są Atego 4x4 18t DMC i Actrosy 4x4 18t DMC, gdzie dla Atego 18t DMC to zdaje się max. (dla auta 2 osiowego bo zdarzają się też 3 ośki, ale to moim zdaniem porażka totalna) a dla Actrosa min. Różnią się tak jak piszesz sporo, nawet wizualnie Atego delikatniej wygląda.

dzierzan
Fachoperator

  • Posty: 663
  • Rejestracja: 19 Kwi 2010 10:26
  • Miejscowość: Włocławek
  • Pochwały: 22

Maszyna: JCB 3CX
MB Actros 2635 PK12000
MB Actros 3241

Firma: Transportowa


Re: Kupno Wywrotki 4x4

Postprzez Kirdan » 16 Gru 2019 18:34

Luka napisał(a):W 9,5t ładowności nie wierzę. Chyba, że przy DMC 19t, co często handlarze podają :bangin: Tyle, że u nas te auta rejestrowane są na 18t i ładowność wtedy jest 8,5t.


Trudno jest mieć 10t ładowności przy 4x4 ale jest to możliwe. Latałem 1,5 roku temu po wszystkich producentach bo chciałem kupić 4x4 ( a wyszło 6x6 :D ) i takie coś można mieć na MANie TGM przy 18t DMC i zabudowie Meillera. Inni zabudowujący przy kiprach na 2os są o tonę ciężsi. Co jest też istotne to 10t ładowności drogowej będzie tak naprawdę 10t ładowności technicznej (gdzie w aucie 6x6 mam 12,5t drogowej a 20t technicznej) więc przeładowanie może być niebezpieczne dla sprzętu.

Dodać do tego finezję niektórych ładowarkowych na żwirowniach (prosisz o 5 ton, wpakuje 9...) to normalnie strach.

Kirdan
Młodszy operator

  • Posty: 102
  • Rejestracja: 05 Kwi 2017 14:18
  • Miejscowość: Gdynia
  • Pochwały: 4

Maszyna: Renault K460
Terex TLB890
Zeppelin ZM15
Zetor C3011

Firma: STARTER


Re: Kupno Wywrotki 4x4

Postprzez Seba350 » 21 Gru 2019 13:57

10t ładowności przy 4x4 - nie możliwe - tyle to puste ważą ... Najlżejsze jakie spotkałem to były stare iveca powietrzem chłodzone - z meillerem 9 ton ważyło. Z nowszych aut to ciągników siodłowych 4x4 nie ma poniżej 7,8t ... a gdzie kiper, dłuższa rama i resory ... Volvo 4x4 z meillerem i krótką kabiną 10t równe.

Iveco jak w pierwszym linku, czyli pojazdy 12 czy 14 t dmc to auta dużo delikatniejsze od zwykłych 18dmc - słabsze ramy, zawieszenia, osie.
4x2 to taka tragedia jak ma blokadę nie jest. Dobre opony z tyłu i jedzie - lepiej na pełno niż pusto :)
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

Re: Kupno Wywrotki 4x4

Postprzez Kirdan » 21 Gru 2019 15:08

Seba350 napisał(a):10t ładowności przy 4x4 - nie możliwe - tyle to puste ważą ...


MAN TGM 18.290 4x4 DMC 18.000kg, masa podwozia z kabiną 6055kg, uwzględnia płyny eksploatacyjne oraz masę kierowcy.
Margines błędu 5%

Zabudowa trójstronna 9 F.X. Meiller na MAN TGM 18.XXX 4x4 rozstaw osi 3900mm, waga 1810kg
Skrzynia po wewnętrznej 4800x2430x600.

Proste dodawanie, 6055+1810=7865
Książkowo będzie 10.135kg ładowności.

Margines błędu 5% może nam podnieść wagę do ~8.260kg.
18.000 - 8.260 = 9.740

Wszystkie dane mam z ofert MAN Truck & Bus Polska.

Czyli jednak możliwe możliwe :wink:

Kirdan
Młodszy operator

  • Posty: 102
  • Rejestracja: 05 Kwi 2017 14:18
  • Miejscowość: Gdynia
  • Pochwały: 4

Maszyna: Renault K460
Terex TLB890
Zeppelin ZM15
Zetor C3011

Firma: STARTER


Re: Kupno Wywrotki 4x4

Postprzez Seba350 » 21 Gru 2019 16:25

Tak, tak, moja wypowiedź nie tyczyła się Twojej bo w zamyśle miałem auta 18DMC "te duże" czyli nie eurocargo,tgm,atego itd bo to są auta wyżyłowane do tych wartości i przykładowo,gdzie miałem sposobność osobiście, Atego 4x4 18t - z 10 tonami na sobie, prowadziło się jak "duży" 18t dmc z 16t na sobie .... I pewne będzie, ze jak dali Ci margines 5% - to trzeba go sobie dodać :) - tak jak z polskimi naczepami wywrotkami - +/- 3% - dziwny traf, że zawsze na + :)
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

Re: Kupno Wywrotki 4x4

Postprzez Kirdan » 21 Gru 2019 17:06

Wtedy będzie faktycznie tak jak mówisz: TGS, Arocs, Trakker, gama K itd. Nie ma szansy żeby "duże" podwozie 18tDMC miało 10t ładowności :) Zdecydowanie bliżej 7t.

Kirdan
Młodszy operator

  • Posty: 102
  • Rejestracja: 05 Kwi 2017 14:18
  • Miejscowość: Gdynia
  • Pochwały: 4

Maszyna: Renault K460
Terex TLB890
Zeppelin ZM15
Zetor C3011

Firma: STARTER


Re: Kupno Wywrotki 4x4

Postprzez Luka » 21 Gru 2019 17:35

Sam silnik w takim TGM jest mniejszy i lżejszy. Ewentualnie hydrodrive zamiast stałego napędu.

Luka
Operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


Poprzednia Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej