29 Lut 2020 16:28
Podzieli się może ktoś wiedzą na temat czy warto kupować wywrotkę Daf 85.340 8x4. A może coś innego polecacie w układzie 8x4
29 Lut 2020 17:22
Może warto, a może nie warto. Jak mamy Ci odpowiedzieć na to pytanie nie widząc sprzętu, nie znając stanu ani ceny? Moim zdaniem do 8x4 za słaby silnik.
29 Lut 2020 23:03
A co polecasz jeżeli chodzi o wywrotki 8x4 ?
01 Mar 2020 00:10
Zależy ile masz pieniędzy. Szukaj mocniejszego silnika. W 3-ośće mam 400 koni i idzie tym jechać.
W 4-ośce Powinno być więcej niż 400 koni żeby nie tracić nerwów podczas jazdy z towarem.
01 Mar 2020 08:03
W Manie 6x4 mam ponad ponad 400 koni i radzi sobie z dużymi ładunkami ale chodzi mi też żeby w dowodzie była przyzwoita ładowność 18-20 ton. A ma może ktoś ma rozeznanie jak sprawuje się Scania P380 lub Scania 124 C 420
01 Mar 2020 09:29
Magik48 napisał(a):A co polecasz jeżeli chodzi o wywrotki 8x4 ?
Wszystko co ma zwolnice i Ci się podoba, no chyba że nie masz zamiaru zjeżdżać z asfaltu to wtedy może być bez zwolnic.
Sam silnik nie ma większego wpływu na ładowność. W przypadku tych Scanii które wymieniłeś to 380 zdaje się ma 11 litrowy motor, a 420 12 litrowy, obstawiam że różnica masy silnika nie przekroczy 100 kilogramów. Nawet jeśli porównałbyś do 16 litrowego V8 to różnica mas jest moim zdaniem żadna.
Z tego co piszesz to rozglądasz się za tzw. "anglikiem", czyli słaby silnik, mała masa, szybkie mosty i kiper bez podramówki. Ja osobiście takich aut unikam, no chyba że wozisz towar z placu na plac, nie opuszczając asfaltu i kiprując zawsze na równym.
Poza tym to w ciągu ostatnich kilku miesięcy było już kilka tematów o 8x4 więc wystarczy poszukać.
01 Mar 2020 15:43
18ton to już pewnie max na 8x4 z normalnym 3 stronnym kiprem. Iveco trakker z meillerem bez hydroburty powinno tyle mieć. Ja mam z Dautelem to ma 17800.
A DAF 340 - nie wiem na jakiej pojemności to jest ale pewnie ten 12,6l - będzie jechał, pojemność robi swoje. Kiedyś miałem FH12 340 6x4 gdzie dużo z przyczepą się jeździło - ojciec miał dafa 430 w tym czasie - nie raz razem jechal;iśmy - nie odstawało volvo, a dafoskie 430 to żywe silniki.
01 Mar 2020 16:36
Zastanawia się też poważenie nad Mercedesem 8x4 jakie Panowie są wasze opinie na temat tych samochód. Chodzi głównie o awaryjność, ceny elementów eksploatacyjnych i spalanie
01 Mar 2020 16:55
Actrosy produkują od lat 90-tych do teraz, w przeróżnej ilości konfiguracji. Trochę mało szczegółów.
01 Mar 2020 19:55
Seba350 napisał(a):18ton to już pewnie max na 8x4 z normalnym 3 stronnym kiprem. Iveco trakker z meillerem bez hydroburty powinno tyle mieć. Ja mam z Dautelem to ma 17800.
Mój Actros z Meillerem i hydroburtą ma 18300, jak go kupowałem to oglądałem też Volvo z dwiema hydroburtami (chociaż raczej pneumoburtami bo tam były siłowniki pneumatyczne do otwierania) i miało 18900 zatankowane pod korek i miało trochę większy kiper (tak mówił sprzedający, a raczej nie ściemniał).
01 Mar 2020 21:25
To w sumie ciekawe. Ostatnio znalazłem dwa takie same auta, jedno na podwoziu FH, drugie TGS. MAN jest lżejszy ~500 kg od Volva. I akurat to potwierdza to co dotychczas wiedziałem, że Volvo jest nieco cięższe. Także zdziwiony jestem, że Volvo wyszło z lepszą ładownością niż Mercedes. No chyba, że Mercedes jest jeszcze cięższy, bo z tego co wiem, to Actrosy nie są lekkie. Ale to by sugerowało, że MAN może podejść pod 19,5t.
https://www.otomoto.pl/oferta/man-tgx-2 ... CRnUq.htmlhttps://www.otomoto.pl/oferta/volvo-fh1 ... CQiCA.html
01 Mar 2020 22:39
dzierzan napisał(a):Seba350 napisał(a):18ton to już pewnie max na 8x4 z normalnym 3 stronnym kiprem. Iveco trakker z meillerem bez hydroburty powinno tyle mieć. Ja mam z Dautelem to ma 17800.
Mój Actros z Meillerem i hydroburtą ma 18300, jak go kupowałem to oglądałem też Volvo z dwiema hydroburtami (chociaż raczej pneumoburtami bo tam były siłowniki pneumatyczne do otwierania) i miało 18900 zatankowane pod korek i miało trochę większy kiper (tak mówił sprzedający, a raczej nie ściemniał).
Mówisz o aluminiowym austriackim kiprze - tak one są lżejsze.
02 Mar 2020 00:02
Też myślę że to była głównie kwestia kipra, szczególnie że to raptem 600kg różnicy. Kiper był aluminiowy i burty takie dość cienkie, wymiary miał w sumie zbliżone do mojego, długość identyczna, trochę wyższe burty i co ciekawe szerokość paletowa. Mój za to wydaje się solidniejszy. Jeszcze jedna różnica to że u mnie jest raczej bieda wersja, poza elektryką nie mam nawet klimatyzacji no i najmniejsza kabina, a to Volvo było w kabinie sypialnej i chyba absolutnie maksymalnym wyposażeniu. Wywrotki z takim wypasem jeszcze nie widziałem, skóry, webasto, elektryczne fotele, no chyba wszystko co Volvo oferowało w wyposażeniu w 2001 roku.
02 Mar 2020 15:31
Luka napisał(a):Actrosy produkują od lat 90-tych do teraz
Budowlane to raczej do 2011, ostanie sztuki 2014. Do budowlanki od 2011 jest Arocs.
Magik48 napisał(a):Zastanawia się też poważenie nad Mercedesem 8x4 jakie Panowie są wasze opinie na temat tych samochód. Chodzi głównie o awaryjność, ceny elementów eksploatacyjnych i spalanie
Mercedes ze spalaniem jest zaraz po Scanii, więc oszczędne auta, pod warunkiem odpowiedniego silnika do warunków eksploatacji, u mnie dożo skrzyżowań, brak długich prostych i trochę gór więc duże silniki palą mniej niż takie po 400 KM.
02 Mar 2020 16:58
Seba350 napisał(a):dzierzan napisał(a):Seba350 napisał(a):18ton to już pewnie max na 8x4 z normalnym 3 stronnym kiprem. Iveco trakker z meillerem bez hydroburty powinno tyle mieć. Ja mam z Dautelem to ma 17800.
Mój Actros z Meillerem i hydroburtą ma 18300, jak go kupowałem to oglądałem też Volvo z dwiema hydroburtami (chociaż raczej pneumoburtami bo tam były siłowniki pneumatyczne do otwierania) i miało 18900 zatankowane pod korek i miało trochę większy kiper (tak mówił sprzedający, a raczej nie ściemniał).
Mówisz o aluminiowym austriackim kiprze - tak one są lżejsze.
Chciałem edytować, ale wysłałem nowy post ...
Chciałem na pisać , że się pomyliłem nie austriacki tylko szwajcarski ( i w dani takie chyba też są ) - taki masz kiper - one mają lekkie alu burty
02 Mar 2020 18:50
To Volvo było ze Szwajcarii prawdopodobnie, a mój Mercedes jest z Danii właśnie. Trochę się bałem tych aluminiowych burt bo zdarza mi się wozić gruz, ale Meiller jest na tyle dobrze wykonany że nic się nie dzieje (oczywiście wszystko z głową
).
02 Mar 2020 19:02
Piotr mc 85 napisał(a):Luka napisał(a):Actrosy produkują od lat 90-tych do teraz
Budowlane to raczej do 2011, ostanie sztuki 2014. Do budowlanki od 2011 jest Arocs.
Magik48 napisał(a):Zastanawia się też poważenie nad Mercedesem 8x4 jakie Panowie są wasze opinie na temat tych samochód. Chodzi głównie o awaryjność, ceny elementów eksploatacyjnych i spalanie
Mercedes ze spalaniem jest zaraz po Scanii, więc oszczędne auta, pod warunkiem odpowiedniego silnika do warunków eksploatacji, u mnie dożo skrzyżowań, brak długich prostych i trochę gór więc duże silniki palą mniej niż takie po 400 KM.
Mówisz, że spalania na przyzwoitym poziomie jest, a koszt części eksploatacyjnych porównywalny do innych marek? Na jaki modelu pracujesz i który polecasz?
02 Mar 2020 19:15
Koszt części eksploatacyjnych to chyba jeden z niższych. Całe mnóstwo zamienników różnej jakości, są lepsze, są tańsze, co kto lubi. Masa części używanych, w serwisie też mają wszystko, ale tam ceny jak to w serwisie, choć czasem można się miło zaskoczyć.
02 Mar 2020 19:29
dzierzan napisał(a):Koszt części eksploatacyjnych to chyba jeden z niższych. Całe mnóstwo zamienników różnej jakości, są lepsze, są tańsze, co kto lubi. Masa części używanych, w serwisie też mają wszystko, ale tam ceny jak to w serwisie, choć czasem można się miło zaskoczyć.
Ok a powiesz coś odnośnie apetytu na paliwo, jak wychodzi spalanie w układzie 8x4?
02 Mar 2020 20:50
Tak o:
- Załączniki
-
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.