wibako

kiprowanie bez blokady tylnego mostu

Moderator: peckiel

kiprowanie bez blokady tylnego mostu

Postprzez solrivanoli » 04 Lis 2020 20:16

Marka i model maszyny: Iveco ML 120EL22
Rok produkcji: 2010

Witam serdecznie,

mam pytanie odnośnie "patentów" na kiprowanie bez blokady tylnego mostu w miejscach w których możemy się zakopać. Z tego co mi powiedział mechanik w samochodzie istnieje coś ala system AWR, ale nie jest to blokada tylnego mostu.
Czy macie może jakieś pomysły jak się zabezpieczyć na wypadek zakopania takim pojazdem poza kupnem porządnych opon?

DMC 12t, dopuszczalna ładowność 7t.

Pozdrawiam

solrivanoli
Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 20 Sty 2020 22:30

Maszyna: Brak

Firma: Brak


Reklama

simmet

Re: kiprowanie bez blokady tylnego mostu

Postprzez dawidg2 » 04 Lis 2020 22:19

Patentów kilka a raczej zasad,

można wyjść a raczej trzeba zobaczyć gdzie się kipruje, nie kiprować blisko płotów, budynków itd, wjechać tak by łatwiej było wyciągnąć (chodzi by ciągnąć w miarę na wprost) no i kiprowanie do tyłu zawsze nas odepchnie bardziej niż na bok gdzie ładunek zablokuje. No i nie ryć bez sensu jak już siada.
I chyba podstawa opony 22,5 nie mniejsze.
Nie zaszkodzi wozić porządnej liny, jakiegoś kinetyka i mieć ucho na przód.

Autor postu otrzymał pochwałę

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Re: kiprowanie bez blokady tylnego mostu

Postprzez zeppelin zm 15 » 04 Lis 2020 23:02

Ale auto jest DMC 12t jeśli ma koła 19 to będzie maks, nie zdziwił bym się że 17.5....

Autor postu otrzymał pochwałę
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


Re: kiprowanie bez blokady tylnego mostu

Postprzez Luka » 04 Lis 2020 23:48

Nie kiprować na bok na miękkim. Nawet blokada ci w tej sytuacji może nie pomóc, bo jak to "luźne" koło, które nie jest zasypane materiałem zacznie mielić, to bez blokady stoisz, z blokadą momentalnie się zakopujesz po most.

Jednym z fajniejszych patentów jest sypanie na raty. Usypać trochę, podjechać od przodu, cofnąć na to co wysypałeś i znowu wysypać partię. I sypać tak, aż do skutku. Jak wysypiesz 7t materiału pod małe koła 17,5, to będzie bieda wyjechać czy z blokadą czy bez.

O, jeszcze jedno mi się przypomniało. Patrzyć na pochyłość terenu, na płoty, budynki i starać się, żeby wysypywany materiał leciał jak najdalej od twojego samochodu. Jak wysypiesz pod górkę (czyli np. pobocze jest wyższe niż droga) to więcej materiału spadnie ci pod koła.

Nie wiem jaką masz konstrukcję burty, jak się da to podwiesić burtę w kącie 90* i tak sypać. Jak z hydroburty, żeby materiał poleciał te 60 cm dalej w bok. Często jest z tym kłopot, bo konstrukcja zawiasów sprawia, że między obrzeżem skrzyni, a burtą jest przerwa, te 10cm, przez które większość materiału wyleci.
https://ireland.apollo.olxcdn.com/v1/fi ... s=1000x700

Autor postu otrzymał pochwałę

Luka
Operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


Re: kiprowanie bez blokady tylnego mostu

Postprzez solrivanoli » 12 Lis 2020 16:07

Dzięki za odpowiedzi i zapamiętam te rady. Dodam że koła są małe bo 17.5 a dodatkowo nie pomgaga nisko umieszczona burta bo jest na wysokości 112cm od poziomu gruntu. Jak byście jeszcze mieli jakieś spostrzeżenia to będę wdzięczny. Wysłane po pochwale.

jedyne zdjęcie samochodu które mam. https://zapodaj.net/887f46c13d69d.jpg.html

solrivanoli
Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 20 Sty 2020 22:30

Maszyna: Brak

Firma: Brak


Re: kiprowanie bez blokady tylnego mostu

Postprzez dawidg2 » 12 Lis 2020 17:47

ach uważaj bo na tych to i pusty może mieć problem ruszyć na trawie.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Re: kiprowanie bez blokady tylnego mostu

Postprzez Luka » 12 Lis 2020 18:23

Ee, nie ma tragedii. Fakt, że nie 22.5, ale jak się robi z głową, to się da sporo tym zdziałać. Zaleta małych kółek to dość łatwy wyjazd koparką na skrzynie.
Burtą ci ziemi raczej nie dotyka. I to jest kluczowe, żebyś jej nie wyrwał. Natomiast im dłuższa, tym lepsza, bo bardziej osłoni koła i mniej pod nie naleci materiału.

Luka
Operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej