wibako

lekarstow na różne dolegliwości 3CX/4CX

lekarstow na różne dolegliwości 3CX/4CX

Postprzez casik » 27 Kwi 2006 19:18

informacja dla posiadaczy maszyn JCB koparko ladowarek które posiadaja nowe silniki JCB na licencncji firmowej czyli juz nie perkinsy.pekla mi membrama pomka nie chciala podawac paliwa wiec ja rozkrecilem sam wklad czyli membraki gumowe i czpien dopasowalem co wiecej pasuje idealnie od fiata 126p czyli naszego MALUSZKA.koszt naprawy pomki to 5,50 groszy...chodzi idealnie :mrgreen:

podpiąłem temat, ponieważ moze być bardzo przydatny
jeżeli ktoś ma już podobne doświadczenia, to prosze je tu opisać
posty nic nie wnoszące będą usuwane
Ostatnio edytowany przez casik, 15 Sie 2007 10:50, edytowano w sumie 1 raz

Awatar użytkownika
casik
Młodszy operator

  • Posty: 128
  • Rejestracja: 31 Sty 2006 10:34
  • Miejscowość: JELENIA GORA

Reklama

simmet

Postprzez agil » 08 Maj 2006 20:28

Nawet w starych 3 cx tych z 91 roku dokladnie 3cx-4 na silnikach perkinsa pompa idealnie pasowala z fiata 126 p albo cinquecento juz nie pamietam :) a jezeli chodzi o zamiennika to swieca zarowa w 3 cx jes dokladnie taka sama jak w starze tylko nie pamietam do ktorego roku produkcji jcb :)

Pozdrawiam
Agil

Awatar użytkownika
agil
Fachoperator

  • Posty: 698
  • Rejestracja: 08 Maj 2006 19:51
  • Miejscowość: Pszczyna

Postprzez Pistol » 27 Lis 2006 19:55

Dzisiaj wymienialiśmy pompkę paliwa. Do 3cx z 2003 kupiłem w sklepie z częściami do maszyn rolniczych za niecale 60 zł. Różnica polega tylko na tym że orginalna pompka nie jest rozbieralna a zamiennik jest.

Pistol
Fizol

  • Posty: 29
  • Rejestracja: 27 Lis 2006 17:42
  • Miejscowość: Złotoryja

3CX/4CX - Maszyna nie chce jechać - lekarstwo!!!

Postprzez Marcin6 » 12 Sie 2007 12:14

Witam wszystkich.

Pozwoliłem sobie na założenie nowego tematu gdyż wydaje mi się iż jest to sprawa
bardzo istotna dla wszystkich użytkowników 3cx / 4cx , także tych których to aktualnie nie dotyczy ale może zdarzyć się w przyszłości.
Mój 4cx jest z 2003 roku i wykazywał objawy znane większości tzn brak siły, spadki obrotów itd.
Uwierzcie że mało cholery nie dostałem. Poszły filtry, sitka, turbo, pompa i nie wiem co jeszcze. Nic to nie dało. Czasem maszyna już jechała normalnie cały dzień i wieczorem
znów to samo.
Wiem że nie tylko ja miałem taki problem a dotarłem do przyczyny więc spieszę z informacją dla wszystkich którzy tego potrzebują.
Lekarstwo jest tak proste że aż śmieszne.
Potrzebny będzie kluczyk płaski 19 , cienki drucik ok. 10cm i 3 min czasu.
Podnosimy sobie maszynę na łapach i łyżce wchodzimy pod spód i odnajdujemy przewód
wychodzący ze zbiornika paliwa. Jest to prosta rurka o małej średnicy wychodząca ze
zbiornika na wysokości ok. 10 – 15 cm. Na nią nakręcony jest przewód metalowo- gumowy
który zaczyna się kolankiem. Tych którzy spodziewają się
potoku paliwa może spotkać rozczarowanie. A dalej tylko drucik i wszystko jest jasne.

Życzę powodzenia i napiszcie czy pomogło.
Pozdrawiam
Marcin

Marcin6
Pomocnik operatora

  • Posty: 53
  • Rejestracja: 15 Mar 2007 10:30
  • Miejscowość: Kołobrzeg

Postprzez Hipo » 13 Sie 2007 11:27

Panowie z tego co mi wiadomo to w JCB nie ma świecy żarowej tylko płomieniówka jest. A jedyny star który ma płomieniówke to 66 (pszczółka :) ) a ten z kolei z tego co pamiętam to ma instalacje na 12V :roll:

Awatar użytkownika
Hipo
Fachoperator

  • Posty: 922
  • Rejestracja: 18 Kwi 2007 21:05
  • Miejscowość: Jarosław
  • Pochwały: 9

Maszyna: 3CX Contractor '08
4CX Sitemaster '07
8030 ZTS '06

Firma: ..,,__--(::) - -__,,..


Postprzez motodarek » 13 Sie 2007 23:18

To i ja wrzucę swoje pięć groszy.
Podczas pracy na budowie musiałem na chwilkę wysiąść z kopaczki,wracam włączam jazdę a maszyna ani drgnie. Trochę sobie powajchowałem :? i dalej brak chęci do jazdy (ze strony maszyny rzecz jasna). No to bezpieczniki, jest jeden trafiony. Wymiana i przepalił się natychmiast. :?: Włączam napęd 4x4 wymiana bezpiecznika, maszyna rusza. Wyłączam przedni napęd i bezpiecznik znowu trafia. Do końca pracuję na napędzie 4x4 choć to zbyteczne i tak samo wracam do domu.
Przyczyna: w elektromagnesie od przedniego napędu dioda dostała zwarcie. Przy włączonym napędzie na przód prąd na elektromagnes jest wyłączony i bezpiecznik nie przepalał się.
Elektromagnes naprawiłem we własnym zakresie bo sprzęt był potrzebny na jutro i tak chodzi do dziś(od marca).

Następny proszę.
Tak sobie myślę że też mieliście jakieś awarie :wink:

motodarek
Operator

  • Posty: 356
  • Rejestracja: 03 Cze 2007 17:54
  • Miejscowość: EP
  • Pochwały: 4

Maszyna: JCB 3CX

Firma: malutka


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej