wibako

Wymiana ślizgów

Wymiana ślizgów

Postprzez marcin645 » 18 Gru 2015 22:46

a powiedz mi jeszcze jak bede wyjezdzal teleskopem to z boku te sruby co sa na ramieniu z jeden strony 4 i z drugiej 4 to odkrecic calkiem?

marcin645
Operator

  • Posty: 429
  • Rejestracja: 10 Cze 2015 21:20
  • Miejscowość: dolnyslask

Maszyna: Jcb 4cx

Firma: Kam-bud


Reklama

simmet

Wymiana ślizgów

Postprzez marcin645 » 20 Gru 2015 00:25

Do wymiany slizgow wypinamy silownik teleskopu ale od strony lagi a jak pozniej trafic spowrotem na sworzen jak tam nic nie widac?

marcin645
Operator

  • Posty: 429
  • Rejestracja: 10 Cze 2015 21:20
  • Miejscowość: dolnyslask

Maszyna: Jcb 4cx

Firma: Kam-bud


Wymiana ślizgów

Postprzez Hipo » 20 Gru 2015 13:05

Jak nic nie widać? a otwory w ramieniu na sworzeń to co? pchasz pręta jakiegoś, podnoscić oko tłoka w góre i ustawiasz jak trzeba, z drugiej zabijasz sworzeń i gotowe. Czy pomyśleć to aż taki problem?

Awatar użytkownika
Hipo
Fachoperator

  • Posty: 922
  • Rejestracja: 18 Kwi 2007 21:05
  • Miejscowość: Jarosław
  • Pochwały: 9

Maszyna: 3CX Contractor '08
4CX Sitemaster '07
8030 ZTS '06

Firma: ..,,__--(::) - -__,,..


Wymiana ślizgów

Postprzez marcin645 » 20 Gru 2015 21:17

A powiedzcie mi jeszcze a blachy pod slizgi to jaka grubosc dac jak bede mial nowe slizgi?

marcin645
Operator

  • Posty: 429
  • Rejestracja: 10 Cze 2015 21:20
  • Miejscowość: dolnyslask

Maszyna: Jcb 4cx

Firma: Kam-bud


Wymiana ślizgów

Postprzez Hipo » 21 Gru 2015 07:00

Oryginal sa bardzo cienkie, ja dalem 1mm bo akurat taka byla pod reka.

Awatar użytkownika
Hipo
Fachoperator

  • Posty: 922
  • Rejestracja: 18 Kwi 2007 21:05
  • Miejscowość: Jarosław
  • Pochwały: 9

Maszyna: 3CX Contractor '08
4CX Sitemaster '07
8030 ZTS '06

Firma: ..,,__--(::) - -__,,..


Wymiana ślizgów

Postprzez marcin645 » 21 Gru 2015 23:31

i potem pod te boczne sruby co sa na ramieniu dawales podkladki ??

marcin645
Operator

  • Posty: 429
  • Rejestracja: 10 Cze 2015 21:20
  • Miejscowość: dolnyslask

Maszyna: Jcb 4cx

Firma: Kam-bud


Wymiana ślizgów

Postprzez Hipo » 22 Gru 2015 07:43

Dałem tak jak w oryginale było.

Awatar użytkownika
Hipo
Fachoperator

  • Posty: 922
  • Rejestracja: 18 Kwi 2007 21:05
  • Miejscowość: Jarosław
  • Pochwały: 9

Maszyna: 3CX Contractor '08
4CX Sitemaster '07
8030 ZTS '06

Firma: ..,,__--(::) - -__,,..


Wymiana ślizgów

Postprzez jogibubu » 22 Gru 2015 13:49

Te boczne śruby , jest ich 8 sztuk , powinny mieć nakretki kontrujące , dociągasz śrube , trzeba to zrobić z wyczuciem , obie strony rowno żeby wysów byl na środku i kontrujesz nakretką , powinno się szyne wysówu posmarować waksoilem żeby nie piszczał podczas pracy .
Jogi

jogibubu
Pomocnik operatora

  • Posty: 91
  • Rejestracja: 11 Mar 2008 11:25
  • Miejscowość: Dolnyslask
  • Pochwały: 1

Wymiana ślizgów

Postprzez marcin645 » 22 Gru 2015 21:28

no wlasnie o to mi chodzilo bo teraz mam zalozone po jedej podkladce i tak myslalem co zrobic jak beda nowe slizgi czy tez dawac podkladki. juz wszytsko wiadomo

marcin645
Operator

  • Posty: 429
  • Rejestracja: 10 Cze 2015 21:20
  • Miejscowość: dolnyslask

Maszyna: Jcb 4cx

Firma: Kam-bud


Wymiana ślizgów

Postprzez marcin645 » 22 Gru 2015 22:08

a co do zakupu slizgow widze ze sa rozne kolory ich czy to jest jakas roznica w kolorach?/ co polecacie

marcin645
Operator

  • Posty: 429
  • Rejestracja: 10 Cze 2015 21:20
  • Miejscowość: dolnyslask

Maszyna: Jcb 4cx

Firma: Kam-bud


Re: Wymiana ślizgów

Postprzez bartifeeli » 22 Gru 2015 23:31

marcin645 napisał(a):no wlasnie o to mi chodzilo bo teraz mam zalozone po jedej podkladce i tak myslalem co zrobic jak beda nowe slizgi czy tez dawac podkladki. juz wszytsko wiadomo
W starszych typach były śruby i podkładki (chyba trzy na śrube i później zdejmowałeś po kolei po jednej w miarę zużywania się ślizgów). W nowszych modelach są śruby z niską nakrętką kontrującą, co eliminuje za każdym razem wykręcanie wszystkich śrub w celu kompensacji luzu :wink:


marcin645 napisał(a):a co do zakupu slizgow widze ze sa rozne kolory ich czy to jest jakas roznica w kolorach?/ co polecacie
Nie ma znaczenia kolor. różnica jest tylko czy są teflonowe czy plastikowe, czy może mosiężne. Blachy podłóż sobie grubsze niż oryginał, tylko nie przesadź, bo będzie tarło o płozę ramy.
JCB w maszynach, to jak BMW w samochodach :)

bartifeeli
Fachoperator

Maszyna: Nie istnieje

Firma: W chmurach


Wymiana ślizgów

Postprzez Hipo » 23 Gru 2015 08:29

I mosiężnych ślizgów nie zakładaj, chyba że chcesz za chwile mieć wysów do regeneracji.

Awatar użytkownika
Hipo
Fachoperator

  • Posty: 922
  • Rejestracja: 18 Kwi 2007 21:05
  • Miejscowość: Jarosław
  • Pochwały: 9

Maszyna: 3CX Contractor '08
4CX Sitemaster '07
8030 ZTS '06

Firma: ..,,__--(::) - -__,,..


Wymiana ślizgów

Postprzez marcin645 » 23 Gru 2015 21:49

A jak poznac czy teflonowe czy plastikowe? Moja to 4cx 97r

marcin645
Operator

  • Posty: 429
  • Rejestracja: 10 Cze 2015 21:20
  • Miejscowość: dolnyslask

Maszyna: Jcb 4cx

Firma: Kam-bud


Wymiana ślizgów

Postprzez bartifeeli » 23 Gru 2015 23:23

Plastik się kruszy a teflonowe rozciąga. Ja miałem teflonowe białe a plastik czarne, czerwone i zielone ale pewnie reguły nie ma...

bartifeeli
Fachoperator

Maszyna: Nie istnieje

Firma: W chmurach


Wymiana ślizgów

Postprzez marcin645 » 23 Gru 2015 23:25

ja nie wiem wlasnie jakie mam i wiem jakie kupić;/ a podkladka to ile ma mm???

marcin645
Operator

  • Posty: 429
  • Rejestracja: 10 Cze 2015 21:20
  • Miejscowość: dolnyslask

Maszyna: Jcb 4cx

Firma: Kam-bud


Wymiana ślizgów

Postprzez marcin645 » 27 Gru 2015 00:14

Jakie polecicie slizgi do 4cx jaki kolor? Bo na allegro jest tego pelno iceny sa rozne

marcin645
Operator

  • Posty: 429
  • Rejestracja: 10 Cze 2015 21:20
  • Miejscowość: dolnyslask

Maszyna: Jcb 4cx

Firma: Kam-bud


Wymiana ślizgów

Postprzez Hipo » 27 Gru 2015 11:18

Jaki ci pasuje, jakie to ma znaczenie jak i tak tego nie widać wiec nie polansujesz kolorem na budowie :lol:

Awatar użytkownika
Hipo
Fachoperator

  • Posty: 922
  • Rejestracja: 18 Kwi 2007 21:05
  • Miejscowość: Jarosław
  • Pochwały: 9

Maszyna: 3CX Contractor '08
4CX Sitemaster '07
8030 ZTS '06

Firma: ..,,__--(::) - -__,,..


Wymiana ślizgów

Postprzez marcin645 » 27 Gru 2015 15:16

Nie chodzi zeby lansowac tylko myslalem ze moze te kolory cos oznaczaja np twardosc zywotnosc

marcin645
Operator

  • Posty: 429
  • Rejestracja: 10 Cze 2015 21:20
  • Miejscowość: dolnyslask

Maszyna: Jcb 4cx

Firma: Kam-bud


Re: Wymiana ślizgów

Postprzez puszek_ZGY » 29 Gru 2015 00:26

Wymienialiśmy w naszej 3CX z 96-go. Materiał to niby teflon z kauczukiem. Górny kolor czerwony, dół zielony + podkładki. Zamawialiśmy z serwis-kopu.

Ramię demontowaliśmy we 2-ch. Bez rozłączania przewodów. Teleskop na kobyłki, siłownik łyżki do góry, na ramię. Problem był z zapieczonym sworzniem siłownika teleskopu :mrgreen: W sumie kalamitki nie ma (bo ucho od siłownika nie obraca się w około sworznia), więc po takim czasie inaczej być nie mogło. Do demontażu sworznia potrzebne narzędzia to: młot i wybijak w postaci innego sworznia, wiadomo, troszkę mniejszym wymiarem od naszego zapieczonego ;)

Demontaż samego teleskopu oczywiście łatwo, troszkę trudniej z założeniem. Precyzyjnymi ruchami należało wetknąć ramie w końcówkę teleskopu (teleskop podklinowany, tak aby się nie odsuwał). Jedna kobyłka była z rolką i podczas zakładania trochę ramienia się wsunęło, po czym druga osoba trosze go podsuwała do góry (niestety samym ramieniem się nie dało całkowicie wsunąć, bo też kąt natarcia był zbyt mały, a już bardziej ramienia się nie dało rozłożyć) i tak do całkowitego włożenia. Przy otworze na sworzeń dolny teleskopu jest mały otwór, przez niego śrubokrętem nacentrowaliśmy ucho tłoczyska, po czym wsuwając je, delikatnymi ruchami zainstalowaliśmy sworzeń.

Bez tego otworu ani rusz (bo chyba po to jest :D). Wkładając ucho tłoczyska w teleskop, po schowaniu teleskopu do momentu otworu na sworzeń, za każdym razem nam się przekręcało. Wtedy należało zrobić tak aby ucho przeskoczyło dalej za otwór na sworzeń, aż do wspomnianego otworu na "śrubokręt", po czym śrubokrętem nacentrowaliśmy tak aby bez przeszkód włożyć sworzeń.

Image

Image
Jeśli pomogłem ---> Kliknij "pochwała" ;)

Mój kanał YouTube https://www.youtube.com/channel/UCnu2d_ ... Qbz8agHLXw

Awatar użytkownika
puszek_ZGY
Fachoperator

Maszyna: VOLVO EW140C

Firma: -


Wymiana ślizgów

Postprzez marcin645 » 29 Gru 2015 13:26

dzisiaj zdemontowalem cale ramie wysuwu i gorne slizgi czerowne dolne zielone ale pod dolnymi slizgami nie bylo zadnych podkladek metalowych. i teraz pytanie jaka grubosc maja nowe slizgi? te dolne co zdemontowalem to maja grubosc 2cm. i pytanie czy kupowac nowe czy zalozyc stare i pod nie podkladki metalowe??

marcin645
Operator

  • Posty: 429
  • Rejestracja: 10 Cze 2015 21:20
  • Miejscowość: dolnyslask

Maszyna: Jcb 4cx

Firma: Kam-bud


PoprzedniaNastępna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej