15 Lip 2023 16:52
Marka i model maszyny: JCB 4CX
Rok produkcji: 2014
Dzień dobry,
Mam taki problem ze swoim 4CX, mianowicie podczas jazdy po asfalcie wszystko działa ok. Maszyna włącza torquelock i pędzie przed siebie do przodu, problem jest niestety przy wytracaniu prędkości i dohamowywaniu. Gdy przed zakrętem zdejmuje nogę z gazu maszyna zwalnia bez problemu, natomiast jeśli zaczynam hamować przy końcówce przed zakrętem odczuwalne są wibracje i maszyna potrafi zgasnąć. Jeżeli wytracę prędkość bez gwałtownego hamowania i przed zakrętem lub zatrzymaniem koparki włącze wysprzęglenie znajdujące się na drążku łyżki skrzynia wysprzęgli z biegu i mogę zahamować bez problemu. Natomiast jeśli jest na biegu odczuwalna jest wibracja i potrafi zdusić silnik. Czy ktoś miał kiedyś podobny problem w koparce? Pozdrawiam i dzięki za odp wskazującą przyczynę.
16 Lip 2023 04:48
Zacina się elektrozawór od loockup albo cewka się przegrzewa i wtedy się zacina
16 Lip 2023 21:10
Czy możesz mi wskazać gdzie szukać tej cewki, bądź elektrozaworu? Poradzę sobie z tym sam czy lepiej wzywać serwisanta :( ? Miałeś już podobny przypadek. Dodam tylko że maszyna pracuje na budowie nic się nie dzieje. Problemy są podczas szybkiej jazdy ulicami i tylko przy używaniu hamulca tj. na samej końcówce przed zatrzymaniem maszyny potrafi ją zgasić chyba że odpuszczę bo mam wolne, dodaję gazu i jadę dalej...
16 Lip 2023 22:59
Blokada zmiennika ci się nie wyłącza, przy załączonej blokadzie silnik i skrzynia spięte są 1:1, to tak jakbyś auto w manualu wyhamował na najwyższym biegu do 10km/h bez użycia sprzęgła, też silnik zdusisz. Na budowie tego nie zauważysz bo masz za małą prędkość żeby załączyć blokadę.
17 Lip 2023 15:09
Cewka na górze skrzyni. Wyczyść elektrozawór jak nie pomoże wymień sama cewkę. Przegrzewa się.
18 Lip 2023 07:48
Dzięki Doktor JCB za informację, możesz mi jeszcze napisać jaki jest dostęp do tego elektorzaworu tj. jak najłatwiej się do niego dostać? Mam od dołu próbować czy od góry coś trzeba rozkręcać? Chodzi o ten niebieski elektrozawór na skrzyni? Wykręcić mam tam tą cewkę?
- Załączniki
-
18 Lip 2023 14:44
To jest skrzynia manualna. Nie spotkalem opcji lock w manualnej. Natomiast w PowerShift jest przykręcona na samej górze skrzyni blok zaworowy z cewka okrągłą. Blok zaworowy z nią jest dokręcony do obudowy skrzyni bliżej przodu skrzyni tam gdzie te króćce widać na zdjęciu. Jeśli masz ten problem w skrzyni manualnej to obawiam się że masz zmiennik do wymiany.
23 Lip 2023 12:42
Ok już wiem, mam skrzynię powershift 4 biegową z tercklockeim. A do tej cewki dostanę się z dołu czy trzeba coś więcej rozkręcać?
23 Lip 2023 20:51
Od góry. I dobrze jest kabinę z jednej strony unieść.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.