Strona 1 z 1

4CX '12 Ustawienie tarczek LSD w przednim moście

PostWysłany: 25 Wrz 2023 10:25
przez pawelachramowicz
Witam, mam problem z ustawieniem luzu na tarczkach w koszu satelit, nie jestem pewny co do luzu jaki ustawiam, powiedziano mi że ma być 0,1 do 0,2mm. Ustawiając taki luz mam trzaski przy skręcie na załączonym napędzie. Most rozbierałem już kilka razy i stwierdzam że jak robię większy luz to jakby było trochę lepiej. Olej oczywiście hp plus. Moze jest ktoś w stanie podesłać jakaś procedurę ustawiania lub właściwe wartości, ewentualnie proszę o tel 516 359 919.
Dziękuję i pozdrawiam.

Re: 4CX '12 Ustawienie tarczek LSD w przednim moście

PostWysłany: 26 Wrz 2023 09:58
przez Doktor jcb
Dobrze ci ktoś powiedział. Skręcasz i mierzysz czujnikiem zegarowym. A obudowa dyfra nie ma wyżłobień od tarczek. To powoduje że się tarczki zacinają. Jeśli wszystko będzie ok a dalej będzie trzaskać na oryginalnym oleju to jedna opcja to dolanie uszlachetniacza do oleju druga to musisz się przyzwyczaić z tym żyć. Czasem trzaskaja.

Re: 4CX '12 Ustawienie tarczek LSD w przednim moście

PostWysłany: 26 Wrz 2023 10:29
przez pawelachramowicz
W którym miejscu mam mierzyć?Pomiędzy płytkami?Może posiadasz jakiś rysunek z procedury?Dziękuję

Re: 4CX '12 Ustawienie tarczek LSD w przednim moście

PostWysłany: 26 Wrz 2023 10:45
przez Doktor jcb
Czujnikiem zegarowym nie da się mierzyć między płytkami. Opierasz miernik o tryb i śrubokrętami unosisz i opuszczasz a na zegarze odczytujesz wynik

Re: 4CX '12 Ustawienie tarczek LSD w przednim moście

PostWysłany: 26 Wrz 2023 10:59
przez pawelachramowicz
I tryb w skręconym koszu satelit ze złożonymi płytkami ma się unosić 0,1-0.2mm tak?A zegar można przyłożyć np przed otwor półośki?

Re: 4CX '12 Ustawienie tarczek LSD w przednim moście

PostWysłany: 26 Wrz 2023 14:53
przez pawelachramowicz
A da się jakoś to usunac zmienić satelity na jakieś beż tego lsd ?Czy lepiej cały nowy zwykly wklad?5 razy wyjmowałem most robiłem różne luzy a efekt zawsze ten sam .

Re: 4CX '12 Ustawienie tarczek LSD w przednim moście

PostWysłany: 26 Wrz 2023 17:41
przez Doktor jcb
Zegar przystawiasz przez otwór w obudowie o tryb. Jak wyglądało miejsce styku tarczek z obudową. Te przetoczenia w obudowie gdzie blokują się tarczki o obudowę. LSD robi robotę. Jak to zlikwidujesz pożałujesz. Dodaj do oleju preparat uszlachetniający czy ceramizujacy do przekładni z blokada LSD. I lej tylko oryginalny olej.

Re: 4CX '12 Ustawienie tarczek LSD w przednim moście

PostWysłany: 26 Wrz 2023 20:30
przez pawelachramowicz
Obudowa jest ok,zamówiłem uszlachetniacz do mostu z lsd zobaczymy rezultat .teraz zrobiłem dosyć duży luz okolo 0.5mm i dopiero satelity zaczęły się kręcić po skreceniu i na zimnym oleju w ogóle nie trzeszczy tylko po rozgrzaniu i to najlepszy efekt do tej pory ,zastanawiam się jeszcze czy nie powiększyć luzu z czystej ciekawości, olej oryginał hp plus .Bardzo dziękuję za zainteresowanie, pozdrawiam

Re: 4CX '12 Ustawienie tarczek LSD w przednim moście

PostWysłany: 26 Wrz 2023 21:35
przez Jamar
Zbyt duży luz może spowodować uszkodzenie mechanizmu różnicowego. Jeśli chcesz mieć most bez LSD to musisz zamiast tarczek ciernych założyć przekładki tej samej grubości.

Re: 4CX '12 Ustawienie tarczek LSD w przednim moście

PostWysłany: 27 Wrz 2023 07:38
przez pawelachramowicz
Dzięki dobry pomysł,tylko zastanawiam się jak maszyna będzie dawała sobie radę beż tego lsd ale może spróbuje w sumie to nie jest aż tak dużo roboty.

Re: 4CX '12 Ustawienie tarczek LSD w przednim moście

PostWysłany: 27 Wrz 2023 09:33
przez pawelachramowicz
A ktoś miał przypadek z takim niepokornym mostem?

Re: 4CX '12 Ustawienie tarczek LSD w przednim moście

PostWysłany: 27 Wrz 2023 09:36
przez Doktor jcb
Taki ich urok. Zazwyczaj powrót do oryginalnego oleju plus uszlachetniaczy ogarnia