Strona 1 z 2

Czujnik temperatury silnika

PostWysłany: 23 Paź 2009 19:55
przez boobu
Nie pokazuje zegar temperatury silnika tylko wskazówka lekko się ruszy po przekręceniu kluczyka i nie wiem który czujnik bo są trzy: przy termostacie, w głowicy, i przy pompie cieczy chłodzącej(chyba to jest pompa przy pokrywie rozrządu przed pompą paliwa).Który jest od zegara? JCB 3CX 1999r NR VIN SLP3CXTSXE0484519.

PostWysłany: 23 Paź 2009 21:23
przez Maciek K.
U mnie było to samo i wyszło że czujnik na termostacie.Powodzenia.

PostWysłany: 23 Paź 2009 21:53
przez mechanior
jeśli czujnik ma dwa kable odkręć je i zewrzyj, obserwuj wskaźnik na pulpicie, powinien skoczyć na maxa lub zaświeci kontrolka awaryjna i usłyszysz sygnał (dwukablowe powinny właczać kontrolkę), jeśli czujnik ma jeden kabel odkręć go (wypnij jeśli jest na konektorze) i zewrzyj do masy
jeśli zwarcie nie dało efektu i nie ma zmian wskazań między pozycją zwarty-rozwarty to uszkodzenie tkwi w wiązce lub zegarze (wskaźniku)

PostWysłany: 26 Wrz 2010 13:58
przez James
Mam ten sam problem i wykręciłem czujnik przy termostacie, założyłem nowy i też nie działa, bo wskazówka na gorącym silniku podniosła się ze 2 mm. Mam maszynę JCB 3CX 2006 i tam nie ma dwóch a trzy kable. Czy zwarcie kabli wtedy też pomoże? Jak tak to, które zewrzeć?

PostWysłany: 26 Wrz 2010 19:32
przez Jarewa
Ja dodam takie małe co nie co od siebie.

U mnie też padł wskażnik. Wina padnięcia wskaźnika była żarówka podświetlania. Producent zaleca tylko żarówki 2W. Stosując 5w katujecie wszystkie wskażniki jak i orbitek. Przegrzewa się.

A kupić w polsce 2W w pierszym lepszym sklepie graniczy z cudem. Mają tylko 5w a wygladem i wymiarami jest to samo.

PostWysłany: 26 Wrz 2010 20:22
przez mechanior
dwa kable to tylko zasilanie (+12 lub masa) i kabel do wskaźnika
trzy przewody to masa, zasilanie +12, oraz przewód do wskaźnika
jeżeli zewrzesz +12 do masy posypią się iskry i w najlepszym razie spalisz bezpieczniki

PostWysłany: 26 Wrz 2010 22:13
przez Janusz1978
Mam ten sam problem i wykręciłem czujnik przy termostacie, założyłem nowy i też nie działa, bo wskazówka na gorącym silniku podniosła się ze 2 mm.

Mam ten sam problem i narazie nie wiem co w koncu jest :crazy:

PostWysłany: 26 Wrz 2010 23:00
przez Jarewa
Jat co to wskaźnik.

Idzie go zregenerować ale niechlujnie bedzie wyglądać bo trzeba ramkę zdjąc szubki.

Poprawić połaczenia sciskane. Bo z przegrzania wszystko się poluźniło i utleniło.Jak dobrze popukasz to może czasami wskoczyć chwilowo na prawidłowe wartości.

[ Dodano: Pon Wrz 27, 2010 3:44 pm ]
mechanior napisał(a):dwa kable to tylko zasilanie (+12 lub masa) i kabel do wskaźnika
trzy przewody to masa, zasilanie +12, oraz przewód do wskaźnika
jeżeli zewrzesz +12 do masy posypią się iskry i w najlepszym razie spalisz bezpieczniki


Szczerze powiem że nie widziałem jeszcze takich czujników.
Trzy przewodowe przeważnie oznaczają dysfunkcyjne

masa i dwa sygnały gdzie jeden może być na wskaźnik a drugi na kontrolke.

Więc iskier nie będzie.

PostWysłany: 27 Wrz 2010 19:27
przez mechanior
będą jeżeli zewrze +12V do masy niezależnie czy czujnik jest 2 czy 3 przewodowy
na koparko-ładowarkach świat się nie kończy.. 3 przewodowy elektroniczny czujnik ciśnienia lub temperatury korzystający z szyny danych (CAN) lub po prostu podający sygnał w postaci analogowej lub cyfrowej posiada pełne zasilanie czyli: masę -12V, +12V oraz 3ci przewód którym sygnał biegnie do zegara, wskaźnika lub komputera
oczywiście dwufunkcyjne też występują, podają 2 różne sygnały po zaistnieniu określonej temperatury czy ciśnienia (jedne styki się zwierają inne rozwierają) lub badają 2 stany np temperatura 20 st powoduje zwarcie 1 styku a temp. 80 st drugiego...

PostWysłany: 27 Wrz 2010 20:14
przez Jarewa
No przepraszam ciebie.

Ale gdzie masz ECU w silnikach JCB w 3CX :D A co dopiero szyna CAN. Przeciesz to nie posiada komputera. A silnik bez elektroniki.

A tak apropo autora postu tego czujnika to nie przypominam sobie by w JCB444 Czy nawet Perkins były takowe czujniki trzy pinowe. Wszystkie które widziałem były dwu pinowe.

Moze powiesz w którym to miescu widziałeś?

Pisze tak bo nie wiem w którym roku zaczeli montować diselmax.

PostWysłany: 27 Wrz 2010 22:20
przez mechanior
na koparko-ładowarkach świat się nie kończy..


ja też nie spotkałem na razie 3 przewodowych w silnikach Perkins

PostWysłany: 10 Paź 2010 10:20
przez Janusz1978
Prosilbym kogos czy moze mi podpowiedziec czy pomiedzy czujnikiem temperatury, a wskaznikiem jest jakis opornik?
Chodzi o to ze jak wczesniej napisalem wymienilem czujnik i wskaznik podniosl sie tylko do 2mm. Zwarlem kable przy czujniku i wskazowka poszla na max-a. Chcialbym sie sie za to zabrac, ale musze wiedziec na jakiej zasadzie to dziala.

PostWysłany: 10 Paź 2010 11:10
przez Jarewa
Nie ma.

Może nie prawidłowy czujnik. Zła oporność.

A zasada jest taka:

1 czujnik- odpowiednie opornośći względem temperatury (przykład 30st-6000ohm 90st-100ohm)
2 wskażnik- budawa (drut oporowy nawinięty na blaszkę spręzynową zgiętą w letkie C) kiedy drut dostaje wiecej prądu wiecej się grzeje ogrzewa blaszkę i blaszka się prostuje poruszając wskazówke.

Czasami jest tak że czujniki made in china mają całkiem inne parametry co orginał. Zawsze jest określana pomyłka w czujniku +,- 50ohm przy danej temperaturze. A zamieniki potrafią mieć dużo dużo więcej.

PostWysłany: 14 Paź 2010 00:57
przez Arek84
U mnie jest jeszcze inaczej.
Ładowarka teleskopowa jcb 526 99r, silnik perkins.
Do czujnika temp. w głowicy dochodzą dwa przewody, jeden na wskaźnik, drugi na kontrolkę, Dotknięcie ich do masy powoduje zapalenie się kontrolki i pokazanie max temp.

Problem jest z czujnikiem temperatury. Zakupiłem czujnik 701/37400 ale nie pokazuje temperatury. W sklepie wymieniano mi go już 3 razy i nadal nie działa. Mierzyłem miernikiem i nie wykazuje żadnego oporu między pinami a obudową. Oznacza to, że wszystkie czujniki są uszkodzone czy jest to niewłaściwy czujnik tylko na kontrolkę?

PostWysłany: 14 Paź 2010 07:47
przez Intramex
Arek podaj numer maszyny to sprawdzę czy taki czujnik jest odpowiedni do tej maszyny.

PostWysłany: 14 Paź 2010 20:02
przez mechanior
normalny dwukablowy do Perkinsa to czujnik kontrolki alarmowej i brzęczyka (z lewej strony), z drugiej strony bloku termostatu jest wtedy drugi jednokablowy do wskaźnika

być może sprzedali ci tradycyjny a ty masz inne rozwiązanie...

PostWysłany: 14 Paź 2010 23:11
przez Arek84
numer seryjny SLP52655XE0281916 .
Na silniku dopatrzyłem się tylko 1 czujnika temperatury, drugi jest zielony ale w chłodnicy oleju i jest chyba od kontrolki przegrzania oleju.

PostWysłany: 15 Paź 2010 07:38
przez Ambrozy
Wtam.

Kolego @Arek84

Problem jest z czujnikiem temperatury. Zakupiłem czujnik 701/37400 ale nie pokazuje temperatury. W sklepie wymieniano mi go już 3 razy i nadal nie działa. Mierzyłem miernikiem i nie wykazuje żadnego oporu między pinami a obudową. Oznacza to, że wszystkie czujniki są uszkodzone czy jest to niewłaściwy czujnik tylko na kontrolkę?

701/37400 <M283632 Switch temperature
701/80317 >M283633 Switch water temperature
716/19200 <M283632 Sender water temperature
716/30128 >M283633 Sender temperature <<-- ten powinien być właściwy

Czujnik znajduje się w obudowie termostatu.

Pozdrawiam.

PostWysłany: 15 Paź 2010 08:13
przez mechanior
switch to włącznik czyli np od kontrolki czy buzzera
sender to czujnik czyli do wskaźnika (może posiadać wyjście temp. krytycznej do kontrolki)

PostWysłany: 15 Paź 2010 08:21
przez Intramex
701/30128 - taki jest czujnik temp. dla zegarów.

niezależnie od silnika AK/RE/RG taki sam i umieszczony w podstawce termostatu