wibako

Smarowanie krzyżaków

Smarowanie krzyżaków

Postprzez SQ9DDK » 06 Kwi 2007 13:45

W moim 3 CX z 2000r szukałem kalamitek w krzyżakach napędu przedniego i nie mogłem znaleźć myślałem że są urwane wymyłem wszystko i ich tam niema. Znajomy doradził mi wybić drążek skrętny wykręcić koło na bok i że tam będą.
Czy ktoś robił coś takiego i czy możliwe jest żeby, kalamitek wogóle nie było.

SQ9DDK
Pomocnik operatora

  • Posty: 62
  • Rejestracja: 20 Wrz 2006 08:25
  • Miejscowość: Nowy Targ

Reklama

simmet

Postprzez kalapit » 07 Kwi 2007 19:48

Witam w moim 3cx-ie z 94roku też nie ma.Był u nas serwisant z Interhandlera i powiedział że w fabrycznych krzyżakach nie było smarowniczek i że maszyny te są przewidziane do eksploatacji na okres 10 tyś.motogodzin i krzyżaki mają wytrzymać.Osobna sprawa że u nas używa się ich do bólu.Ta na której ja pracuję przepracowała w Anglii 8 tyś.,w Czechach 12tyś. i teraz jest u mnie i niedawno licznik znów bije od początku,ale oprócz drobnych awarii to działa dobrze.
kalapit

kalapit
Nowicjusz

  • Posty: 19
  • Rejestracja: 27 Gru 2006 19:25
  • Miejscowość: Opolskie

Maszyna: JCB 8014/JCB JS130W/CAT206B FT/JCB 3CX Contraktor


Postprzez agil » 08 Kwi 2007 12:54

Dobre panowie moze i w ogrinalnych krzyzakach nie bylo smarowniczek w co watpie bo w DTR-ce sa podane punkty smarowania, panowie problem wg mnie jest troche inny do 3 cx-a wal pasuje z ktoregos busa nie pamietam teraz z ktorego tylko trzeba go troche skrocic, a wiadomo auta nie maja smarowniczek na krzyzakach bo maja inne uszczelnienia i ja sadze ze to tu jest problem ze wal jest nieorginalny tudziez krzyzak a nie ze nie ma ich i krzyzak ma wytrzymac 10 tys mth.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
agil
Fachoperator

  • Posty: 698
  • Rejestracja: 08 Maj 2006 19:51
  • Miejscowość: Pszczyna

Postprzez Jarewa » 08 Kwi 2007 13:01

To zalezy agil o czym mówia panowie jesli chodzi o krzyżaki na przegubie zwolnicy to faktycznie nie ma tam co samarować w nowszych maszynach tam zakładaja bezobsługowe...Nawet DTR pokazuje ze tam brak punktów smarowniczych...Jets tu taki post starczy poszukać :D A jeśli panom chodzi o wał napedowy przedniego mostu to tam juz sa...

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2808
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

Postprzez agil » 08 Kwi 2007 13:04

Zgadzam sie faktycznie w nowszych maszynach przy zwolnicy na krzyzakach nie ma kalamitek. Ale w 1 poscie pisze ewidentnie w krzyzakach przedniego napedu chyba ze jestem slepy.

Awatar użytkownika
agil
Fachoperator

  • Posty: 698
  • Rejestracja: 08 Maj 2006 19:51
  • Miejscowość: Pszczyna

Postprzez bazi » 08 Kwi 2007 18:56

Panowie krzyżaki w maszynach budowlanych to sa elementy eksploatacyjne jak łancuchy rozrzadu czy zarowki xsenonowe w samochodach majaswoja okreslona zywotnosc ale przekracza ona ogolna zywotnosc maszyny dlatego nie okresla sie terminu ich wymiany wyjatkiem jest ciezka i intensywna eksploatacja czy tez awaria elementu. Dlatego jezeli w oryginalnym krzyzaku nie ma kalamitek to znaczy ze jest w nim tyle smaru i jest on tak zabezpieczony przed czynnikami zewnetrznymi ze musi wytrzymac cały okres eksploatacji maszyny. Nie wiem jaki to jest oficjalnie okres czasu ale wydaje mi sie ze wiecej niz 10 tys motogodz poniewaz moja maszyna ma 10,5 tys i trzyma sie całkiem niezle :)

bazi
Operator

  • Posty: 277
  • Rejestracja: 25 Paź 2006 20:14
  • Miejscowość: W-wa

Postprzez kalapit » 10 Kwi 2007 21:54

Witam,chodziło mi o krzyżaki przy zwolnicach,a przy wale napedowym przedniego mostu są jak najbardziej.Pozdrawiam
kalapit

kalapit
Nowicjusz

  • Posty: 19
  • Rejestracja: 27 Gru 2006 19:25
  • Miejscowość: Opolskie

Maszyna: JCB 8014/JCB JS130W/CAT206B FT/JCB 3CX Contraktor


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 14 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej