Panowie mam problem z uzupełnieniem oleju w moim MF50R, skrzynia biegów z rewersem i zmiennikiem momentu obrotowego, mam francuską instrukcję obsługi od modelu MF50B skrzynia też z rewersem, po przetłumaczeniu przez google wynika, że skrzynia w mf50B ma dwa oddzielne oleje, tylna część skrzyni z przekładniami przekładniowy 10w30 i przednia ze wzmacniaczem momentu obrotowego i rewersem (konwerter i falownik) hydrauliczny ATF 220
No i jak leję olej do tylnej skrzyni, dochodzi do minimum na bagnecie i olej zaczyna przepływać do przedniej części skrzyni otworem w niej, otwór oryginalny ( ta mała dziurka)
Rozebrałem obudowę od strony wybieraków bo myślałem, że może czegoś tam brakuje i dlatego olej wędruje do przedniej skrzyni ale tam jest wszystko oryginał ( ta sama dziurka z drugiej strony)
Ktoś wie jak to jest? Tutaj przetłumaczony cytat z instrukcji wymiany oleju, nie mam niestety wszystkich fot do opisu
"Spuścić olej z konwertera w następujący sposób: 1. Uruchom silnik na chwilę, aby rozgrzać olej. 2. Wyjmij wtyczkę (A rys. 13), a następnie wyczyść ją. 3. Wyjmij miskę filtra (rys. 39) i wymień element. 4. Założyć korek i filtr. Napełnij skrzynię korbową otworem (rys. 37) zalecanym olejem (5,7 litra). 6, Założyć korek wlewu i pozwolić silnikowi pracować na biegu jałowym przez 1 minutę. 7. Wyjmij wtyczkę, uruchom silnik normalnie przez 5 minut, a następnie zatrzymaj go. Sprawdź ponownie poziom oleju i uzupełnij go w razie potrzeby. Olej konwertorowy jest chłodzony przez chłodnicę umieszczoną z przodu chłodnicy silnika (rys. 40) || jest połączony z obudową skrzyni biegów za pomocą rur. Pod rewerserem znajduje się wyjmowany właz inspekcyjny. Jeśli ta klapa zostanie zdjęta, opróżnij dwie części przekładni (zaślepki A i B rys. 38). Podczas ponownego montażu włazu upewnij się, że uszczelka jest w dobrym stanie, ponieważ uszczelnia różne oleje, w przypadku komunikacji może dojść do uszkodzenia"
I tam na koniec jest napisane, że uszczelka dolnej klapki składa się z dwóch części, uszczelka musi być dobra bo oleje są różne i się zmieszają a u mnie i tak się zmieszają przez ten otwór w skrzyni
I nie wiem jak mam to zalać olejem, tylko tym jednym 10W30 co jest w tylnej skrzyni bo jak leję odpowiedni stan to i tak się przelewa do skrzyni z konwerterem? Konwerter z tarczkami sprzęgła będzie dobrze pracował na oleju utto 10W/30 gl-4 z normą mf CMS M1135?
Może tak być, że jak mam starszą o jakieś10 lat wersję niż instrukcja? Moja ma model 50R a ja mam instrukcję 50B? I w mojej starszej jest dziurka przelewowa w obudowie? Ale cała instrukcja serwisowa pasuje bo całe sprzęgło na jej zasadzie zregenerowałem , nie wiem o co chodzi.....