wibako

Awaria zmiennika momentu obrotu

Moderator: mechanior

Awaria zmiennika momentu obrotu

Postprzez janusz659 » 11 Sie 2007 12:49

A więc tak na samym początku zauważyłem spadek mocy maszyna na wysokich obrotach nie mogla upchać urobku a po 2-3 próbach stawała w miejscu i ani drgnie. Doszliśmy do wniosku, że jest to wina skrzyni biegów. Po rozebraniu skrzyni okazało się że 8 z 12 tarczek zmiennika momentu (tego sprzęgła) jest starta a więc wymiana. Po złożeniu Wyjechałem na robotę ale po przejechaniu 3km. zauważyłem 150 stopni temperatury oleju. Przymusowy postój D;. Zjechałem na plac. Następnego dnia odpalam i sprawdzam co się dzieje maszyna rusza lżej a olej się tak nie grzeje myślę sobie może trzeba dotrzeć tarczki ale po kilku robotach olej dalej się grzeje. Rozbieranie od nowa, tarczki chodzą luźno nic nie widać, chyba trochę się przytarły co to może być. Proszę o pomoc POMOCY.

[ Dodano: Nie Sie 19, 2007 8:27 pm ]
RE EDIT :D

No nic maszyna złożona i nic ( temperatura już tak nie rośnie, tak do 110 w czasie jazdy i spada na luzie). Obudowa sprzęgła hydro-kinetycznego tam gdzie chodzą zębatki i reszta, miała luzy 25 setek zniwelowano to do ośmiu jest dobrze dopasowane. Po złożeniu maszyna zachowuje się tak:
- po wrzuceniu biegu od 1 do 3 i przesunięciu dźwigni do przodu z dawkom gazu jak do normalnego ruszenia maszyna rusza normalnie (zrywa się) ale po jakichś 30 cm do przodu nagle hamuje i spowalnia po dodaniu gazu różnica w prędkości jest nie wielka.
- podobna historia do tyłu z tym, że normalnie ujechać można trochę więcej jakieś 1.5 m
- na czwórce nie da się ruszyć a rozpęd z trojki jest zbyt mały by "bujnąć" maszynę
CO TO MOŻE BYĆ
- wina rozdzielacza
- szczelność tłoka w sprzęgle hydro-kinetycznym
- złe złożenie
Ostatnio edytowany przez janusz659 23 Mar 2008 14:08, edytowano w sumie 2 razy

janusz659
Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 11 Sie 2007 12:22
  • Miejscowość: Dobra wielkopolskie

Reklama

simmet

Postprzez Still » 26 Sie 2007 23:00

prawdopodobnie źle złożone sprzęgło tzw uslizg na taczcach chociaż może to być spowodowane uszkodzeniem tłoka .

Still
Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 26 Sie 2007 22:46
  • Miejscowość: Bytom

Postprzez jery » 03 Wrz 2007 23:12

Zmiennik momentu to jest sprzęgło hydrokinetyczne (baniak przykręcony do koła zamachowego)to on grzeje olej jak stracił sprawność.
no name

jery
Nowicjusz

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 03 Wrz 2007 23:02
  • Miejscowość: zabrze

Postprzez Ankopol7 » 09 Mar 2008 16:04

to nie jest koniecznie wina zmiennika.usunięto

To nie jest forum do spamowania ofertami.
Ostatnio edytowany przez Ankopol7, 23 Mar 2008 14:12, edytowano w sumie 1 raz
Ankopol

Ankopol7
Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 09 Mar 2008 14:44
  • Miejscowość: zachodniopomorskie

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej