wibako

czy w cacie idzie ten sam olej do skrzyni mostow i zwolnic?

Moderator: mechanior

czy w cacie idzie ten sam olej do skrzyni mostow i zwolnic?

Postprzez Chwaloo » 09 Lut 2008 19:48

Chlopaki mam takie pytanko otoz osobiscie posiadam jcb 3cx ale moje zapytanie to czy w cacie leje sie do skrzyni biegow , do mostow i zwolnic ten sam olej o takich samych parametrach ( olej cat SAE 30) transmission and drive train??? dajcie znac???
bo mam zamiar lac ten olej do swojej jcb przeciez tu perkins i tu perkins tylko mnie martwi co bedzie jak zaleje skrzynie tym olejem :roll:
Chwaloo

Chwaloo
Fizol

  • Posty: 47
  • Rejestracja: 09 Sty 2008 15:03
  • Miejscowość: Biała Podlaska

Reklama

simmet

Postprzez dxs » 17 Lut 2008 12:11

Do skrzyni dobry a do mostu MTO, a do zwolnic 80W90.
no name

Awatar użytkownika
dxs
Operator

  • Posty: 320
  • Rejestracja: 07 Wrz 2007 22:05
  • Miejscowość: cała Polska

Postprzez Chwaloo » 18 Lut 2008 15:30

o widzisz dxs a ja mam w jcb 3cx zalane tym olejem mosty przedni,tylny i zwolnice i jezdze jak nalezy nic sie nie grzeje i nic nie dzieje nie skrzypi ani rypi :D
czyli on idzie do skrzyni i do mostow i do zwolnic

[ Dodano: Pon Lut 18, 2008 2:34 pm ]
a teraz takie mam pytanie czy w JCB 3cx turbo 90koni i w cacie o tej samej mocy w porownywalnym modelu np.428C jest taki sam zmiennik momentu obrotowego
Chwaloo

Chwaloo
Fizol

  • Posty: 47
  • Rejestracja: 09 Sty 2008 15:03
  • Miejscowość: Biała Podlaska

Postprzez dxs » 01 Mar 2008 18:03

Pewnie że można zalać wszystko ale tu chodzi o cenę-bo do przedniego mostu i zwolnic wystarczy tańszy 80W90.
Jak kogoś stać to może całą maszynę zalać olejem silnikowym i też będzie dobrze chodzić dobrze.ale po co ???
no name

Awatar użytkownika
dxs
Operator

  • Posty: 320
  • Rejestracja: 07 Wrz 2007 22:05
  • Miejscowość: cała Polska

Postprzez nitwin » 01 Mar 2008 21:20

do skrzyni jak i do mostów powinno lać się olej przekładniowy ponieważ ma on inne właściwości cierne :!: Oczywiście można jeździć i mieć wszędzie olej silnikowy ale elementy skrzyni i mostów będą się szybciej zużywać :!: Wiem ponieważ mój ojciec handluje olejami i troszkę się na tym znam :D :D :D :D :D :D :D :D
NiTwIn

nitwin
Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 23 Lut 2008 14:18
  • Miejscowość: Małopolskie

Postprzez Chwaloo » 15 Mar 2008 19:47

oj chlopaki chyba nie dokladnie czytaliscie moj post przeciez ja w zadnym razie nie napisalem o oleju silnikowym tylko o transmisyjnym no chyba ze napisalem org nazwe angielska i wam sie cos pokielbasilo :D

[ Dodano: Sob Mar 15, 2008 6:49 pm ]
Chlopaki czym sie różni olej przekladniowy od transmisyjnego ????
Chwaloo

Chwaloo
Fizol

  • Posty: 47
  • Rejestracja: 09 Sty 2008 15:03
  • Miejscowość: Biała Podlaska

Postprzez Bartek » 15 Mar 2008 20:22

Olej przekładniowy to olej w zmieniku momentu... Barwy złotej...
- Na jakiej maszynie chciałbyś robić?
- Na byle qrwie aby zarobić...

Jak koparkę kiedy się zepsuła, tak ja kocham Cię!

CAT mój kochany czarno - zółty brat...

Awatar użytkownika
Bartek
Fachoperator

  • Posty: 1245
  • Rejestracja: 18 Mar 2006 22:54
  • Miejscowość: Różan

Postprzez Chwaloo » 15 Mar 2008 21:17

czyli w zmienniku to i w skrzyni biegow?

[ Dodano: Sob Mar 15, 2008 8:23 pm ]
no to chlopaki popisac sie angielskim :D na orginalnej bance po oleju cata pisze CAT sae 30 transmission and drive train oil
co po waszemu to znaczy??? :D
Chwaloo

Chwaloo
Fizol

  • Posty: 47
  • Rejestracja: 09 Sty 2008 15:03
  • Miejscowość: Biała Podlaska

Postprzez Bartek » 15 Mar 2008 21:39

Znaczy to że zalewa się go do zmienika jak i do skrzyni
- Na jakiej maszynie chciałbyś robić?
- Na byle qrwie aby zarobić...

Jak koparkę kiedy się zepsuła, tak ja kocham Cię!

CAT mój kochany czarno - zółty brat...

Awatar użytkownika
Bartek
Fachoperator

  • Posty: 1245
  • Rejestracja: 18 Mar 2006 22:54
  • Miejscowość: Różan

Postprzez kamena » 17 Mar 2008 09:31

Dla uporzadkowania tematu: W maszynie CAT428 stosuje 5 ROZNYCH typow oleju w nastepujacych ukladach maszyny:

1) Przedni most + przednie zwolnice
2) Zmiennik + skrzynia biegow (to jest jeden wspolny uklad)
3) Tylny most
4) Silnik
5) Hydraulika

Kazdy z nich jest inny.
Części CATERPILLAR, VOLVO, JCB, KOMATSU, NEW HOLLAND, CARRARO, ZF, FILTRY, ZĘBY. Zapraszam na http://kamena-parts.pl

Awatar użytkownika
kamena
Pomocnik operatora

  • Posty: 63
  • Rejestracja: 11 Gru 2006 20:52
  • Miejscowość: Zielonka

Maszyna: CAT 428C

Firma: KAMENA Krzysztof Kurek


Postprzez Chwaloo » 17 Mar 2008 20:02

A dlaczego nikt nie poda dla tych olejów prawdziwych typowych oznaczen tylko jakies same skroty lub koncowki :D
Duzo ludzi takich jak ja sie tym interesowalo jak rozpracowac te orginalne oznaczenia
To jest śmieszne i bardzo tajemnicze :D
Te oleje to pewnie zadna jakas specjalna receptura bo i inne oleje o tych parametrach by wspanale sobie radziły w naszych maszynach do kopania :D
Ale oczywiscie kasa leci dla Cata lub jak w moim przypadku Jcb :D
Chwaloo

Chwaloo
Fizol

  • Posty: 47
  • Rejestracja: 09 Sty 2008 15:03
  • Miejscowość: Biała Podlaska

Postprzez kamena » 17 Mar 2008 20:47

Ja stosuje przy naprawach i sprzedaje luzem oleje TEXACO o parametrach odpowiednio dobranych wg specyfikacji CAT. Nie podam jednak na forum dokladnych oznaczen Texaco, poniewaz dobor kosztowal sporo pracy i nie zamierzam ulatwiac zycia konkurencji :-)

Mam umowe z Texaco i dobre ceny dla klientow, ktorym musi wystarczyc swiadomosc, ze oleje sa wlasciwe, a ceny korzystne. Oczywiscie jesli klient kupi oleje u mnie, to na fakturze ma podane oznaczenia :-)
Części CATERPILLAR, VOLVO, JCB, KOMATSU, NEW HOLLAND, CARRARO, ZF, FILTRY, ZĘBY. Zapraszam na http://kamena-parts.pl

Awatar użytkownika
kamena
Pomocnik operatora

  • Posty: 63
  • Rejestracja: 11 Gru 2006 20:52
  • Miejscowość: Zielonka

Maszyna: CAT 428C

Firma: KAMENA Krzysztof Kurek


Postprzez Chwaloo » 18 Mar 2008 23:28

o podoba mi sie ta wiadomośc :D Nareszcie konkretna odpowiedz ze te orginalne oleje to zadne tam kosmiczne technologie w smarowaniu :D
A tu kazdy kreci męci z tymi olejami :D a tu proszę cała prawda sie wydala :D
Chwaloo

Chwaloo
Fizol

  • Posty: 47
  • Rejestracja: 09 Sty 2008 15:03
  • Miejscowość: Biała Podlaska

Postprzez Hipo » 19 Mar 2008 09:58

Żaden producent maszyn nie ma przecież wlasnej rafinerii i fabryki olejów. Wszystko to produkty znanych koncernów na które przyplepia się nalepke marki maszyn i tyle. Jak to powiedział ładnie jeden Pan z JCB " Mobil konfekcjonuje oleje dla nas".

Awatar użytkownika
Hipo
Fachoperator

  • Posty: 922
  • Rejestracja: 18 Kwi 2007 21:05
  • Miejscowość: Jarosław
  • Pochwały: 9

Maszyna: 3CX Contractor '08
4CX Sitemaster '07
8030 ZTS '06

Firma: ..,,__--(::) - -__,,..


Postprzez luxio » 16 Kwi 2008 19:53

KOLEGA WYMIENIL W 428C OLEJE I ZALAL ATF(CZERWONY)PRZESMIGAL JUZ 2 SEZON I WSZYSTKO JEST OK A SAPRZET MA JUZ 14000 MTG I NIEC NIE ROBIONE PROCZ TULEJOWANIA TYLU

luxio
Pomocnik operatora

  • Posty: 80
  • Rejestracja: 15 Kwi 2008 20:35
  • Miejscowość: xxxx

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej