wibako

Analiza błędu skrętu tylnych kół CAT434E

Moderator: mechanior

Analiza błędu skrętu tylnych kół CAT434E

Postprzez vagers-vagers » 07 Wrz 2021 06:35

Witam. Interesuje mnie co zostało wymienione po 2010 roku w tych maszynach ze już nie dostaja w AWS pieskiego chodu. W akcji serwisowej na wcześniejsze wymieniano zawory sterujace ale nie zawsze dawalo efekt. Dostalem zlecenie na przeprojektowanie tego ukladu. Jak to jest zrealizowane w innych maszynach?
AWS jest tutaj zrealizowane na zasadzie dwoch polaczonych siłowników i zasilane z jednej nitki cisnieniowej. Sam tylny skret jest realizowany przez odcidcie przodu i sterowanie dwoma zaworami z oddzielnej nitki cisnienia. Mysle zamknąć przedni obwod na stale zeby tylko kierowanie z kierownicy bylo na przod a wykorzystać elektrozawory tylnego samego skretu do wspolpracy z przodem. Elektronika sledzaca ruch przedbiego tloka lub kierownice mogla by otwierac i zamykac zawory tylnego. Teraz to sa hydraulicznie polaczone oba tloki i widze ze jest jeden zawor ktory popuszczajac moze powodowac cyrki. Prosze o dyskusje w temacie.
Screenshot_2021-09-07-05-42-36.png


-- 07 Wrz 2021 05:59 --

Tak sie zastanawiam jakby zastosowac czujniki cisnienia na obu końcach przedniego tłoka i ich sygnaly wykorzystac do uruchamiania tylnych zaworów. Tylko kwestia cisnienia uruchomienia takiego czujnika.

-- 07 Wrz 2021 06:35 --

Jeżeli sie mylę prosze o krytykę

vagers-vagers
Młodszy operator

  • Posty: 112
  • Rejestracja: 26 Gru 2020 10:13

Maszyna: atlas ar 75

Firma: wlasna


Reklama

simmet

Analiza błędu skrętu tylnych kół CAT434E

Postprzez mechanior » 07 Wrz 2021 10:20

Czujnik położenia jest tylko informacją dla operatora o położeniu tylnej osi, w tym systemie nie ma żadnej automatyki, przynajmniej nie było w maszynach E i pierwszych F.
Przyczyną problemów są przecieki wewnętrzne zaworów i siłowników które powodują rozjeżdżanie się osi.
Wg mojej wiedzy naprawa polegała na wymianie całego zaworu krzyżowego na nowa konstrukcję bez tak dużych przecieków.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Analiza błędu skrętu tylnych kół CAT434E

Postprzez vagers-vagers » 07 Wrz 2021 22:09

A co myslisz o tym zeby odizolowac te dwa uklady i je elektronicznie połączyć. Np krecisz w lewo to czujnik cisnienia zamyka obwód i dostarcza wiedzy układowi ze trzeba uruchomić zawór na tylnej osi. Musze zrobic pomiary czasów działania siłowników. Ale one sa chyba takie same. Ogolnie temat rozwojowy.

-- 07 Wrz 2021 22:09 --

Pytanie jak w innych koparkach dochodzi do autokalibracji tylnej osi np.

vagers-vagers
Młodszy operator

  • Posty: 112
  • Rejestracja: 26 Gru 2020 10:13

Maszyna: atlas ar 75

Firma: wlasna


Analiza błędu skrętu tylnych kół CAT434E

Postprzez mechanior » 07 Wrz 2021 23:06

Autokalibracja polega na znalezieniu środkowego położenia np czujnikiem pola magnetycznego na siłowniku lub innym zbliżeniowym czujnikiem, siłownik tylnego mostu jest dołączany gdy znajdzie środek przedniego lub wyłączany gdy znajdzie swój środek.
Systemów są dziesiątki. W prostych maszynach nie ma sensu ładować kasy w zaawansowaną autokalibrację polegającą na pomiarze kąta skrętu, to zawsze się mści w postaci częstych awarii jak np w Komatsu.
Nie zapominaj, że miejsce montażu oczujnikowania jest narażone na ciągłe zanieczyszczenia i uszkodzenia mechaniczne. Rozwiązanie z koparko-ładowarki 444/434 może nie jest najlepsze ale zdecydowanie najprostsze a problem ma źródło w zastosowanym zaworze a nie w zasadzie działania. Z własnego 20 letniego doświadczenia mechanika powiem iż wymyślanie skomplikowanych "dodatków" jest oczywiście fajne i daje dużo satysfakcji natomiast są one zazwyczaj totalnie niesprzedawalne... weź zawór z telehandlera i po kłopocie, a jak chcesz poprawić zerowanie to wystarczy prosty układ z talerzykiem na przegubie siłownika i czujnikiem zbliżeniowym no chyba że chcesz pójść dalej i zamontować magnesy na tłokach siłowników - ale żeby to zrobić trzeba znaleźć sponsora...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Analiza błędu skrętu tylnych kół CAT434E

Postprzez vagers-vagers » 08 Wrz 2021 07:07

Ten czujnik raczej by wytrzymał.
Screenshot_2021-09-08-06-54-24.png


Ktory konkretnie zawor z telehandlera. Ogolnie nie boje sie wyzwań bo zajmuje sie szeroko gama napraw. Diagnostyka i elektryka samochodowa i maszyn. Klimatyzacje splity i pojazdow. Energetyka mieszkaniowa. Hydraulika ciśnień. Nawet jak mam ochote to sprzet agd naprawiam. Teoretycznie szybkość posuwu tylnego tloka powinna byc ta sama na funkcji czteroskretu i funkcji tylko skrecania tylem z jojsticka. Moj zamysl to zamontowanie trojnikow na obu stronach przedniego tłoka i wkrecenie w nie kalibrowanych czujnikow NO NC. W trakcie skretu jest z jednej strony cisnienie na tloku a z drugiej raczej znikome jak pojdzie w przelew. Sygnał taki moglby uruchamiac tylne zawory skretu. Koszt jakis materiałów okolo 600zl. Zadna strata jak towar pójdzie na półkę.Facet ma do mnie zaufanie bo serwisowalem mu rozne maszyny i nawet dystrybutory paliw w stacji .

vagers-vagers
Młodszy operator

  • Posty: 112
  • Rejestracja: 26 Gru 2020 10:13

Maszyna: atlas ar 75

Firma: wlasna


Analiza błędu skrętu tylnych kół CAT434E

Postprzez mechanior » 13 Wrz 2021 13:25

Konkretnie dokładnie zawór skrętów z telehandlera bo mają taką samą funkcjonalność.

Widzę ze nie bardzo rozumiesz, piszę o czujniku zbliżeniowym i o ich wrażliwości na uszkodzenia a ty mi wrzucasz zdjęcia bistabilnego czujnika ciśnienia, który w tym zastosowaniu nie ma sensu, co ci da stwierdzenie czy jest ciśnienie skoro masz stwierdzić jakie jest POŁOŻENIE siłownika? Po co sygnał ciśnieniowy ma uruchamiać tylny siłownik skoro możesz go spiąć kaskadowo z przednim? Da się to zrobić nawet na odpowiednio pospinanych zwykłych elektrozaworach krawędziowych typu CETOP/NG, będzie plątanina przewodów ale zadziała. Problemem nie jest synchronizacja sterowania tylko wewnętrzne przecieki zaworów oraz siłowników, które są normą, są ujęte w normach producentów i dlatego system wymaga periodycznego "zerowania" a uciążliwe "rozjeżdżanie" się skrętów jest spowodowane tymi samymi przeciekami tylko ponadnormatywnymi, ergo stworzenie systemu "sztywnego" czy sterowanego sygnałem ciśnienia spowoduje jeszcze większe problemy z jego eksploatacją...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Analiza błędu skrętu tylnych kół CAT434E

Postprzez vagers-vagers » 14 Wrz 2021 05:54

Ciekawe jaki by wyszedl koszt tej plątaniny z elektrozaworami? Dosyc to wszystko ciekawe. Powiadasz peridyczne zerowanie. Najgorzej ze to w trakcie pracy sie rozjezdza i operator czesto by musial wyłączać AWS zeby automat zerowal tylna os. Ten pomysl z zaworami musze przetrawic. I tak i tak tam jest wszystko na sztywno.

vagers-vagers
Młodszy operator

  • Posty: 112
  • Rejestracja: 26 Gru 2020 10:13

Maszyna: atlas ar 75

Firma: wlasna


Analiza błędu skrętu tylnych kół CAT434E

Postprzez dawidg2 » 14 Wrz 2021 10:46

vagers-vagers, za dużo kombinujesz.

Użytkowałem teleskopową JCB od nowości przez 6 lat (2900h) i nie było problemu ze skrętami. Kilka razy jadąc po drodze zdarzyło mi się robić 4 ślady a to tylko dlatego że nie skalibrowałem osi którą to JCB zaleca codziennie wykonywać. ( na krabie skręcamy w jedną i drugą stronę na maksa czy jakoś tak bo nie pamiętam już dokładnie).

Instalacja na czujnikach talerzykowych na drążkach.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Analiza błędu skrętu tylnych kół CAT434E

Postprzez vagers-vagers » 14 Wrz 2021 16:25

Myślę o zamontowaniu czujników na przod i tył. I jakiego cuda które bedzie kalibrowac tylną os. Moze na IC atmegi. Plus jakis prosty program

vagers-vagers
Młodszy operator

  • Posty: 112
  • Rejestracja: 26 Gru 2020 10:13

Maszyna: atlas ar 75

Firma: wlasna


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej