wibako

brak mocy przez dpf czy egr ?

Moderator: mechanior

brak mocy przez dpf czy egr ?

Postprzez niamek » 03 Sty 2022 14:18

Od jakiegoś czasu maszyna nie ma mocy (pod górke jedzie wolniej niż moja stara 428D, ruchy kopania też najlepiej robić pojedynczo, bo jak się łączy ruchy to aż chce zgasnąć). Bryka ma 5500mth. Myślałem ze to DPF wiec wyciąłem filtr i dałem do czyszczenia w sosnowcu http://ecdpf.pl filtr wyczyszczony i dalej nie ma mocy i dalej świeci się kontrolka silnika i miga ten czerwony wykrzyknik. W końcu znalazłem jak to się w komputerku ogląda błędy i mam taki błąd : 0 2791-7 X , przeczytałem gdzieś na necie że to coś z EGRem. Ktoś coś doradzi, podpowie ?

niamek
Operator

  • Posty: 323
  • Rejestracja: 30 Lis 2009 14:58
  • Miejscowość: Katowice
  • Pochwały: 4

Maszyna: CAT 428D 2003r. BMT 02630
CAT 428F 2014r. RAK 00364

Firma: www.dall.com.pl


Reklama

simmet

brak mocy przez dpf czy egr ?

Postprzez mechanior » 17 Sty 2022 14:16

Nieprawidłowa reakcja mechaniki zaworu EGR. Można wyjąć i wyczyścić ale zapewne będzie trzeba kupić nowy.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: brak mocy przez dpf czy egr ?

Postprzez niamek » 17 Sty 2022 15:29

wyczyszczone i działa, trzeba było rozkręcić plastikowy dolot powietrza z góry, etap łatwy, odkręcić wlew oleju i mocowanie filtra, poluzować bagnety i na boka, cybanty z rur poluzować i co przeszkadza na bok, powyciągać kilka uchwytów na kable i rozłączyć 4-5 wtyczek, a następnie ten aluminiowy blok i sam zawór który był zapieczony, jest on złożony z 2 elementów połączonych śrubami wzdłuż (element 11 na rys. g2) . Puki śruby są sześciokątne idzie dobrze. Najbardziej trzeba uważać na śruby imbusowe (nie pamiętam imbus 5 lub 6) i gwiazdki T25, które są przy zaworze bo jak objedzie to koniec, dlatego trzeba ja odkręcać na końcu na stole już żeby klucz wsadzić do końca. Dzień spokojnej roboty żeby odkręcić, 2 dni moczenia i mycia (Dimer) i rozruszania zaworu i chodzi jak ta lala. A gwiazdki i imbusy wymieniłem sobie na śruby z łbem sześciokątnym żeby nie było problemów. Wnioski: on się zapiecze prędzej czy później. Ja mam w koparce 5500mth więc stwierdzam że trzeba go wyciągać i czyścić co 2-3 tys mth i będzie działał długie lata. Silnik żeby sprawdzić to podpinamy + i - do kabelków czarnego i czerwonego i się powinien kręcić w prawo lub lewo, dojście do krańcowych pozycji zajmuje około 1 sekundy, ruch 1 cm a może mniej. Powinien chodzić lekko. Mi się nie spalił a zrobiłem lekko ze 100 mth w takim stanie. Wg mnie on się nigdy nie spali, można go zniszczyć jedynie przy odkręcaniu.
Załączniki
a7.jpg
a6.jpg
a5.jpg
a4.jpg
a3.jpg
a2.jpg
a1.jpg
g3.png
g2.png
g1.png

niamek
Operator

  • Posty: 323
  • Rejestracja: 30 Lis 2009 14:58
  • Miejscowość: Katowice
  • Pochwały: 4

Maszyna: CAT 428D 2003r. BMT 02630
CAT 428F 2014r. RAK 00364

Firma: www.dall.com.pl


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej