witam,
zrobiłem rozeznanie tak na szybko w piątek. Na szybko bo już było późne popołudnie, a chciałem tez to od razu skręcić, a już na wstępie zaskoczył mnie klucz 28mm do kół (maszyna już rok na placu, ale nigdy nie zdejmowałem koła)
po demontażu kapelusza okazało się,że jest on wytarty od wewnątrz, ale zakładam że to ślady po awarii u poprzednika, bo koło zębate (wieniec) na wierzchu od strony kapelusza wygląda jak nowe , zresztą chyba było wymieniane pokazałem to na foto.
Jeżeli chodzi o ten korek co jest przybrany to wygląda to tak,ze wieniec zębaty obciera korek na szerokości ok 10 zębów zaznaczonych na żółto na foto. Ale to wniosek,że nie chodzi w osi moim zdaniem, chyba,że to wszystko może pozostałości po starej awarii.
Nakrętka centralna na ten nietypowy klucz mimo,że ma zabezpieczenie to zrobił się luz. Po odkręceniu zabezpieczenia dokręciłem o jakieś 1/5 obrotu (zaznaczone położenie napisów na nakrętce zielonym kolorem przed i po dokręceniu). Nie dokręcałem tego na maxa bo nie ma tam zbytnio dojścia, a pukanie młotkiem niszczy nakrętkę. Dorobię coś z rury, ale czy tam naprawdę potrzeba 600Nm ?
Jeżeli chodzi o luz, to jest na tym wałku co idzie od krzyżaków,ale to normalne pociągając do siebie i od siebie cofa się tak jak pozwala seger. Na boki też chodzi łącznie z tym elementem zaznaczonym czerwonymi strzałkami (nie wiem czy tak ma być)
Reasumując dokręcę te nakrętkę i zamontuje nowy korek. Jak będzie to znowu przybierać to trzeba robić łożyska, ale które? Jedno główne te środkowe i te dwa (górne i dolne) co się smaruje przy moście na łączeniu ze zwrotnicą ?
Proszę o doradzenie czy dobrze myślę...
P.S. Może macie foto tego klucza do tej centralnej nakrętki ? Według mnie ma ona średnice zew. 128mm ale to też nie bardzo moglem podjeść suwmiarką..
- Załączniki
-
-
-
-
-
-