wibako

Zasada przepływu oleju w skrzyni MF 50

Zasada przepływu oleju w skrzyni MF 50

Postprzez Mrok » 06 Lut 2020 20:06

Panowie mam problem z uzupełnieniem oleju w moim MF50R, skrzynia biegów z rewersem i zmiennikiem momentu obrotowego, mam francuską instrukcję obsługi od modelu MF50B skrzynia też z rewersem, po przetłumaczeniu przez google wynika, że skrzynia w mf50B ma dwa oddzielne oleje, tylna część skrzyni z przekładniami przekładniowy 10w30 i przednia ze wzmacniaczem momentu obrotowego i rewersem (konwerter i falownik) hydrauliczny ATF 220


No i jak leję olej do tylnej skrzyni, dochodzi do minimum na bagnecie i olej zaczyna przepływać do przedniej części skrzyni otworem w niej, otwór oryginalny ( ta mała dziurka)


Rozebrałem obudowę od strony wybieraków bo myślałem, że może czegoś tam brakuje i dlatego olej wędruje do przedniej skrzyni ale tam jest wszystko oryginał ( ta sama dziurka z drugiej strony)



Ktoś wie jak to jest? Tutaj przetłumaczony cytat z instrukcji wymiany oleju, nie mam niestety wszystkich fot do opisu

"Spuścić olej z konwertera w następujący sposób: 1. Uruchom silnik na chwilę, aby rozgrzać olej. 2. Wyjmij wtyczkę (A rys. 13), a następnie wyczyść ją. 3. Wyjmij miskę filtra (rys. 39) i wymień element. 4. Założyć korek i filtr. Napełnij skrzynię korbową otworem (rys. 37) zalecanym olejem (5,7 litra). 6, Założyć korek wlewu i pozwolić silnikowi pracować na biegu jałowym przez 1 minutę. 7. Wyjmij wtyczkę, uruchom silnik normalnie przez 5 minut, a następnie zatrzymaj go. Sprawdź ponownie poziom oleju i uzupełnij go w razie potrzeby. Olej konwertorowy jest chłodzony przez chłodnicę umieszczoną z przodu chłodnicy silnika (rys. 40) || jest połączony z obudową skrzyni biegów za pomocą rur. Pod rewerserem znajduje się wyjmowany właz inspekcyjny. Jeśli ta klapa zostanie zdjęta, opróżnij dwie części przekładni (zaślepki A i B rys. 38). Podczas ponownego montażu włazu upewnij się, że uszczelka jest w dobrym stanie, ponieważ uszczelnia różne oleje, w przypadku komunikacji może dojść do uszkodzenia"

I tam na koniec jest napisane, że uszczelka dolnej klapki składa się z dwóch części, uszczelka musi być dobra bo oleje są różne i się zmieszają a u mnie i tak się zmieszają przez ten otwór w skrzyni



I nie wiem jak mam to zalać olejem, tylko tym jednym 10W30 co jest w tylnej skrzyni bo jak leję odpowiedni stan to i tak się przelewa do skrzyni z konwerterem? Konwerter z tarczkami sprzęgła będzie dobrze pracował na oleju utto 10W/30 gl-4 z normą mf CMS M1135?

Może tak być, że jak mam starszą o jakieś10 lat wersję niż instrukcja? Moja ma model 50R a ja mam instrukcję 50B? I w mojej starszej jest dziurka przelewowa w obudowie? Ale cała instrukcja serwisowa pasuje bo całe sprzęgło na jej zasadzie zregenerowałem , nie wiem o co chodzi..... :bangin:
Załączniki
IMG_20200121_212939.jpg
IMG_20200117_152503.jpg
200206_153555.jpg
IMG_20200119_133550.jpg
tabela z olejami polska wer.jpg

Mrok
Fizol

Maszyna: Massey Ferguson MF50R

Firma: Dom


Reklama

simmet

Re: Zasada przepływu oleju w skrzyni MF 50

Postprzez komin88 » 21 Mar 2020 23:29

mam tą samą skrzynię i leje 10 w 30 utto do całej skrzyni,mam gdzieś inna instrukcje do maszyny MF 50 d - taki sprzęt posiadam i tam pisze że do całej skrzyni ten sam olej . Jak sam spostrzegłeś jest otwór który łączy obie strony więc na chopski rozum dwa różne oleje nie mają sensu

komin88
Nowicjusz

Maszyna: Mf 50 D

Firma: Prywatny


Zasada przepływu oleju w skrzyni MF 50

Postprzez Mrok » 22 Mar 2020 07:56

Zalałem tym 10w30 całą skrzynię i działa dobrze, było już ze 3 razy pracowane po 3 godziny non stop i działa wszystko pięknie, zupełnie inna jazda niż jak ją kupiłem.

Mrok
Fizol

Maszyna: Massey Ferguson MF50R

Firma: Dom


Zasada przepływu oleju w skrzyni MF 50

Postprzez RadekMF50 » 14 Kwi 2020 13:57

Jako, iż jestem na etapie zalania maszyny olejem do skrzyń i zmiennika momentu mam pewne wątpliwości, mianowicie:

1. Jak poprawnie zalać całość olejem?
2. Zmiennik momentu zostanie uzupełniony olejem w chwili uruchomienia silnika, skoro do przedniej części skrzyni olej wlewamy przez korek znajdujący się pod stopniami kabiny obok, którego jest napis LEVEL. To czy po zatrzymaniu pracy silnika powinno się stan uzupełnić? Skoro mamy wlać 9,55l to "na sucho" chyba tyle nie wejdzie?
3. Jak zalać tylną część skrzyni? Robimy to poprzez korek znajdujący się w kabinie pod pedałami hamulca? Tu wlewamy 28,4l?

Tak jak i Wy planuję zalać całość olejem 10w30 agri utto, tylko zastanawiam się ile go kupić? Dodam, że zmiennik rozbierałem ze względu na uszkodzone tulejki w kole zamachowym. Więc jest on pusty, przednia część również pusta i środkowa też (czyszczenie filtra siatkowego). W tylnej części coś oleju zostało, zeszło do poziomu dolnego otworku w ścianie grodziowej skrzyni.
Pozdrawiam

RadekMF50
Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 14 Kwi 2020 13:44

Maszyna: MF 50B`

Firma: Prywatna


Zasada przepływu oleju w skrzyni MF 50

Postprzez Mrok » 14 Kwi 2020 20:18

Zalej przód na max stan, odpal niech zaciągnie w zmiennik, uzupełnij przód a później lej tym korkiem co jest przy wajchach biegów do tylnej skrzyni aż będzie stan na bagnecie, pojeździj i kontroluj, ogólnie jak mam max na tylnej skrzyni to w przedniej jest więcej niż korek stanu

Mrok
Fizol

Maszyna: Massey Ferguson MF50R

Firma: Dom


Re: Zasada przepływu oleju w skrzyni MF 50

Postprzez komin88 » 14 Kwi 2020 20:34

popieram przedmówcę dodam jeszcze że możesz zalać konwerter olejem do 1/3 stanu, w ten sposób konwerter przez pierwszą chwilę nie będzie chodził na "sucho"

komin88
Nowicjusz

Maszyna: Mf 50 D

Firma: Prywatny


Zasada przepływu oleju w skrzyni MF 50

Postprzez RadekMF50 » 17 Kwi 2020 21:01

Ok dzięki wielkie. Zamawiam olej i próbuję

-- 17 Kwi 2020 20:01 --

Mam mały problem po złożeniu i uruchomieniu maszyny. Ujechałem dosłownie dookoła domu i poszedł olej dołem. Podejrzewam, że wypchało simering na pompie(nie zdążyłem dziś już jej rozpołowić i odciągnąć). Od razu po rozszczelnieniu sprawdziłem olej w tylnej skrzyni na bagnecie i co ciekawe był całkowicie suchy. Wyglądało to tak jakby cały olej pompa zaciągneła do przodu i powstało ciśnienie które wypchało simering na pompie. Po odstaniu chwilę olej pokazał się na bagnecie (przelał się otworkami w ściankach). Moja prośba brzmi czy mógłby ktoś z Was sprawdzić czy po przejechaniu macie olej na bagnecie? Ewentualnie macie jakieś sugestie co mogłem zrobić nie tak? Robiłem tylko zmiennik i czyściłem filterek w dolnej pokrywie, pompa była odkręcona by sprawdzić czy jest czysta(nic nie ruszane) została od razu przykręcona na swoje miejsce na 100% tak jak była.

RadekMF50
Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 14 Kwi 2020 13:44

Maszyna: MF 50B`

Firma: Prywatna


Re: Zasada przepływu oleju w skrzyni MF 50

Postprzez komin88 » 20 Kwi 2020 11:30

dzwoń 507304269

komin88
Nowicjusz

Maszyna: Mf 50 D

Firma: Prywatny


pytanie o mf 50r

Postprzez tomekVW » 07 Sty 2021 10:41

prosze okontakat mam pytanie w sprawie mf 50

-- 7 Sty 2021, o 09:41 --

prosze okontakat mam pytanie w sprawie mf 50
Mrok,

tomekVW
Nowicjusz

  • Posty: 11
  • Rejestracja: 20 Mar 2009 14:06
  • Miejscowość: nowy sacz

Zasada przepływu oleju w skrzyni MF 50

Postprzez Mrok » 07 Sty 2021 13:45

No co tam?

Mrok
Fizol

Maszyna: Massey Ferguson MF50R

Firma: Dom


Re: Zasada przepływu oleju w skrzyni MF 50

Postprzez lukbok » 22 Sie 2022 15:13

Panowie,

wiem, że to było wyżej opisane ale chciałbym to wszystko zebrać w jednym poście.

Wymiana olej w skrzyni (ja mam mf50b):
a. odkręcenie korka A lub B ze zdjęcia 1 i spuszczenie oleju (z tego co piszecie w środku i tak jest połączenie tak więc nie ważne czy korek A czy B.
Instrukcja mówi aby też odkręci korek "2" jak na zdjęciu 3. Co o tym myślicie?
b. za pomocą wlewu jak na zdjęciu 2 wlać około 9,55 l oleju,
c. uruchomić silnik na chwilę i wlać 28,4l za pomocą korka przy gałce zmiany biegów (pokazany na zdjęciu 4)

w międzyczasie wymienić wkład filtra jak na zdjęciu 5.
Zgadza się?

Pozdrawiam
Łukasz

-- 22 Sie 2022 15:13 --

Witam,

i wymieniłem, a wyglądało to tak:

a. okręciłem śrubę spustową w przekładni (z tyłu)
b. odkręciłem śrubę oznaczoną "level"

obie śruby umożliwiły spuszczenie oleju.

Ze względu na to, że śruby "A" i "B" jak na zdjęciu 1 były urwane odkręciłem cały dekiel (pokazany na zdjęciu 1).
Wymieniłem śruby "A" i "B" i powrotnie przykręciłem dekiel.

Za pomocą otworu ze śrubą "level" włałem olej aż do maksymalnego stanu (aż w tym otworze pojawił się oleju).
Za pomocą otworu przy dźwigni zmiany biegów wlewałem olej tak długo aż na bagnecie (pokazanym na zdjęciu) pojawił się stan.

PS1. Dziękuję koledze komin88 za udzielenie kilku cennych rad.


Pozdrawiam
Łukasz
Załączniki
1.jpg
Zdjęcie 1
bagnet.jpg
5.jpg
Zdjęcie 5
4.jpg
Zdjęcie 4
4.jpg (11.45 KiB) Obejrzany 2050 razy
3.jpg
Zdjęcie 3
2.jpg
Zdjęcie 2
1.jpg
Zdjęcie 1

lukbok
Nowicjusz

  • Posty: 12
  • Rejestracja: 16 Cze 2022 13:40

Maszyna: Case 580SM r. 2003

Firma: Dom


Re: Zasada przepływu oleju w skrzyni MF 50

Postprzez szkudi1990 » 04 Lip 2023 11:47

Witam, może trochę nie w tym temacie ale może posiada ktoś schemat konwertera massey Ferguson 50? Mam wrażenie że wirnik jest odwrotnie założony.

szkudi1990
Nowicjusz

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 04 Lip 2023 11:39

Maszyna: Massey Ferguson 50

Firma: Rzadna


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej