Marka i model maszyny: IHC 3500
Rok produkcji: około 1980
Oto mam taki problem obrotnica jest podobnie zbudowana jak w Ostrówku K 162 lub (bliższe wymiary ) JCB3CX do 97 r . W zakupionej maszynie jeden z zębów zębatki się wyłamał i wszedł między listwę zębatą a zębatkę . Mam ją jakiś czas który ma się nijak do całej historii maszyny - z takim uszkodzeniem ją kupiłem . Wyremontowałem silnik i inne rzeczy ale z obrotnicą mam problem . Bo po zawiezieniu do tokarza powiedział że wykrzywień nie ma (zapłaciłem mu za sprawdzenie... ) a później przyznał że nie sprawdzał czy jest to proste czy nie bo taki gruby metal dlaczego miałby się skrzywić ( Fachowiec sic.. ) Po złożeniu mam oto taki problem ciężko chodzi obrót się zakleszcza bo ma odlane tłoki siłowników razem z listwą zębatą .Listwa to środek a boki stanowią tłoki z uszczelnieniami Srednica to 4,5 cala (czyli bodaj tyle co w JCB ) Poza tym kleszczeniem jest problem taki że smarowanie (to co ucieka z nieszczelności tłoków smaruje cały konik od środka i wszystko jest fajnie gdy nieszczelność jest nikła ale u mnie dużo oleju wcieka do korpusu i gdy staje się on pełny to wylewa się wierzchem na zewnątrz . Nie muszę dodawać że obrót jest słaby .Służy mi maszyna w gospodarstwie więc mój pomysł jest taki Zakup listwy zębatej od JCB (jaka jest tam średnica tego zębatego grzebienia ??) i przezbrojenie bocznych tłoków do mojej maszyny lub użycie samych tłoków od mojej obrotnicy (obcięcie ) Lub chętniej założyłbym listwę zębatą i tłoki z uszczelnieniami od JCB a moje cylindry przerobiłbym na wymiar JCB . Jeśli ktoś z Was ma kartę katalogową z instrukcji napraw z wymiarami albo ma to rozebrane i może mi podesłać wymiary i budowę tłoczysk i uszczelnień powiązanych z listwą zębatą od JCB3CX do 1997r to będę wdzięczny . Nie pogardzę informacjami o innych maszynach w których jest takie samo rozwiązanie obrotu i są możliwe do kupienia części ( co przychodzi mi do głowy to Ostrówek K162 ale nie znam wymiarów ) . Zaznaczam dla purystów że nie zamierzam robić tego w oryginał bo nie dostanę już do niej części a wytworzenie nowych elementów jest pozbawione sensu ekonomicznego ... Muszę to naprawić na elementach dostępnych które będę mógł kupić nawet za kilka lat ... Liczę na podpowiedzi właścicieli i mechaników od JCB 3CX i Ostrówkowców ...