wibako

jakie auto na żwirownię

Miejsce do zadawania pytań typu: "3CX czy 428?"

Moderator: peckiel

jakie auto na żwirownię

Postprzez Luka » 29 Kwi 2019 20:33

O wyroku sądu w takiej sprawie też bym chętnie poczytał.

Luka
Operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


Reklama

simmet

Re: jakie auto na żwirownię

Postprzez Seba350 » 29 Kwi 2019 22:06

Luka napisał(a):Niby tak, ale jednocześnie na osiach w naczepie powinno być po 8t, a jest po 10t. Z tego co analizowaliśmy, nie mają podstaw, żeby się do tego przyczepić, ale ciekaw jestem jak teoria zderzy się z praktyką i np. upierdliwym służbistą.

Powinno być 10t powyżej 181cm i tak też jest. W tym zestawie, każda oś jest osią pojedynczą w dodatku napęd jest napędem czyli 11,5t.
Podobno od jakiegoś niedalekiego czasu mamy zgodnie dyrektywą EU wszystkie drogi w kraju po 11,5t na oś napędową - był czas na dostosowanie i tego nie zrobili, poszedł jakiś wyrok i niby tak jest.
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

jakie auto na żwirownię

Postprzez Luka » 29 Kwi 2019 22:17

Nie tak do końca. Wyrok europejski zanegował żądanie dodatkowych opłat (pozwolenia na gabaryty) za przejazd samochodami o nacisku 11,5t, ale nie odniósł się do absurdu, że w PL 90% dróg ma ograniczenia nacisków, bo tak sobie ktoś umyślał.
https://www.youtube.com/watch?v=QqRRvTEOrOA

No i jak osie mają 10t, to wojewódzkie mają 8t dopuszczalnego nacisku. Więc z założenia taki zestaw przekracza naciski, nawet jeśli RMC jest w normie. W sumie to nie jest ważne, ważne czy mogą się tu zaczepić, żeby udupić.

Luka
Operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


jakie auto na żwirownię

Postprzez Seba350 » 29 Kwi 2019 22:22

No nie jest ważne, bo masz mieć dmc ok - a masz ok
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

Re: jakie auto na żwirownię

Postprzez Piotr mc 85 » 21 Cze 2019 10:07

Luka napisał(a):No i jak osie mają 10t, to wojewódzkie mają 8t dopuszczalnego nacisku.

Sypkich to nie dotyczy ponieważ;
Luka napisał(a):Niby tak, ale jednocześnie na osiach w naczepie powinno być po 8t, a jest po 10t.

Jaka to różnica czy naczepa czy nie, jeśli konstrukcja i rozstaw pozwalają wykorzystać większy nacisk zgodnie z przepisami.
Weźmy np. typową 3-ośkę. Przy DMC 26 t masz przednią max. 7 t, lub mniej nacisku (bez HDS) a obie tylne będą miały +/- 10,5 t każda. Nawet mając DMC 24 t to i tak obie tylne będą miały ponad 9 t każda - czyli sytuacja analogiczna do mojego zestawu. Tego raczej czepiać się nie będą bo przepisy po 2010 r. się zmieniły. Wtedy za przeładunek 600 kg dostaliśmy 8 koła, przednia oś 6,8 t tylne po 10,8 t.
W 2 i 4-ośkach pewnie jest podobnie, dlatego zmienili te przepisy bo ładowność z zachowaniem max. 8t na oś wychodziły absurdy, np. 4-ośkę z wagi ITD wypuściło z 7 tonami na pace. :crazy:
W zestawie system ważenia z poduszek pokazał 18,4 t na naczepie czyli po 9,2 t/oś , a w koniu napędowa, już nie pamiętam ale było coś koło 11 - 10,8 - 11,4 sprawdzę przy najbliższej okazji, po weekendzie majowym zestaw zacznie już jeździć regularnie.

-- 28 Maj 2019, o 17:08 --

Dziś pojeżdżone na budowie po deszczu, 8x4 może się schować jak ten zestaw idzie po błocie. Bez problemu załadowany pod górę, cofanie też, mobilność na błocie bardziej przypomina jazdę 8x6.

-- 21 Cze 2019, o 09:07 --

Kolejne dwie pozytywne uwagi:
Różnica spalania się potwierdza, ten sam ładunek, start na zimnych silnikach i ta sama trasa zestaw i 8x6 - wynik 17L/100 różnicy.
Druga rzecz co równie cieszy to brak efektu: "euro6 to nie jedzie, depniesz to moc odcina" tego nie ma, jest porównanie do Actrosa V8 euro2 570 KM czyli bez żadnych systemów ekologii, który z ładunkiem waży 26,5-27t i ten nowy zestaw osiąga te same prędkości na wzniesieniach. Miłe zaskoczenie na plus, bo zapewniano że będzie inaczej - euro6 nie jedzie - tu tego nie ma, deptasz gaz i od razu się zbiera, nie odcina, ładnie idzie. Puki co auto nowe, ale myślę że tak zostanie.
Z układaniem nowego auta seba miałeś rację, pierwszy wjazd w miękkie , wsteczny, włączony przód i dwa razy rozłączyło już myślałem że się zepsuł ale później już było ok. Natomiast znajomy co ma kilka nowych VOLVO mówił że po 120 kkm złapał najniższą normę spalania. Także coś z tym układaniem jest na rzeczy.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


jakie auto na żwirownię

Postprzez Luka » 21 Cze 2019 16:50

17 litrów, tzn jakie było spalanie zestawu i 4 ośki?

No ja bym zwrócił uwagę na jeszcze jeden plus. Jak zestaw masz załadowany do pełna, to jedziesz na legalu, a 4 ośką z tym samym ładunkiem nie.

Luka
Operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


jakie auto na żwirownię

Postprzez Piotr mc 85 » 30 Wrz 2019 15:05

68 vs 41 ale to prawie cały czas 20 km pod górę z ładunkiem. Pojedynczy kurs, przy całym dniu by sporo spadło.
Jak bez gór to 4-ośka 45-55, zestaw 36-37.
Ostatnio znów kupuję Diesla bez bio i widać różnicę na zestawie 3-4 L/100 km.

-- 30 Wrz 2019, o 13:28 --

Prezent na 20 urodziny - porządna wizyta w SPA
Przed

-- 30 Wrz 2019, o 13:51 --

I po

-- 30 Wrz 2019, o 14:05 --

Nie wiem dlaczego, ale forum dodaje zdjęcia w odwrotnej kolejności.
Załączniki
IMG_20190829_101238.jpg
IMG_20190829_101250.jpg
IMG_20190829_101317.jpg
IMG_20190829_101437.jpg
IMG_20190829_101449.jpg
IMG_20190829_101504.jpg
20190524_102605.jpg
20190524_102114.jpg
20190524_102340.jpg
20190524_102128.jpg
20190524_102144.jpg
20190524_102310.jpg
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


jakie auto na żwirownię

Postprzez Seba350 » 09 Cze 2021 09:57

No i ładnie. Auto nawet stare a ładne to jest coś . :ok:

-- 22 Kwi 2021, o 16:46 --

Udało mi się ustrzelić kompaktmulde z tylną osią na obrotnicy :) Do tego wymiar b=610cm :banan:
Nie długo fotki i wrażenia z jazdy.

-- 9 Cze 2021, o 08:57 --

Image
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

Re: jakie auto na żwirownię

Postprzez dawidg2 » 09 Cze 2021 12:08

Jak to jeździ po drodze?

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


jakie auto na żwirownię

Postprzez Seba350 » 09 Cze 2021 21:00

Po drodze normalnie, ale trzeba się nauczyć cofać :) Dziwnie jest na początku :)
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

jakie auto na żwirownię

Postprzez dawidg2 » 09 Cze 2021 21:26

Jak ośka skręca to tak.

Pełne nadkole nie podejdzie? bo pewnie nieźle chlapie na tej ćwiartce na skrętnej osi.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


jakie auto na żwirownię

Postprzez Seba350 » 09 Cze 2021 21:34

Chcę z ryfla alu dorobić od wspornika świateł do tylnej rury błotnika przedniego taki błotnik. Albo może kupię z tworzywa część błotnika do naczep wywrotek co wszystkie 3 osie są jednym zakryte .
Image
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

Poprzednia Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej