wibako

jakie auto na żwirownię

Miejsce do zadawania pytań typu: "3CX czy 428?"

Moderator: peckiel

jakie auto na żwirownię

Postprzez MARIO/MECALAC » 07 Mar 2019 13:33

Piotr mc 85, sprawdź maila bo napisałem ci kiedyś. Chciałem zadzwonić do Ciebie i jak zmieniłem telefon to mi się zgubił twój nr
Proszę nie wydzwaniać w sprawie naprawy Mecalaca. Nie jestem mechanikiem


Jeśli pomogłem nie pisz Dziękuje kliknij POCHWAŁA!!
Rezerwiści To Specjaliści Pędzą Bimber Nawet Z Liści

Awatar użytkownika
MARIO/MECALAC
Fachoperator

  • Posty: 3306
  • Rejestracja: 29 Paź 2009 19:39
  • Miejscowość: CZĘSTOCHOWA
  • Pochwały: 132

Maszyna: MECALAC 12 MXT

Firma: OL-KOP


Reklama

simmet

jakie auto na żwirownię

Postprzez Piotr mc 85 » 16 Kwi 2019 23:00

MARIO/MECALAC, masz PW.
Auto obejrzane w sobotę. Hydrauliki nie było na zdjęciach bo dopiero dziś się montuje, zbiornik będzie przed tylnym prawym kołem. Zaskakująco mały natomiast jest zbiornik od napędu przedniej osi 5, może 10L - wilelkość kwadratowego profilu 15x15x 50 cm.

-- 16 Kwi 2019, o 22:00 --

No kuzwa, w końcu jest. Wkrótce więcej zdjęć. Trzeba dołożyć wtyczkę do plandeki bo Pan z meillera zapomniał powiedzieć że będzie potrzebna. Do kipra mam dwa węże a i tak żaden nie pasuje. Mam nadzieję że to koniec schodów bo się trochę obsuneło z tą naczepą.
Załączniki
20190416_185151.jpg
20190416_190201.jpg
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


jakie auto na żwirownię

Postprzez dawidg2 » 16 Kwi 2019 23:19

Piotr mc 85, jaka masa naczepy i jaka pojemność?

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Re: jakie auto na żwirownię

Postprzez Piotr mc 85 » 17 Kwi 2019 06:18

21,2 m3 masa miała być 5300, jak zważę to się okaże. Wszystko stalowe oprócz felg, stopy też masywne Jost.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


jakie auto na żwirownię

Postprzez Seba350 » 17 Kwi 2019 08:14

Śliczne ! Te wielkie naklejki Meillera mogli se darować - zrywać puki świeże :)

-- 17 Kwi 2019, o 07:14 --

Jaki masz wymiar małe b - na tabliczce naczepy lub w specyfikacji powinno być. Ciekawi mnie jedna rzecz - sprzęg , sworzeń królewski masz jak w 3 osiowych naczepach - bardzo mocno z przodu. W mojej 2 os osiówce na szerokim całe siodło, cała płyta wchodzi pod "kiper". Czy za dużo na sie nie przyjdzie masy. Ale pewnie widzą co robią :)
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

Re: jakie auto na żwirownię

Postprzez Piotr mc 85 » 17 Kwi 2019 21:19

Seba350 napisał(a):Te wielkie naklejki Meillera mogli se darować - zrywać puki świeże :)

Z nimi dali ciała, miały być ztyłu lub przodu aby nie przeszkadzały a pierdyknąli na środku dlatego wylecą.
Seba350 napisał(a):Jaki masz wymiar małe b - na tabliczce naczepy lub w specyfikacji powinno być.

Nie wiem o co kaman?
Seba350 napisał(a):Ciekawi mnie jedna rzecz - sprzęg , sworzeń królewski masz jak w 3 osiowych naczepach - bardzo mocno z przodu.

To nasz pierwszy zestaw, wcześnie tylko solówki także nauka cofania wczoraj była :wink: , bardzo szybko się łamie - trzeba trochę wprawy bo na prawo w bramę ciężko szło, na lewą łatwiej.
Spore spalanie wychodzi - sam koń 24,5 L , z pustą naczepą 29L, brat mówi że to przez opony. 8x6 kupiliśmy na slikach po wymianie opon na przednich osiach na nowe Hankook AM15 385/65 R22,5 od razu spalanie 8L do góry. Teraz chyba w naczepie jak się zużyją, w 8x4 i 6x4 przejdę jakieś szosówki na osie bez napędu, bo wszystkie auta głownie po szosie jeżdżą - na napędowych nie ma zmiłuj mięso musi być bo bez tego stoisz i kwiczysz poza asfaltem.
Podoba mi się zgrabny siłownik wywrotu, taki jak w 4-ośce a nie taki jak w typowej wannie, myślę że dzięki temu kiper moment do góry będzie szedł, szerokie siłowniki w naczepach 3 razy dłużej podnoszą niż 4-ośka z tym samym tonażem.
Ostatnio edytowany przez Piotr mc 85, 17 Kwi 2019 21:24, edytowano w sumie 1 raz
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


jakie auto na żwirownię

Postprzez Seba350 » 17 Kwi 2019 21:24

Auto musi się ułożyć to i spalanie trochę spadnie, ale bajki TIROWCÓW włóż między książki - ich autostradowe spalania z ładunkami 10-15t ni jak się mają do jazdy z wywrotką koło komina ... Powinien miej palić od 8x4 ale pewnie więcej jak 6x4 ...

Wymiar " b " to odległość od sworznia królewskiego do końca naczepy.
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

Re: jakie auto na żwirownię

Postprzez Piotr mc 85 » 17 Kwi 2019 21:34

Seba350 napisał(a):Auto musi się ułożyć to i spalanie trochę spadnie, ale bajki TIROWCÓW włóż między książki - ich autostradowe spalania z ładunkami 10-15t ni jak się mają do jazdy z wywrotką koło komina ..

Zgadza się u mnie wokół komina nie ma długich prostych, najdłuższa ma 2 km wszędzie ronda, skrzyżowania i sporo górek w tych warunkach to typowa zestawy wiele więcej od 4-osiek nie palą 5 może 8 L/100 różnicy, a możliwości na placu budowy 4-ośka ma nieporównywalne.
Dlatego jest 530 KM żeby było mniejsze spalanie - mam już doświadczenie że w moich warukach im mocniejszy silnik tym mniejsze spalanie. Są mocniejsze ale 530 do 38T DMC wystarczy, a dopłata do 630 KM to już majątek.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


jakie auto na żwirownię

Postprzez Luka » 18 Kwi 2019 06:12

Piękne auto.
Nie boisz się o zderzak? Myślałem, że będzie wzmocniony, albo jakiś krótszy. Trochę mam wrażenie, że naczepa leci do przodu, tak jakby była pod wyższy ciągnik.
Oś w naczepę jest skrętna? Która? Na obrotnicy czy na zwrotnicach?

Luka
Operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


Re: jakie auto na żwirownię

Postprzez Piotr mc 85 » 19 Kwi 2019 06:26

To co jest na samym dole, to solidna stalowa belka z kwadratowego profilu, narożniki też stalowe jak w budowlanych actrosach mp 1,2 i 3. Cóż nie jest to typowe 4x4 z mostem wtedy było by wyżej o 30 cm pewnie. Dla mnie starczy hydro bo zwykły swoje waży i nie da się połączyć z poduszkami.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Re: jakie auto na żwirownię

Postprzez Luka » 19 Kwi 2019 08:09

Jak zderzak stalowy to spoko.
A co z resztą, o którą pytałem? Faktycznie naczepa trochę leci do przodu? Nie sprawdzili tego przy konfiguracji?
Jest oś skrętna? Która? Na obrotnicy, czy na zwrotnicach?

Luka
Operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


Re: jakie auto na żwirownię

Postprzez Piotr mc 85 » 26 Kwi 2019 21:57

Nie ma osi skretnej. Naczepa bardziej z przodu raczej pozytywnie wpływa na długość zestawu. Jak wróci z doposażenia będą testy. Naczepa oczywiście konfigurowania pod ciągnik - wysokość siodła, złudzenie że ciągnik za niski pewnie przez to że oś jest podniesiona. Z naczepą pod ciagnik 4x4 z mostem nie dało by sie jeździć - prawie 30 cm różnicy na wysokości siodła - całe auto jest o tyle wtedy wyższe. Wymiarowo zgrane jest idealnie.

-- 26 Kwi 2019, o 20:04 --

Zestaw ochrzczony, dwa kursy do mnie na budowę brat zawiózł. 25 T załadowane zdjęcie robione z 4 metrów z ładowarki.

-- 26 Kwi 2019, o 20:57 --

Seba wymiar B 6597 mm.
Załączniki
20190426_194557.jpg
20190426_194611.jpg
20190426_192137.jpg
20190426_193237.jpg
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


jakie auto na żwirownię

Postprzez zeppelin zm 15 » 26 Kwi 2019 22:18

Fajnie się prezentuje :ok: :ok: :ok:
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


jakie auto na żwirownię

Postprzez Seba350 » 27 Kwi 2019 00:32

Fajnie, wysoko podnosi - b=6,6m - extra krótka :)
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

Re: jakie auto na żwirownię

Postprzez Piotr mc 85 » 28 Kwi 2019 07:27

Czyli B to po prostu długość skrzyni.
Wczoraj był znajomy mieszkający i prowadzący firmę w Niemczech, to powiedział (nie mówiąc o wyposażeniu ) "to normalny dla mnie widok, właśnie takie zestawy jeżdżą po żwirowniach i kamieniołomach".
Co prawda ja nie będę tym jeździł, ale już widzę reakcję na kamieniołomach czy przy kontroli ważenia - Panie 4 osie to nie ma tym ładowności, albo -jednej osi brakuje.
Trzeba wydrukować i mieć przy sobie fragment prawa o ruchu drogowym coby się nie wdawać w dyskusję, znając życie i tak jakiś baran się czasem trafi. Na jednej kopalni nie chcieli załadować 4-oski do 19 ton mimo że tyle ma w dowodzie.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


jakie auto na żwirownię

Postprzez Seba350 » 28 Kwi 2019 09:43

b - to długość od swożnia królewskiego do końca naczepy - ten wymiar swiadczy o długości całego zestawu, bo czop może być w różnych miejscach.

No dokładnie, u nas też się dziwili jak z 2 osiową jeżdżę :)
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

jakie auto na żwirownię

Postprzez Luka » 29 Kwi 2019 18:30

Jakbyś się natknął na kontrolę to daj znać z jakim efektem. Nie ze złośliwości, a z ciekawości, bo zastanawiam się jak będzie do tego podchodziła policja albo ITD. Zwłaszcza temat nacisków mnie intryguje.

Luka
Operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


Re: jakie auto na żwirownię

Postprzez dawidg2 » 29 Kwi 2019 19:49

W sypkich jeśli dmc sie zgadza to nic nie mają do nacisków.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


jakie auto na żwirownię

Postprzez Luka » 29 Kwi 2019 19:54

Niby tak, ale jednocześnie na osiach w naczepie powinno być po 8t, a jest po 10t. Z tego co analizowaliśmy, nie mają podstaw, żeby się do tego przyczepić, ale ciekaw jestem jak teoria zderzy się z praktyką i np. upierdliwym służbistą.

Luka
Operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


jakie auto na żwirownię

Postprzez dawidg2 » 29 Kwi 2019 20:10

rozstaw większy od chyba 1350mm jest brany jako pojedyncza oś.
Luka napisał(a):ale ciekaw jestem jak teoria zderzy się z praktyką i np. upierdliwym służbistą.

zawsze można odmówić mandatu i iść do sądu.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


PoprzedniaNastępna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej