Moderator: peckiel
dzierzan
Fachoperator
Maszyna: JCB 3CX
MB Actros 2635 PK12000
MB Actros 3241
Firma: Transportowa
szpadlem-taniej
Pomocnik operatora
Maszyna: CAT 444 F2 2019
+Engcon EC 209
Firma: ST-LO
szpadlem-taniej
Pomocnik operatora
Maszyna: CAT 444 F2 2019
+Engcon EC 209
Firma: ST-LO
szpadlem-taniej napisał(a):Nie jestem tu po to by się chwalić .
Ale jak czytałeś po forum jak piszesz i wywnioskowałeś iż Trex lepszy od Cat czy JCB bo części tanie to ten wasz dodatkowy nurt biznesowy szybko stanie się koszmarnym pomysłem .
szpadlem-taniej napisał(a):Generalnie zużywa i psuje się wszystko ale żadną tajemnicą nie jest iż CAT czy JCB należą akurat do tych co psują się rzadziej jak inne
dzierzan
Fachoperator
Maszyna: JCB 3CX
MB Actros 2635 PK12000
MB Actros 3241
Firma: Transportowa
willson napisał(a): Panu już podziękujemy.......
gruszon18
Fachoperator
Maszyna: Jcb 4cx Super
Firma: Gpk Mełgiew
Kirdan
Młodszy operator
Maszyna: Renault K460
Terex TLB890
Zeppelin ZM15
Zetor C3011
Firma: STARTER
Kirdan napisał(a):Dopiszę słów kilka bo akurat mam Terexa a znaleźć o nich jakieś obszerniejsze opinie nie jest wcale łatwo bo są znacznie mniej popularne niż wiodące marki.
Kupiłem nową TLB890 z 2015r i tak ją sobie trzymam trochę ponad 3 lata. Jakoś ostatnio przeleciało 4000mth. Podzielę opinię na plusy i minusy.
(+) duża, ciężka i mocna maszyna, ponad 9 ton, silnik 110KM, wyższa niż powiedzmy 3CX co ułatwia ładowanie wywrotek/wanien
(+) brak poważniejszych awarii
(+) w zakupie tańsza o kilkadziesiąt tysięcy od najtańszego CATa
(+) mimo niższej ceny składana z podzespołów renomowanych firm (Perkins, ZF, Denso)
(+) prosta konstrukcja, jeszcze bez AdBlue
(+) spalanie na przyzwoitym poziomie, praca tyłem 4L/h, bardzo ciężka praca przodem do 10L/h
(-) kiepskie rozwiązania niektórych elementów, np. ślizgi, tłoczki trzymające konika, układ niektórych węży
(-) niekiedy brakuje części zamiennych a oryginalne bywają drogie (komplet ślizgów tylnego ramienia ponad 2500, silniczek od wycieraczek też chyba ze 2000)
(-) niedopracowane pierdoły typu dźwigienka od maski (wiecznie się urywa), przycisk od blokady mostów (potrafi się zaklinować i trzeba kombinerkami go wyciągać)
(-) luzujące się kostki elektryczne pod deską rozdzielczą przez co czasem wariują wskaźniki/kontrolki
Mam o tyle dobrą sytuację że moją większą działalnością jest serwis samochodowy więc pierdoły typu filtry, oleje, elektryka, spawanie, toczenie robię sam. Gdybym musiał wszystko oddawać do serwisu to eksploatacja byłaby znacznie droższa. Dodatkowo po dłuższym czasie użytkowania wiemy już jakie ma felery i jak im szybko zapobiegać. Nie mam niestety solidnego porównania do CATa czy JCB, mogę powiedzieć tylko że mój operator z ponad 20-letnim stażem który na większości popularnych maszyn robił twierdzi że robi mu się lepiej niż CASE'm a gorzej niż CATem. Osobiście skłaniam się do opinii że praktycznie każda maszyna będzie dobrze służyła jeśli operator o nią dba, porządnie smaruje a właściciel nie żałuje na oleje i filtry.
Kolega pisał co prawda o TLB860 ale myślę że będzie z grubsza podobnie.
gruszon18
Fachoperator
Maszyna: Jcb 4cx Super
Firma: Gpk Mełgiew
gruszon18 napisał(a):Chcesz na tym zarabiać, to nie może się psuć!
willson napisał(a): Tak kupię cata żeby poszpanować, trafię na pechowego bubla /przecież wszystko się może popsuć/ i wsadze drugie tyle w częśći.
Kirdan napisał(a):(+) duża, ciężka i mocna maszyna, ponad 9 ton, silnik 110KM, wyższa niż powiedzmy 3CX co ułatwia ładowanie wywrotek/wanien
Kirdan napisał(a):(-) niekiedy brakuje części zamiennych a oryginalne bywają drogie (komplet ślizgów tylnego ramienia ponad 2500, silniczek od wycieraczek też chyba ze 2000)
dzierzan
Fachoperator
Maszyna: JCB 3CX
MB Actros 2635 PK12000
MB Actros 3241
Firma: Transportowa
Kirdan
Młodszy operator
Maszyna: Renault K460
Terex TLB890
Zeppelin ZM15
Zetor C3011
Firma: STARTER
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości