wibako

Problem ze zmianą szybka/wolna jazda Case 888P Wheeled

Problem ze zmianą szybka/wolna jazda Case 888P Wheeled

Postprzez Afterek » 02 Cze 2009 21:50

Witam szanowne grono speców :) Mam dość skomplikowane pytanie odnośnie przełącznika jazdy tył/przód oraz przełącznika biegów w Case 888P. Główny problem to fakt, iż nie da się włączyć drugiego biegu jazdy do tyłu lub do przodu. W skrzyni biegów mam wmontowane takie cudo, w którym z kolei jest bolec zapobiegający zmianie biegów podczas jazdy. Idą do niego dwa przewody hydrauliczne - jeden nazwałem go X wygląda jakby pchał bolec, czyli po przesunięciu listwy biegów, przełączanej przełącznikiem w środku kabiny blokuje bolec, drugie ciśnienie, na przewodzie Y odblokowuje bolec, by listwa mogła się przesunąć na drugi bieg. I mam problem z tym, że bolec się nie odblokowuje, choć jeżeli go wyjmę to listwa przełączająca biegi działa bez problemu, czyli problem leży w samym bolcu.
Nie jestem pewien czy ciśnienie w przewodzie X ma za zadanie zamykać bolec, ponieważ on ma również sprężynę, która teoretycznie powinna sama zablokować bolec gdy nie ma ciśnienia w przewodzie Y.

Na poniższym rysunku jest mechanizm dźwigni jazdy tył/przód. Idą do niego w oznaczonych miejscach oba wspomniane przewody X oraz Y. Do złącza nr 1 jest podpięty przewód od listwy rozdzielacza, do złącza nr 2 idzie przewód od pedału jazdy. I teraz pytanie: Czy jest ktoś w stanie mi określić jakie przepływy powinny być ze złącza nr 1 w pozycji neutralnej, a jakie ze złącza nr 2 w pozycji neutralnej oraz przy załączaniu biegów.
W tej chwili jest tak: w pozycji neutralnej mam przepływ między złączem 1 a oboma przewodami X oraz Y. W pozycji wciśnięcia lewego tłoczka zamyka mi się przepływ ze złacza 1 na X a otwiera ze złącza 2 na X, ale ze złącza 1 na Y pozostaje otwarte.
Z pozycji drugiego biegu mam analogiczną sytuację - zamyka się ze złącza 1 na Y, otwiera ze złącza 2 na Y, ale z 1 na X pozostaje otwarte.
Cały problem jest w tym, że jeżeli przewody X i Y służą do blokowania i odblokowywania bolca w skrzyni biegów, to w pozycji neutralnej dźwigni mam ciśnienie na obu przewodach, czyli bolec mi stoi i nic się nie dzieje. To podobno działało, a już nie działa i nie wiem czy ktoś grzebał w przewodach i pozamieniał ale dość skomplikowana sytuacja logiczna z tego mi wynikła a muszę to w miarę szybko zrobić. Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły będę niesamowicie wdzięczny, choć na dobrą sprawę nie wiem czy komuś będzie chciało się zagłębiać w mój wywód ;) Pozdrawiam wszystkich, którzy dotrwali do końca postu :))Image

Awatar użytkownika
Afterek
Fizol

  • Posty: 39
  • Rejestracja: 02 Sie 2008 13:14
  • Miejscowość: Polska

Reklama

simmet

Postprzez jacek j » 03 Cze 2009 16:45

A może tak od podstaw.Czy wiesz kolego które ciśnienie zasterowuje odblokowanie przesówki w skrzyni biegów.Bo czytając wywód nic nie wspomniałeś o wciskaniu pedału hamulca a to ono zwalnia blokade w skrzyni.Czyli tak wciskamy hamulec i dopiero zmieniamy bieg.Jeśli elektryka działa bez wciśnięcia hamulca znaczy że już ktoś ten układ przerobił.
NAPRAWA SPRZĘTU CASE NEW HOLLAND
Projektowanie montaż instalacji hydrauliki siłowej.

Awatar użytkownika
jacek j
Fachoperator

  • Posty: 610
  • Rejestracja: 03 Lis 2007 09:46
  • Miejscowość: centralna polska
  • Pochwały: 22

Maszyna: CASE NEW HOLLAND

Firma: Firma


problem rozwiązany

Postprzez Afterek » 03 Cze 2009 18:01

Tak, już ktoś ten układ przerobił - biegi się zmieniają bez hamulca. A poza tym jakiś idiota źle popodłączał przewody ciśnieniowe do tego bolca w skrzyni... nie było tam ŻADNEGO ciśnienia bo układ był zamknięty i nie było dopływu ciśnienia oleju. Dopiero w katalogu części znalazłem prawidłowe podłączenie :)) Tak właśnie podejrzewałem że ten układ nie może działać jeżeli ciśnienie idzie na otwieranie i zamykanie zaworu. Poza tym po zamianie przewodów układ działał, ale połowicznie, tzn bolec się otwierał tylko w jednym z położeń listwy zmiany biegów. Okazało się że również w elektryce przełącznika w kabinie były popierdzielone kable - dawało sygnał tylko na jeden styk przekaźnika. Dzięki za rady, temat do zamknięcia.

Awatar użytkownika
Afterek
Fizol

  • Posty: 39
  • Rejestracja: 02 Sie 2008 13:14
  • Miejscowość: Polska

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej