Strona 1 z 1

Ciężko załączyć pierwszy bieg.

PostWysłany: 18 Paź 2019 12:38
przez kogut1991
Marka i model maszyny: AB 1302 D
Rok produkcji: 1978

Jestem w trakcie kopania stawu.
Pojawił mi się problem ciężkiego załączania pierwszego biegu.
W momencie próby przełączenia ucieka lekko powietrze (spadek o około 0,25bara).
Dwójkę załącza normalnie (+brak wycieku) ale w mokrym terenie nie ma zbytnio siły, więc jedynka potrzebna. :oops:
W załączniku miejsce z którego ucieka.
Jakiś przewód mi się odkręcił? Jeśli tak to z czym to powinno być połączone? Chyba że to powinno być zaślepione?

Ciężko załączyć pierwszy bieg.

PostWysłany: 18 Paź 2019 18:27
przez Atl
A jakbys zrobił lepsze zdjęcia to byłoby łatwiej.
Wygląda na zawor sterowany pneumatyką

Re: Ciężko załączyć pierwszy bieg.

PostWysłany: 21 Paź 2019 08:00
przez kogut1991
:lol:
Właśnie robiłem opisy do nieszczelności i zauważyłem że prawdopodobnie element z przewodami się odkręcił.
Widać to na bocznym zdjęciu. W koparce od dołu nie było tego widać. :bangin:
Lecę to dokręcić i zobaczymy

Ciężko załączyć pierwszy bieg.

PostWysłany: 21 Paź 2019 09:49
przez zeppelin zm 15
Szkoda że nie masz gąski. Było by pewniej :D

Ciężko załączyć pierwszy bieg.

PostWysłany: 22 Paź 2019 08:47
przez kogut1991
Pewnie że i było by pewniej, ale potrzebowałem opcji kołowej ze względu na dojazdy. :roll:

Ale wracając do tematu. Okazało się że śruba jest skręcona z luzem i tak jest zakontrowana, więc zakładam że jest ok.
Nieszczelność była wczoraj na moment (zarówno na pod spodem jak i na górze koparki patrz zdjęcia), później ucichło i wszystko działało tak jak powinno (brak nieszczelności oraz załączało jedynkę za każdym razem).
Do czego mógł prowadzić ten obcięty przewód na rozdzielaczu (ten u góry na 5 przewodów)?
Zauważyłem na dole kalamitkę. Dziś ją nasmarujemy i zobaczę czy ma to wpływ na nieszczelności.

Ciężko załączyć pierwszy bieg.

PostWysłany: 22 Paź 2019 10:33
przez Atl
Co chcesz smarować???

Ciężko załączyć pierwszy bieg.

PostWysłany: 22 Paź 2019 11:12
przez kogut1991
Rozumiem że kalamitka która jest oznaczona strzałką nie służy do smarowania?
Najświeższa informacja- usterka powróciła. Powietrze ucieka przez oznaczone strzałkami miejsca. (patrz zdjęcia z poprzedniego postu)

Ciężko załączyć pierwszy bieg.

PostWysłany: 22 Paź 2019 11:56
przez Atl
Zestaw naprawczy sprzęgła obrotowego pneumatyki.
Od tego zacznij. Spisz nr z obudowy, zamów np w Atlas Części
www.atlasczesci.pl

Ciężko załączyć pierwszy bieg.

PostWysłany: 23 Paź 2019 07:58
przez kogut1991
Gdzie będą numery?
Na tym nie malowanym walcowym elemencie do którego przykręcone są 4 przewody?

Ciężko załączyć pierwszy bieg.

PostWysłany: 23 Paź 2019 08:17
przez Atl
Tak

Ciężko załączyć pierwszy bieg.

PostWysłany: 20 Lis 2019 17:47
przez kogut1991
A gdzie powinna być podłączonoa ta pusta redukcja?

Ciężko załączyć pierwszy bieg.

PostWysłany: 20 Lis 2019 19:53
przez Atl
A co masz niepodłączone?
Przy jakiej funkcji leci powietrze?

Ciężko załączyć pierwszy bieg.

PostWysłany: 21 Lis 2019 08:48
przez kogut1991
w momencie wrzucienia pierwszego biegu, po zaślepieniu tego wszytko wraca do normy. :roll:

Ciężko załączyć pierwszy bieg.

PostWysłany: 21 Lis 2019 12:45
przez Atl
No to powinno być podłączone do silowniczka zmiany biegów na skrzyni

Re: Ciężko załączyć pierwszy bieg.

PostWysłany: 19 Gru 2019 17:56
przez kogut1991
Atl napisał(a):No to powinno być podłączone do silowniczka zmiany biegów na skrzyni

Czy na którymś zdjęciu widać gdzie to powinno być podłączone?

Ciężko załączyć pierwszy bieg.

PostWysłany: 19 Gru 2019 18:24
przez Atl
Zrób zdjęcie skrzyni biegów, a nie silnika hydraulicznego.
Skrzynia biegów to to duże z którego wychodzą wały napędowe.

Re: Ciężko załączyć pierwszy bieg.

PostWysłany: 08 Wrz 2022 10:45
przez kogut1991
Dla potomnych.
Pomogła wymiana uszczelniaczy w elemencie z załącznika. Były mocno zużyte.

Re: Ciężko załączyć pierwszy bieg.

PostWysłany: 08 Wrz 2022 23:12
przez rudesmen
Mimo ze minely trzy lata od powstania tematu dziekuje ze umieszczenie rozwiazania problemu :mrgreen: