wibako
ketral
mntr

atlas 1204 pierwsze szlify na koparce

Re: atlas 1204 pierwsze szlify na koparce

Postprzez badus » 10 Sie 2022 14:45

Atl napisał(a):Tym silowanikiem steruje tylko pedał hamulca obrotu.
Podaję powietrze pod ciśnieniem.
Nie ma powietrza - hamulec zablokowany (sprężyna wewnątrz zaznaczonego przez Ciebie silownika).

Jest powietrze - siłownik wysunięty (sprężyna ściśnięta).



Super bardzo dziękuję za odpowiedz.

W takim razie pedał hamulca obrotu to będzie pedał po lewej stronie kierownicy - u mnie jest zupełnie niedziałający.

Teraz pytanie czy samo podpięcie siłownika - naprawienie pedała tak żeby siłownik mógł działać wyeliminuje problem uciekającego obrotu?

badus
Fizol

  • Posty: 34
  • Rejestracja: 18 Lis 2019 11:17

Maszyna: w planach 2cx

Firma: własna działalnosć


Reklama

simmet

Re: atlas 1204 pierwsze szlify na koparce

Postprzez Atl » 10 Sie 2022 17:23

Naprawi, jeśli będziesz pracował z wciśniętym pedałem hamulca obrotu.
Jeśli maszyna ucieka przy odblokowanym hamulcu bębnowym to przyczyny trzeba szukać w silniku obrotu i jego układzie hamowania.
Niestety ta konstrukcja silnika nigdy nie zapewni tego, że wieża koparki nie ucieknie, szczególnie na pochyłości i z pełną łyżką.

Autor postu otrzymał pochwałę
Serwis Atlas, Terex . Naprawa koparek serii 04,TC, 05, ZW.
Remonty, regeneracja pomp, silników, rozdzielaczy i elektroniki. Kontrola stanu maszyn przed zakupem
Tel +48 796222990, 782040918
Po godzinach:
www.hilevel.pl
www.9mm.com.pl

Atl
Fachoperator

  • Posty: 3708
  • Rejestracja: 13 Lis 2008 17:04
  • Miejscowość: Polska
  • Pochwały: 154

Re: atlas 1204 pierwsze szlify na koparce

Postprzez badus » 11 Sie 2022 12:36

tutaj opisałem jak to naprawić:

Naprawa tego elementu polega na odkręceniu pokrywy znajdującej się pod kierownicą (widocznej na nagraniu), zdjęciu kierownicy, odkręceniu śruby mocującej / dociskowej która trzyma sprężynę wraz z małą kulką łożyskową znajdującą się wewnątrz stalowej tulejki - które to z kolei pod naciskiem sprężyny blokuje funkcje jazdy przód tył. W moim przypadku ze względu na poluzowanie śruby kulka łożyskowa wraz z tulejką obróciły się o 180 stopni przez co mechanicznie zablokowała się dźwignia.

badus
Fizol

  • Posty: 34
  • Rejestracja: 18 Lis 2019 11:17

Maszyna: w planach 2cx

Firma: własna działalnosć


Poprzednia Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

eRobocze

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej