wibako

Atlas 1204, 1304, 1404 kołowe od 94r

Postprzez dawidg2 » 31 Paź 2009 17:14

To jak jest z tymi silnikami wkońcu do kiedy były 913 a od kiedy były 1013? i czy w każdym modelu od razu były te zmiany?

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Reklama

simmet

Postprzez witek1412 » 31 Paź 2009 17:39

Atl jesteś cwaniak bo z tego chleb jesz , ale dawidg2 szuka maszyny do pracy i niewkręcaj ,że silnik 1013 jest tani w utrzymaniu ,bo nawet u Ciebie części nie są tanie !!! Ceny części liczymy w tysiącach nawet złotych to i tak dużo !!!

witek1412
Fizol

  • Posty: 32
  • Rejestracja: 12 Sty 2009 20:59
  • Miejscowość: Grajewo

Maszyna: Atlas 1602ELC, Case 788LC


Postprzez Atl » 31 Paź 2009 19:05

Szanowny witku1412,
takie teksty zachowaj jeżeli możesz dla swoich kolegów.

Zadałem Ci proste pytanie: co to jest usterka układu paliwowego?
Nie potrafisz odpowiedzieć.
Nic nikomu nie wkręcam, dawidg2 kupi to co będzie uważał za stosowne.
Zarabiam na naprawach, głównie elektroniki i a nie silników. Prócz tego jakoś nie robię tajemnicy z tego jak znaleźć przyczynę niedomagań Atlasów o które pytają użytkownicy tego forum.
Może dla Ciebie części nie są tanie. Ale nawet do Waryńskiego nie wszystko kosztuje 25zł.

Najtańszą w utrzymaniu koparką jest szpadel - nie kosztuje tysięcy a i naprawa jest tania co najwyżej koszt trzonka..
Według Ciebie pewnie ceny części do 913 liczymy w dziesiątkach złotych?
Jeżeli jesteś posiadaczem jakieś koparki i dojdzie do poważnej usterki silnika którą naprawisz za kilkaset zł to gratuluję.
Każdy może mieć odmienne zdanie byle było takie jak Twoje.
Polegając na Twoim ogromnym doświadczeniu mam nadzieję że jeszcze nie jeden raz napiszesz coś Ciekawego.

Pozdrawiam Cię i życzę miłego wieczoru.
Ostatnio edytowany przez Atl, 31 Paź 2009 19:32, edytowano w sumie 1 raz

Atl
Fachoperator

  • Posty: 3912
  • Rejestracja: 13 Lis 2008 17:04
  • Miejscowość: Polska
  • Pochwały: 161

Postprzez dawidg2 » 31 Paź 2009 19:11

Akurat ceny cześci znam do deutza bo mam w kilku wózkach widłowych silniki te ale 3cylindrowe. Tylko właśnie się boje tych pompowtryskiwaczy.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Postprzez Atl » 31 Paź 2009 19:25

W poniedziałek podam Ci orientacyjne ceny.
Najśmieszniejsze jest to że niektórzy wymieniają pompy a nie mierzą ciśnienia paliwa w układzie.
Dlaczego te silniki słabną:
Za małe Ciśnienie wstępne.
Nie wymieniany na czas olej silnikowy ( niezbędny dla pomp ).
Nie wymieniany separator.
Uszkodzony zawór zwrotny.
Usterka pompki zasilającej.

To że silnik odpala i wkręca się bez obciążenia nie znaczy że ma wymagana moc i moment obrotowy.

Czyli to co powoduje nieprawidłową pracę większości typów silników.

913 były w Atlasach do 96r tylko 1304 miał jeszcze starą hydraulikę (bez GLR), 1302 to 1304 ale z nowszym silnikiem i GLR.
Ostatnio edytowany przez Atl, 31 Paź 2009 19:40, edytowano w sumie 1 raz

Atl
Fachoperator

  • Posty: 3912
  • Rejestracja: 13 Lis 2008 17:04
  • Miejscowość: Polska
  • Pochwały: 161

Postprzez dawidg2 » 31 Paź 2009 19:29

oki to czekam ale wymień tylko części związanych z silnikiem 1013. Reszte znam mniej więcej sam też kilka razy pomagałem składać 913 albo 912

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Postprzez witek1412 » 31 Paź 2009 21:08

Sory jak Cię uraziłem ATL!!! Każdy ma swoją racje . Pozdrawiam!!!

[ Dodano: Sob Paź 31, 2009 8:12 pm ]
Cały problem pomiędzy tymi silnikami tkwi w naszym oleju napędowym!!!

witek1412
Fizol

  • Posty: 32
  • Rejestracja: 12 Sty 2009 20:59
  • Miejscowość: Grajewo

Maszyna: Atlas 1602ELC, Case 788LC


Postprzez Atl » 02 Lis 2009 20:57

witek1412 napisał(a):Sory jak Cię uraziłem ATL!!! Każdy ma swoją racje . Pozdrawiam!!!

[ Dodano: Sob Paź 31, 2009 8:12 pm ]
Cały problem pomiędzy tymi silnikami tkwi w naszym oleju napędowym!!!


OK

Olej napędowy też ma wpływ to prawda ale podstawowy problem w tym że o ile w samochodach wymieniamy olej i filtry na czas to w koparkach niestety już mniej regularnie i najczęściej niezgodnie z harmonogramem serwisu.

Atl
Fachoperator

  • Posty: 3912
  • Rejestracja: 13 Lis 2008 17:04
  • Miejscowość: Polska
  • Pochwały: 161

Postprzez martini_pl » 04 Lis 2009 23:04

Witam
Panowie problemem tych silników jak i pewnie innych tych w samochodach jest jakość paliwa co za tym idzie sprawności instalacji paliwowej czyli filtry,separatory,sitka, pompy wtryskowe (913) tudzież pompki paliwowej(1013), wtryski, pompowtryskiwacze, zakładam,że wymiany oleju dokonuje się w miarę jak w DTR zapisane. Z obserwacji zachowania się silników 1013 między 7 tys. a 16 tys. motogodzin nie mogę powiedzieć, który jest lepszy, usterki jak usterki, w 1013: wymiana świec żarowych, wymiana pompek paliwowych, przewodów paliwowych, wymiana pompy wodnej, łożyska w napinaczu paska, alternator,termostat, nie we wszystkich - pompowtryskiwaczy itd. ; w 913 między 10tys. a 20 tys. mth : naprawy pompy wtryskowej, przewody paliwowe, wymiana wtrysków, wymiana wentylatora bądź łożysk jeśli gniazdo nie jest wyrobione, napinacz, naprawy kompresora, alternatora, czyszczenie chłodnic olejowych i usczelnianie wlotu powietrza, wycieki spod uszczelek itd.
Generalnie usterki te występują w pewnym okresie eksploatacyjnym gdzie prawdopodobnie miały wystąpić. Myślę, że DEUTZ nie po to wymyślił silnik 1013 by miałby być gorszy od 913, mniej kłopotliwy dla mnie jest 1013 gdzyż sama ilość czujników pozwala na lepszą kontrolę co się dzieje z silnikiem (również czujnik braku płynu chłodzącego, czujnik przekroczenia temperatury silnika ). Lecz jeśli już ktoś nie sprawdza poziomu oleju, wody, ogólnie nie dba o maszynę a potem trzeba remonty generalne robić np. wymiany pierścieni, cylindrów to już musi się liczyć z kosztami i na to nie ma rady ktoś musi za to zapłacić. I jak słusznie kolega ATL zauważył takiemu operatorowi to wtedy łopata oraz DTR do łopaty.
P.S. Dzięki ATL za poradę z pompą, jednemu się poprawiło.

martini_pl
Fizol

  • Posty: 25
  • Rejestracja: 26 Maj 2009 18:18
  • Miejscowość: Kraków

Postprzez Atl » 07 Lis 2009 09:47

Nie ma za co :)

Co z drugim? Jakie objawy?

Atl
Fachoperator

  • Posty: 3912
  • Rejestracja: 13 Lis 2008 17:04
  • Miejscowość: Polska
  • Pochwały: 161

Postprzez martini_pl » 07 Lis 2009 16:58

Trzynastka musi poczekać, nie ma na razie czasu żeby się nią zająć.

martini_pl
Fizol

  • Posty: 25
  • Rejestracja: 26 Maj 2009 18:18
  • Miejscowość: Kraków

Postprzez dawidg2 » 08 Lis 2009 22:14

http://www.moto.allegro.pl/item79928565 ... 4_cat.html http://www.moto.allegro.pl/item80818811 ... _1404.html znalazłem takie 2 ale czy one nie za tanie są jak na roczniki?? i jak się ma ta wersja "K" do zwykłej?

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Postprzez Atl » 09 Lis 2009 01:01

K to wersje z krótka przeciwwagą.

Wolałbym 1302, ma nowszą hydraulikę, silnik 1013 i co najważniejsze GLR.

Atl
Fachoperator

  • Posty: 3912
  • Rejestracja: 13 Lis 2008 17:04
  • Miejscowość: Polska
  • Pochwały: 161

Postprzez dawidg2 » 09 Lis 2009 01:09

Ale ta cena nie za mała?? Bo taki rocznik to chodzi ok 100 tys i więcej

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Postprzez Atl » 09 Lis 2009 01:14

Cena za 1302 rzeczywiście okazyjna. Brutto wychodzi niecałe 77 tys.

Atl
Fachoperator

  • Posty: 3912
  • Rejestracja: 13 Lis 2008 17:04
  • Miejscowość: Polska
  • Pochwały: 161

Postprzez dawidg2 » 09 Lis 2009 01:18

Dla mnie cena ok by była, instalacja do młota jest, przebieg wiadomo może być kręcony ale nie wygląda maszyna na zniszczoną oczywiście by trzeba obejrzeć. No i łyżek nie ma ale ich na razie nie potrzebuje oprócz jakieś 0.8m3 do kopania w żwirze bo u mnie na placu mam poklad. Kolor jest ciekawy :lol:

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Postprzez Atl » 09 Lis 2009 01:31

Co do kolorów to Atlas może zadziwić :)
W fabryce widziałem najróżniejsze kolory maszyn oczywiście na indywidualne zamówienie klienta.
Serwis Atlas, Terex . Naprawa koparek serii 04,TC, 05, ZW.
Remonty, regeneracja pomp, silników, rozdzielaczy i elektroniki. Kontrola stanu maszyn przed zakupem
Tel +48 796222990, 782040918
Po godzinach:
www.hilevel.pl
www.9mm.com.pl

Atl
Fachoperator

  • Posty: 3912
  • Rejestracja: 13 Lis 2008 17:04
  • Miejscowość: Polska
  • Pochwały: 161

Postprzez dawidg2 » 09 Lis 2009 14:51

Wiem bo już widziałem ciekawe kolory na atlasie. O dziś taki się pojawił http://www.moto.allegro.pl/item81191051 ... _1996.html cena dużo większa i bez instalacji do młota

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Postprzez Atl » 09 Lis 2009 14:55

Jedyna rada to jechać i sprawdzić.

Atl
Fachoperator

  • Posty: 3912
  • Rejestracja: 13 Lis 2008 17:04
  • Miejscowość: Polska
  • Pochwały: 161

Postprzez dawidg2 » 09 Lis 2009 15:03

No tak ale narazie brak funduszy. Chyba że którąś sobie zaklepie.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


PoprzedniaNastępna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej