wibako

Perkins 1104-Tuleje

Moderator: mechanior

Perkins 1104-Tuleje

Postprzez Mieciu » 14 Sie 2011 19:28

Witam!
Jakie sa tuleje w Perkinsie 1104, suche czy mokre?
A przy okazji: spotkal sie ktoś z regularnym halasem (cyklicznym) z ukl. rozrzadu? (przebieg raczej w normie ze wzgl. na malutkie spalanie, moc i brak innych efektow specjalnych:))

Mieciu
Nowicjusz

Maszyna: Manitou 634-120LSU


Reklama

simmet

Perkins 1104-Tuleje

Postprzez mechanior » 15 Sie 2011 21:59

w starszych (przed 2003) suche , wymienne. w nowszych mokre, stałe...
hałas z rozrządu świadczy zazwyczaj o jego uszkodzeniu
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Perkins 1104-Tuleje

Postprzez Mieciu » 17 Sie 2011 21:28

Otoz sprawa jest taka ze motor zwyczajnie sie grzeje (raz szybciej, innym razem pozno) towarzyszy temu wyrzucanie plynu.Czasami wystarczy dolac ok 1,5l chwila moment i znowu mozna dzialac jakis czas. Poniewaz ladowarke kupilem zalana woda (Anglia) a ogledziny przewodow i termostatu wykazaly ze nie od wczoraj, to pomyslalem o kanalach "wodnych" tulei i wplywu wody na wytworzenie "siteczka) z tuleji jednak zdjecie pompy wody wykazalo brak wody w bloku(nie wyplynela). Czyli najpierw uszczelka pod glowice i raczej planowanie a co dalej to sie okaze.
Kolego Mechanior dysponujesz moze momentami dokrecania glowicy oraz ewentualnie pokrywy rozrzadu i pompy wody?

Mieciu
Nowicjusz

Maszyna: Manitou 634-120LSU


Perkins 1104-Tuleje

Postprzez mechanior » 17 Sie 2011 22:21

po kolei:
silnik ten pracuje zazwyczaj w systemie bez zbiornika retencyjnego, rezerwuarem jest górny zbiornik chłodnicy z poduszką powietrzną
dolanie wody na maksa spowoduje jej wywalenie w ilości około 2 L po czym system działa normalnie
przegrzewanie zazwyczaj spowodowane jest zanieczyszczoną Z ZEWNĄTRZ chłodnicą rzadziej brakiem lub awarią termostatu a najrzadziej uszkodzeniem wirnika pompy jednak żadnej z tych przyczyn nie można wykluczyć na starcie...
w starszych telehandlerach występowały przepływowe/rurkowe chłodnice transmisji na przewodzie chłodnicy
jej zapchanie upośledza przepływ płynu i chłodzenie
z tą uszczelką pod głowicą i brakiem wody po zdjęciu pompy to bym nie szarżował, wszystko zależy od tego w jaki sposób demontowałeś pompę a woda mogła wylać się do miski olejowej zamiast na zewnątrz !

proponuję przeprowadzić solidną diagnostykę...
w ciągu 10 lat nie wymieniałem uszczelki pod głowicą w Perkinsie z powodu jej uszkodzenia
chłodnica wody jest niesamowicie wrażliwa na zakamienienie

momenty sposoby i mapy dokręcania śrub głowicy w Perkinsie są na forum w kilku wersjach
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Perkins 1104-Tuleje

Postprzez Mieciu » 18 Sie 2011 09:03

Kurcze, wczoraj naprodukowalem sie a post nieprzeszedl:(
Tak na szybko to powiem ze wszystko o czymm piszesz generalnie zostalo sprawdzone i wykluczone.
Dodatkowo pojawiaja sie pecherzyki powietrza w plynie, pewnie bedzie precedens z uszczelka w perkinsie:)

Mieciu
Nowicjusz

Maszyna: Manitou 634-120LSU


Perkins 1104-Tuleje

Postprzez mechanior » 19 Sie 2011 11:27

podjedź do warsztatu samochodowego i spytaj czy mają zestaw do wykrywania przedmuchów z cylindrów do układu chłodzenia (wykrywacz CO/CO2) wtedy będziesz miał pewność

miałem już taki przypadek w silniku VOLVO/DEUTZ D7E że podczas normalnej pracy zachowywał się jakby była walnięta uszczelka: powietrze w zbiorniku, wyrzucanie płynu itp... do momentu mocnego zakręcenia korka i zagrzania maszyny do normalnej temperatury pracy oraz solidnego odpowietrzenia, wtedy wszystko się uspokoiło...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Perkins 1104-Tuleje

Postprzez mechanior » 19 Sie 2011 15:38

podjedź do warsztatu samochodowego i spytaj czy mają zestaw do wykrywania przedmuchów z cylindrów do układu chłodzenia (wykrywacz CO/CO2) wtedy będziesz miał pewność

miałem już taki przypadek w silniku VOLVO/DEUTZ D7E że podczas normalnej pracy zachowywał się jakby była walnięta uszczelka: powietrze w zbiorniku, wyrzucanie płynu itp... do momentu mocnego zakręcenia korka i zagrzania maszyny do normalnej temperatury pracy oraz solidnego odpowietrzenia, wtedy wszystko się uspokoiło...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Perkins 1104-Tuleje

Postprzez Mieciu » 19 Sie 2011 23:16

A jednak> 2 cylinder. Normalnie to juz tuleja do nabicia ale producent niestety nie dal takiej mozliwosci...( pozostale 2idealne, 1 ok)
Tak z ciekawosci, znamy cene nowego bloku :?: :?: :?:

Mieciu
Nowicjusz

Maszyna: Manitou 634-120LSU


Perkins 1104-Tuleje

Postprzez mechanior » 20 Sie 2011 15:03

te silniki nie mają tulei wymiennych ale istnieją tuleje naprawcze, nie trzeba wymieniać bloku
rozwierca się starą tuleję do pewnego wymiaru, wciska tuleję naprawczą i obrabia ją do wymiaru fabrycznego

komuś ostatnio nawet wysyłałem taką tuleję (dotyczy CAT 3054 DITA)

w przypadku pęknięcia lub zużycia uniemożliwiającego szlifowanie jedynym sposobem jest rozwiercenie otworu do wymiaru 97.955-97.990mm i zainstalowanie NAPRAWCZYCH TULEI CYLINDROWYCH 122-7311
następnie trzeba osadzić tuleję, splanować powierzchnię bloku aby wystający nadmiar tulei (0.3mm) zrównać z powierzchnią bloku, rozwiercić tuleję do rozmiaru nominalnego (94.000 + .035 mm), wykończyć honownicą (.035 mm)
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Perkins 1104-Tuleje

Postprzez Mieciu » 21 Sie 2011 12:58

Tragedi jeszcze niema, zadnego nagaru itp.Tylko glowica do splanowania i "narazie" tyle. Pomimo usilnych staran nie znalazlem momentow dokrecania dla tego modelu (wszystkie szpilki rownej dlugosci)...

Mieciu
Nowicjusz

Maszyna: Manitou 634-120LSU


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 22 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej