wibako

Ładowarka Ł34 - olej w zmienniku przegrzewa się

Moderator: mechanior

Ładowarka Ł34 - olej w zmienniku przegrzewa się

Postprzez megatpaety » 04 Gru 2021 14:56

Marka i model maszyny: Ł34
Rok produkcji: 1990

Witam,

Pacjent to Ł34 - Kompaktor z dodatkową chłodnicą oleju zmiennika (montowana z chłodnicą wody), do tej pory nigdy nie było problemu z temperaturą, chłodzenie było tak wydajne że ciężko było wejść na zielone pole. Zaczęliśmy reanimować hamulce po latach nieużywania (potrzebne na skarpy). Po naprawie pierwsze testy pedału hamulca, odcina obieg oleju zmiennika i niby wszystko jest ok, pneumatyka działa, hydraulika hamulców również. Po reanimacji zaczął się grzać olej w zmienniku i mimo dodatkowej chłodnicy już po godzinie temperatura dochodzi do 120 stopni, chłodnica mam wrażenie że jest nierówno nagrzana jakby stało się coś z obiegiem oleju (mam wrażenie że obieg jest mniejszy). Jakby tego było mało poszło uszczelnienie od strony skrzyni biegów (wał na tylny most). Firma uszczelnienie wymieniła, ale na drugi dzień znowu wywaliło. Jazda jest bez zmian, nie czuje różnicy. Ktoś ma pomysł co mogło się stać?, bo mam wrażenie że wzrosło ciśnienie w skrzyni biegów, a układ coś kiepsko chłodzi.

megatpaety
Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 18 Lut 2020 21:55

Maszyna: Ł34- Kompaktor

Firma: Spółka Miejska


Reklama

simmet

Re: Ładowarka Ł34 - olej w zmienniku przegrzewa się

Postprzez Sebastian Dukarski » 05 Gru 2021 23:19

Jaka masz skrzynie ?Jak polska na pokrywie zaworowej masz siłownik pneumatyczny od rozłączania skrzyni biegów,tam jest membrana która lubi pękać trzeba to sprawdzić.Pomiar ciśnień na zaworze pistoletowym (ciśnienie zmiennika i skrzyni biegów.Na zmienniku momentu do o 6,5bar na pełnym gazie , na skrzyni 14-16 bar.Jakby co podpowiem 695051920

Sebastian Dukarski
Operator


Ładowarka Ł34 - olej w zmienniku przegrzewa się

Postprzez megatpaety » 11 Gru 2021 11:02

Witam,

Skrzynia jest polska, serwis zmierzył ciśnienia na skrzynki i są ok, natomiast przy zmienniku wyszło 0 jak dobrze zrozumiałem i zalecili wymianę zmiennika, pompy i zaworu pistoletowego. Zawór pistoletowy wymieniliśmy sami, a dodatkowo wyczyściliśmy filtr magnetyczny, ale nic to nie dało. Dalej wygląda że nie ma obiegu chłodzenia. Czy zawór odcinający na skrzynki biegów może powodować takie objawy?. Jazda jest ok, nic nie odcina, a wałek między zmiennikiem a skrzynią biegów kręci się już na zimnym silniku bez problemu. Tak jak pisałem zaczęło się to jak zadziałał ten zawór odcinający powiązany z hamulcami (nie był używany ponad 10 lat), ale nie wiem jak dokładnie wygląda i jak działa układ zmiennika bo nie mam żadnego schematu. Oczywiście możemy wymienić zmiennik, ale nie jestem pewien że to jego wina.

megatpaety
Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 18 Lut 2020 21:55

Maszyna: Ł34- Kompaktor

Firma: Spółka Miejska


Ładowarka Ł34 - olej w zmienniku przegrzewa się

Postprzez Sebastian Dukarski » 11 Gru 2021 19:03

Zmiennik sprawdza się w następujący sposób ,na dole jest na klucz 50 nakrętka tam się odkręca obrotu na pełen max jeśli podczas 1 minuty Bedzie więcej niż 7 l zmiennik do wywalenia.Sprawdzana była chłodnicza olejowa?695051920 numer podaje można dzwonić podpowiem.

Sebastian Dukarski
Operator


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej