Zettelmeyer Zl 501 słaba jazda , wycie przy obciążeniu
Wysłany: 17 Sty 2022 22:10
Marka i model maszyny: Zettelmeyer Zl 501
Rok produkcji: 1981
Numer seryjny: 902153
Witam mam problem z ładowarką , stała parę lat , udało się uruchomić , olej hydrauliczny był biały , wymieniłem olej i filtr na pompie. Ładowarka jeździ do przodu i do tyłu , jest słaba jazda , przy obciążeniu wyje i nie ma mocy. Wycie takie jak by mało oleju było - olej jest , nie pieni się - czyli pompa powietrza nie zasysa.
Przy pompie jest dźwignia sterowana linką i lewym pedałem w kabinie - po wciśnięciu pedału "sprzęgła " zatrzymuje jazdę. Włączony bieg wolnej jazdy i dźwignia całkowicie cofnięta- brak jazdy , dźwignia na środku - jedzie ale przy obciążeniu i wysokich obrotach wyje , dźwignia całkowicie do przodu wyje już na niskich obrotach. W tej pozycji czyli "sprzęgło " puszczone , dodaję gazu na max obroty , łyżka przednia zaparta o ziemię , zaczyna pulsacyjnie ciągnąć i odpuszczać i tak w kółko , obroty silnika cały czas takie same, tak jak by jakiś zawór upustowy/przeciążeniowy - wycie też zaczyna pulsacyjnie brzmieć.
Zdjęcie nr 3 dźwignia zaznaczona po prawej stronie . w drugim kółku jest jakiś jakby zawór przeciążeniowy , w środku sprężyna i 7 małych podkładek - dołożenie lub odjęcie podkładek nie daje zauważalnych różnic.
Od czego jest ten zawór za co odpowiada.
Czytałem też na forum o regulacji chłonności silnika jazdy może w tym kierunku szukać , może coś się zastało.
Będę wdzięczny za każdą podpowiedź
Rok produkcji: 1981
Numer seryjny: 902153
Witam mam problem z ładowarką , stała parę lat , udało się uruchomić , olej hydrauliczny był biały , wymieniłem olej i filtr na pompie. Ładowarka jeździ do przodu i do tyłu , jest słaba jazda , przy obciążeniu wyje i nie ma mocy. Wycie takie jak by mało oleju było - olej jest , nie pieni się - czyli pompa powietrza nie zasysa.
Przy pompie jest dźwignia sterowana linką i lewym pedałem w kabinie - po wciśnięciu pedału "sprzęgła " zatrzymuje jazdę. Włączony bieg wolnej jazdy i dźwignia całkowicie cofnięta- brak jazdy , dźwignia na środku - jedzie ale przy obciążeniu i wysokich obrotach wyje , dźwignia całkowicie do przodu wyje już na niskich obrotach. W tej pozycji czyli "sprzęgło " puszczone , dodaję gazu na max obroty , łyżka przednia zaparta o ziemię , zaczyna pulsacyjnie ciągnąć i odpuszczać i tak w kółko , obroty silnika cały czas takie same, tak jak by jakiś zawór upustowy/przeciążeniowy - wycie też zaczyna pulsacyjnie brzmieć.
Zdjęcie nr 3 dźwignia zaznaczona po prawej stronie . w drugim kółku jest jakiś jakby zawór przeciążeniowy , w środku sprężyna i 7 małych podkładek - dołożenie lub odjęcie podkładek nie daje zauważalnych różnic.
Od czego jest ten zawór za co odpowiada.
Czytałem też na forum o regulacji chłonności silnika jazdy może w tym kierunku szukać , może coś się zastało.
Będę wdzięczny za każdą podpowiedź