przez grzesik1 » 27 Kwi 2022 16:06
Marka i model maszyny: JCB 406
Rok produkcji: 2007
Witam,
od 3 lat mamy w firmie ładowarkę JCB 406 która służy do rozładunku towaru na widłach. Maszyna pracowała swego czasu bardzo ciężko na śmietnisku (pchała kontenery) u nas jest na zasłużonej emeryturce. Do wczoraj było ok, fajnie paliła, nie kopciła, nie brała oleju, wczoraj podczas parkowania zaczeła kocić jak parowóz na niebiesko, wypiła dużą cześć oleju z miski. Zgasiliśmy ją.... pierwszy pomysł przeskoczył pasek rozrządu, ale po rozebraniu pasek wygląda dobrze, naciągnięty- ma wszystkie zęby, zamówiłem blokady i jutro chcemy sprawdzić ustawienie rozrządu, pytanie co jeszcze warto sprawdzić zanim zapadnie decyzja o zdjęciu głowicy?
Dodam że obecnie silnik kaleczy, nie chodzi na pierwszy gar od rozrządu, (po popuszczeniu rurki przy wtrysku- brak reakcji) podejrzewam że wydmuchało uszczelkę, jak ją sprowadziliśmy było dużo syfu w kanałach powietrznych głowicy (mogła się przegrzewać) ale zostało to wszystko ładnie umyte i maszyna chodziła do wczoraj....
Co możemy jeszcze sprawdzić, którędy silnik może spalać olej, tak momentalnie???