Strona 1 z 2

TH350B '05 ciężko zapala na zimnym silniku

PostWysłany: 04 Gru 2022 09:04
przez PawełG
Na wstępie chciałem się przywitać z wszystkimi na forum.

Mam problem z rozruchem silnika Perkinsa w ładowarce.
Maszyna Cat th350b r2005 silnik perkins 1932/2200 178-9011

Zaczynając od początku. Maszyna ma założony przełącznik na rozruch 24v i rozrusznik przerobiony na 24v paliła na strzała przy -15stopni. Pewnego dnia po zapaleniu silnik pochodził 10-20 sekund i zaczął tak jakby "parkować" miał bardzo małe wolne obroty i chodził jak jakby ciężko po czym sam znow wyszedł na prawidłowe wolne obroty. Na drugi dzień to samo zawsze po pierwszym odpaleniu rano. Potem już bez objawów. Wyglądało to jakby się zapowietrzał ale co ciekawe założona jest pompka elektryczna. Pewnego dnia silnik od tak przestał zapalać. Gdy jakoś uda się go odpalić na plaku to już potem cały dzień pali ładnie.

Efektem tego wymieniłem już rozrusznik bo się spalił przez zamiar krecenia.

-Założyłem nowe końcówki wtrysków.
-Wyjąłem pompe wtryskowa delphi 1182 8923A034G Pan zajmujący się pompami założył ją na maszynę i stwierdził że z pompa jest wszystko ok.
Pompa odkąd kupilem maszynę nie miała podpiętej cewki od zimnego startu ale jeśli ja podpinam to nic się nie zmienia- zimny silnik nie pali tak jak wcześniej.
Co ciekawe jeśli już po pół godziny krecenia silnik zacznie chytać to zaczyna chodzić na bardzo małych obrotach ledwo przeżuca i cały się trzęsie i teraz Wisienka na torcie- gdy silnik tak się zachowuje to gdy załączę hydraulikę i zacznę np podnosić teleskop to SILNIK ODRAZU ŁAPIE PRAWIDŁOWE WOLNE OBROTY.

Gdy rano przed próba odpalenia podgrzeję świece płomieniowa to silnik zachowuje się dużo gorzej niż bez swiecy.
Gdy już zapali to maszyna ma moc i silnik w miarę równo pracuje.

Ogólnie podczas zapalania zimnego silnika rano mam wrażenie że gdy chyta i gaśnie to robi to tak jakby miał za wczesny zapłon. Gaśnie tak twardo. Dostawia tak jakby. Czasem odbija.
Ciśnienie sprężania 24 bary na wszystkich 4 cyl równe. Osiaga przy 3-4 sowach tłoka potem już nie wzrasta.

Miał ktoś podobny przypadek? Jest możliwe że Zapłon się sam jakoś przestawił?

Aktualnie maszyna ma zdjęta pompe wody bo miałem zamiar znow wyciągać pompe i dawać ją do innego fachowca ale postanowiłem poszukać jeszcze pomocy tu na forum. Z góry bardzo dziękuje za pomocne sugestie.

Re: TH350B '05 ciężko zapala na zimnym silniku

PostWysłany: 04 Gru 2022 09:33
przez Kamal
Objawy wskazują na zacinanie się listwy w pompie wtryskowej lub regulatora. Oczywiście jak sprawdziłeś też inne rzeczy o których pisałaś.

Re: TH350B '05 ciężko zapala na zimnym silniku

PostWysłany: 04 Gru 2022 11:04
przez PawełG
Odkręcałem korpus przestawiacza zapłonu., ten od dołu. Tam niby wszystko chodzi lekutko. Chodzi mi o ten wystający dzyndzelek. Widać że pompe ktoś wyciągał przede mną. Mogę jakoś to sprawdzić ta listwę na maszynie?

Re: TH350B '05 ciężko zapala na zimnym silniku

PostWysłany: 04 Gru 2022 13:47
przez Kamal
Można pod dekiel pompy zajrzeć.

Re: TH350B '05 ciężko zapala na zimnym silniku

PostWysłany: 04 Gru 2022 14:25
przez PawełG
Na coś konkretnego zwrócić uwagę po zdjęciu pokrywy z pompy? Jeszcze jedna ważna sprawa- sprawdziłem czy pompa podaje na wtryski podczas kręcenia rozrusznikiem i wygląda to raczej w porządku. Wtryski zakręcone do rurek ale nie wsadzone do glowicy. Przez 5 10 sekund na rozruszniku wtryski za każdym razem ładnie wszystkie równo pylą.

Re: TH350B '05 ciężko zapala na zimnym silniku

PostWysłany: 04 Gru 2022 16:45
przez Kamal
Rozpyla to działa.

Re: TH350B '05 ciężko zapala na zimnym silniku

PostWysłany: 04 Gru 2022 18:33
przez PawełG
A jednak nie pali tak jak przed usterka. Więc coś jest nie tak. Podczas kręcenia dymi więc wtryski podają.

Re: TH350B '05 ciężko zapala na zimnym silniku

PostWysłany: 04 Gru 2022 19:38
przez Kamal
Więc zapłon, albo za słaba kompresja. Podaj typ silnika i z jakiej serii.

Re: TH350B '05 ciężko zapala na zimnym silniku

PostWysłany: 05 Gru 2022 16:51
przez PawełG
Jest możliwe żeby zapłon się jakoś sam przestawił?
Śruba która dociska zabierak na pompie była dokręcona konkretnie. Ściągałem sprzegiełko z pompy i na stożku też nie widać żeby się ruszyło. Sprzegielko siedziało na stożku oski pompy jak trzeba.

-- 04 Gru 2022 19:39 --

Kolejne zdjęcia.

-- 05 Gru 2022 15:51 --

Kolo na osi pompy raczej nie przestawione. Sprawdziłem znaki na kole rozrzadu i idealnie zgrywają się ze znakami 2 kola. Wtedy miejsce na kolek w przodzie pompy idealnie się pokrywa.

Re: TH350B '05 ciężko zapala na zimnym silniku

PostWysłany: 06 Gru 2022 18:12
przez mechanior
poskładaj to wszystko i zanim wyprujesz pompę to w trakcie odpalania pokręć kierownicą :mrgreen: , nie ma za co...

Re: TH350B '05 ciężko zapala na zimnym silniku

PostWysłany: 06 Gru 2022 18:35
przez PawełG
Przeczytałem wiele tematów na tym forum i twoje wypowiedzi zawsze uważałem za konkretne i mądre... z nadzieją czekalem żebyś się udzielił i odnośnie mojego problemu ale takiego "udzielenia" się nie spodziewałem. Tak tak - dziękuję...

Re: TH350B '05 ciężko zapala na zimnym silniku

PostWysłany: 06 Gru 2022 18:36
przez mechanior
spróbowałeś?

Re: TH350B '05 ciężko zapala na zimnym silniku

PostWysłany: 06 Gru 2022 18:41
przez PawełG
Dlaczego ludzie zawsze są inni będąc przed komputerem i 200km od osoby do której piszą a całkiem inni jeśli się spotkają twarzą w twarz?

Jeśli chcesz to jakoś pomóż. Jeśli nie to nie przeszkadzaj :piwo:

Re: TH350B '05 ciężko zapala na zimnym silniku

PostWysłany: 06 Gru 2022 19:06
przez mechanior
pytam poważnie a ty już się nadąłeś i gotujesz w sobie złość siląc się na szyderę, przeczytałeś wszystko na temat maszyn TH na tym forum? wątpię, skoro nie traktujesz mojej rady poważnie i nie chcesz wykonać testu diagnostycznego który sprawdza usterkę w dodatku TYPOWĄ dla tej rodziny maszyn a która wg mnie jest jedynym logicznym wyjaśnieniem opisanych objawów... ale jak mówi mistrz Owsiak - RÓBTA CO CHCETA, ja nie będę zmuszał do korzystania z mojej pomocy, mam co robić, a ponieważ ludzie tutaj nie odczuwają żadnego respektu przed naszymi wysiłkami - moje wizyty na tym forum z codziennych stały się już tylko przypadkowe, z grupy kilkunastu fachowców zostało ledwie 2, może 3 , co kolega Kamal potwierdzi... reszta zajmuje się tym co daje przynajmniej satysfakcję - zarabianiem kasy... powodzenia i już nie przeszkadzam.

Re: TH350B '05 ciężko zapala na zimnym silniku

PostWysłany: 07 Gru 2022 20:40
przez PawełG
Masz rację myślałem że robisz sobie jaja. Przepraszam za interpretacje. Jestem już wkurzony ta sytuacja z ładowarką. Ze kręcić rozrusznikiem i jednocześnie obracać kierownica? Dobrze rozumuje, chcemy sprawdzić czy hydraulika nie trzyma silnika? Krecenie kierownicą ma zmniejszyć cisnienie u układzie na wspomaganiu?

-- 07 Gru 2022 19:40 --

Sprawa wygląda tak że sprawdziłem myk z kierownicą. Maszyna nadal nie chce zapalić. Nie wydaje mi sie żeby była jakakolwiek zmiana w kreceniu rozrusznika.
Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

Re: TH350B '05 ciężko zapala na zimnym silniku

PostWysłany: 08 Gru 2022 10:07
przez rudesmen
No ładnie PawełG zdenerwowałeś Mechaniora. Szczerze mówiąc mi też nie spodobało się Twoje podejście do rad które służą temu aby rozwiązać Twój problem :bangin:

Najbardziej zasłużoną osobę tego forum z 10% wszystkich postów. Wszystkie służą temu aby pomoc w rozwiązaniu problemów z maszynami. Dziękujemy!

Re: TH350B '05 ciężko zapala na zimnym silniku

PostWysłany: 15 Kwi 2023 20:36
przez PawełG
Przeprosiłem za zle nastawienie. Oficjalnie i w pw też.

Witam. Odświeżam temat. Zrobiło się cieplej i przyszła pora na serwis ładowarki. Ostatnim problemem okazało się faktycznie duże cisnienie z pompy już przy rozruchu silnika (260bar) zrobiłem obejście na wężu zasilania rozdzielacza laczace przelew z rozdzielacza na którym jest zawor kulowy.

Problem jest taki że jeśli na zaworze na pompie ustawie np 180 bar to takie cisnienie jest od razu po odpaleniu- nie wzrasta np przy podnoszeniu teleskopu na max. Ktoś ma jakieś podejrzenie?
-cisnienie ls bez używania żadnej funkcji 20-30bar przy użyciu funkcji hydrauliki do oporu -silownika dochodzi do 180 bar.
- nie reaguje na regulacje zaworem na rozdzielaczu od max cisnienia.
-zawor przegladniety wymienione oringi- jest ok.
-zawor na pompie ten na 4 śruby m6 i wężem od ls przegladniety jest ok. Suwaki lekko chodzą nie widać brudu czy też opilkow.
Proszę o pomoc.

Ps.
Czy może być tak ze pompa jakoś się zaciela na pełnej wydajności i dla tego jakby nie reaguje na regulacje tą sruba bliżej przyłącza Lini LS?
- na regulacje tą jakby górna sruba tą bliżej korpusu reaguje. W sumie sprawdzalem od 150 do 250 bar.

Re: TH350B '05 ciężko zapala na zimnym silniku

PostWysłany: 17 Kwi 2023 09:12
przez mechanior
Jeśli ciśnienie na pompie PO ODPALENIU jest wyższe niż 25-30 bar to rozregulowany jest zawór FLow/Pressure (dwururka na pompie). NA POCZĄTEK trzeba wyregulować pompę i ciśnienie sterowania na rozdzielaczu. Do tego potrzebny jest manometr różnicowy. To jeszcze nie musi być koniec problemu, ta maszyna posiada kilka specyficznych dolegliwości. Możliwe jest mechaniczne uszkodzenie pompy hydrauliki i/lub rozdzielacza. W takich przypadkach proponujemy dostarczenie maszyny do naszego warsztatu. Nie wszystko da się naprawić zdalnie. Aby prawidłowo weryfikować i usuwać usterki potrzebujemy CAŁEJ maszyny, wyjęcie z niej pompy czy rozdzielacza i wysłanie do naprawy nie jest rozwiązaniem.

Re: TH350B '05 ciężko zapala na zimnym silniku

PostWysłany: 17 Kwi 2023 09:40
przez PawełG
Sugeruje się trochę tym co na zdj... nie powinno być tak ze jeśli zapale silnik to na porcie P ma być 180 bar a jeśli któryś silownik np podnoszenia teleskopu czy domykania lyzki dochodzi do oporu to powinno zwiększać się do ustawionego maks czyli np 250bar?

Re: TH350B '05 ciężko zapala na zimnym silniku

PostWysłany: 20 Kwi 2023 21:36
przez mechanior
Z całym szacunkiem, bez złośliwości - za mało się znasz na hydraulice siłowej by cokolwiek zakładać, powinieneś korzystać z dokumentacji lub wiedzy kogoś kto się zna... niestety źle interpretujesz dane z grafiki.
Układ w stanie spoczynku ma generować jedynie ciśnienie wystarczające do działania układów sterowania czyli maksymalnie 30-50 bar, a w tym przypadku o ile mnie pamięć nie myli i co napisano to około 35 bar. Maksymalne ciśnienie układu to 240 a ciśnienie pracy układu kierowniczego to 180 bar ale w chwili gdy jest używany a nie cały czas.
Problem polega na tym że tak jak napisałem wcześnie masz rozregulowane wszystko co się da, bez dokładnych danych, wiedzy na temat budowy oraz działania i sprzętu pomiarowego nic nie zrobisz.