Strona 2 z 3

Re: JCB 531-70 / inne prędkości mostu przód i tył

PostWysłany: 18 Sty 2023 22:01
przez BKK
Odczep się od kresek! Tu już chcieli laserem mierzyć :lol: :lol: :lol:
Łatwiej zaobserwować różnice, ot co.

Re: JCB 531-70 / inne prędkości mostu przód i tył

PostWysłany: 20 Sty 2023 12:06
przez andrew8
BKK napisał(a):Jeśli do mnie pijesz, to się co najmniej trochę przeliczyłeś :lol: Wbrew temu, co sądzisz, to jestem bardzo rozsądnym facetem i nie zmyślam niepotrzebnych działań. Choć przyznam, ze lubię mieć pomierzone, bo więcej wiem - krócej naprawiam. I jak trzeba, to i z oscylem podjadę.
Tutaj w zupełności wystarczy narzędzie pomiarowe, jakim jest oko.

Ok, wystarczy narzędzie pomiarowe jakim jest oko ale musze tak to zrobić, żeby albo przedni most zwolnić albo tylny most przyśpieszyć. Ładowarka w momencie dołączenia tyłu zachowuje się jakby była cały czas hamowana. Opcja jaka mi się nasuwa, to pomiar prędkości obrotowych wychodzących ze skrzyni, następnie sprawdzenie opcji jakie są możliwości wałków ataku i kół talerzowych z przodu i tyłu. Wtedy próba zgrania tego w jedną całość.

Re: JCB 531-70 / inne prędkości mostu przód i tył

PostWysłany: 20 Sty 2023 12:23
przez Tomasz-51
Bo może hamulce się włączają, coś w instalacji jest nie ok.

Re: JCB 531-70 / inne prędkości mostu przód i tył

PostWysłany: 20 Sty 2023 13:28
przez andrew8
Instalacja hamulcowa nie ma związku z układem załączania napędu.

Re: JCB 531-70 / inne prędkości mostu przód i tył

PostWysłany: 20 Sty 2023 16:44
przez dawidg2
A właśnie że ma. Przy rozłączonym napędzie i wciśnięciu hamulca załącza się 4x4 by hamować na 4 koła.

Re: JCB 531-70 / inne prędkości mostu przód i tył

PostWysłany: 20 Sty 2023 17:04
przez andrew8
dawidg2 napisał(a):A właśnie że ma. Przy rozłączonym napędzie i wciśnięciu hamulca załącza się 4x4 by hamować na 4 koła.

Ale jeśli napęd stały to przedni most i w przednim moście są hamulce, to chyba logiczne, że przy niesprawności układu hamulcowego maszyna byłaby zahamowana cały czas. Problem nie jest w hamulcach a różnych prędkościach obrotowych osi.

Re: JCB 531-70 / inne prędkości mostu przód i tył

PostWysłany: 20 Sty 2023 19:38
przez dawidg2
W 531-70 przynajmniej w tej co użytkowałem (2011rok) wyłączenie 4x4 polegało na odłączeniu tylnej osi. napęd zostawał na przód tam gdzie były i hamulce. Po drugie stwierdziłeś że układ nie ma związku z załączeniem napędu więc Cię wyprowadziłem z błędu.

Jak dużo jeździłem na 4x2 i potrzebowałem na chwilę 4x4 to wciskałem lekko hamulec i było dobrze.

Re: JCB 531-70 / inne prędkości mostu przód i tył

PostWysłany: 20 Sty 2023 19:42
przez andrew8
Nie wyprowadziłeś mnie z żadnego błędu. Uklad hamulcowy nie ma nic do opisanej sytuacji.

Re: JCB 531-70 / inne prędkości mostu przód i tył

PostWysłany: 20 Sty 2023 19:50
przez dawidg2
Ale ma związek z załączaniem napędu. Na opisaną sytuację owszem niema

Re: JCB 531-70 / inne prędkości mostu przód i tył

PostWysłany: 20 Sty 2023 21:12
przez andrew8
dawidg2 napisał(a):Ale ma związek z załączaniem napędu. Na opisaną sytuację owszem niema

Reasumując, nie ma związku z moim temat. Doskonale wiem jak działa ten uklad.

Re: JCB 531-70 / inne prędkości mostu przód i tył

PostWysłany: 22 Sty 2023 23:29
przez leon1984
JEDNO pytanko maszyna od nowosci czy zakupiona uzywana i po jakim przebiegu

Re: JCB 531-70 / inne prędkości mostu przód i tył

PostWysłany: 24 Sty 2023 10:56
przez andrew8
leon1984 napisał(a):JEDNO pytanko maszyna od nowosci czy zakupiona uzywana i po jakim przebiegu

Klient zakupił maszynę jako używaną i od początku występował problem, przebieg w tej chwili nie jest znany.

Re: JCB 531-70 / inne prędkości mostu przód i tył

PostWysłany: 24 Sty 2023 20:28
przez Doktor jcb
Wrzuć filmik z problemem to miejsce że będzie łatwiej się odnieść

Re: JCB 531-70 / inne prędkości mostu przód i tył

PostWysłany: 02 Lut 2023 17:47
przez andrew8
Doktor jcb napisał(a):Wrzuć filmik z problemem to miejsce że będzie łatwiej się odnieść

Filmu teraz nie mogę wrzucić bo mam rozebrany tylnym most, klientowi wyciekł całkowicie olej i zajechali łożyska na przekładni głównej. Stąd też wziął się powrót do tematu.

-- 02 Lut 2023 17:47 --

Dla potomnych, problem został rozwiązany. Nie było to łatwe ale udało nam się określić obroty jednego i drugiego mostu mniej więcej i określić różnicę.
Po zmianie wałka ataku i koła talerzowego z 8/35 na 8/40 most tylny zwolnił i obroty mostów się wyrównały :) Żadnego niepożądanego obciążenia, przeskakiwania kół itd. Temat zamknięty :)

Re: JCB 531-70 / inne prędkości mostu przód i tył

PostWysłany: 02 Lut 2023 21:04
przez dawidg2
A liczyliście zęby w mostach czy tylko po numerach sprawdziliscie? Ktoś może wsadził inne tryby i dlatego ambarans wyszedł.

Re: JCB 531-70 / inne prędkości mostu przód i tył

PostWysłany: 02 Lut 2023 21:58
przez andrew8
Wszystko było liczone dokładnie i skrupulatnie. Według numeru Vin maszyny zgadzały się numery mostów, w według mostów przełożenia które były zamontowane. Tylko co z tego, że się zgadzało jak maszyna nie nadawała się do pracy.

Re: JCB 531-70 / inne prędkości mostu przód i tył

PostWysłany: 03 Lut 2023 10:04
przez Doktor jcb
Nie wiem jak mocno ci tam się ślizgało dlatego chciałem filmik. Ale większość maszyn JCB ma taki problem. Ale jest to mało wpływające na maszynę.

Re: JCB 531-70 / inne prędkości mostu przód i tył

PostWysłany: 03 Lut 2023 10:17
przez andrew8
Doktor jcb napisał(a):Nie wiem jak mocno ci tam się ślizgało dlatego chciałem filmik. Ale większość maszyn JCB ma taki problem. Ale jest to mało wpływające na maszynę.

Tu nie był problem który ma większość maszyn JCB, bo ten problem wpływał na brak możliwości użytkowania maszyny przy włączonym napędzie tylnego mostu. Udało się poprawnie zdiagnozować problem i go wykluczyć, to najważniejsze :)

Re: JCB 531-70 / inne prędkości mostu przód i tył

PostWysłany: 03 Lut 2023 12:55
przez BKK
Czyli co? Nasi tam byli? Papruchy zamontowały to, co akurat w sklepie było pod ręką? Czy to "błąd" fabryczny?

Re: JCB 531-70 / inne prędkości mostu przód i tył

PostWysłany: 03 Lut 2023 13:19
przez andrew8
BKK napisał(a):Czyli co? Nasi tam byli? Papruchy zamontowały to, co akurat w sklepie było pod ręką? Czy to "błąd" fabryczny?

Ciężko stwierdzić kto i kiedy popełni tu błąd.