Strona 1 z 1

liebherr 580 '09 wibracje 900-1400 obr/min

PostWysłany: 02 Mar 2024 00:39
przez Darek1151
Witam. Mam problem z ładowarka Liebherr 580 2009r. Występują drgania od 900 do 1400 obrotów silnika. Podczas stania jak i również podczas jazdy. Co może być tego przyczyną?

Re: liebherr 580 drgania wibracje

PostWysłany: 02 Mar 2024 18:17
przez lukas76pl
Po pierwsze sprawdź poduszki silnika. Drgania mogą być też od wentylatora ( na zimnym i gorącym jest tak samo ? ). Może też rozsypywać się tłumik drgań pomiędzy silnikiem i przekładnią rozdzielczą.

Re: liebherr 580 drgania wibracje

PostWysłany: 02 Mar 2024 18:56
przez Darek1151
Poduszki są ok. Drgania na zimnym jak i na ciepłym są takie same. Wentylator też jest raczej ok. Drgania są tak silne że przechodzą przez całą maszynę i wibrują bardzo mocno. Wydaje mi się jednak że to coś w środku się rozsypuje w tym stylu jak napisałeś, jakiś tłumik drgań albo coś innego.

Re: liebherr 580 drgania wibracje

PostWysłany: 02 Mar 2024 19:12
przez lukas76pl
W obudowie koła zamachowego może być od dołu jakiś otwór - zobacz czy tam czegoś nie widać. Możesz też wykręcić czujniki obrotów i zobaczysz czy nie łapią jakichś opiłków.

Re: liebherr 580 '09 wibracje 900-1400 obr/min

PostWysłany: 11 Mar 2024 23:14
przez Darek1151
Sprzęt naprawiony. Temat zamknięty. Powodem wibracji był rozwalony tłumik drgań. Dodaje zdjęcie dla wglądu.

Re: liebherr 580 '09 wibracje 900-1400 obr/min

PostWysłany: 12 Mar 2024 07:46
przez rudesmen
Super że awaria już usunięta. Jesteśmy wdzięczni za informację. Przy wymianie trzeba na coś szczególnie zwrócić uwagę? Jaki koszt części i gdzie kupowałeś?

Re: liebherr 580 '09 wibracje 900-1400 obr/min

PostWysłany: 12 Mar 2024 21:24
przez Darek1151
Zwykły Dobry mechanik ogarnie temat bez problemu w jeden dzień. Nie potrzeba żadnych komputerów i innych rzeczy. Trzeba spuści cały olej z baniaka i po prostu porozkręcać wszystkie przewody olejowe od pomp. Potem reduktor od silnika, opasac jakąś linką do widły od wózka widłowego i wychodzi cały reduktor z pompami. Nie trzeba zdejmować pomp najpierw a potem reduktora. U nas był jeszcze problem tego typu że od wibracji urwały się 4 z 6 śrub które są przykręcone do poduszek silnika które z kolei podtrzymują cały silnik gdzie w najgorszym wypadku jak urwą się wszystkie to silnik może zlecieć na dół. Jeżeli chodzi o koszty części to warto podzwonić i popytać bo w autoryzowanym serwisie taki tłumik drgań kosztuje 4600 netto a u nas w sklepie z częściami załatwili za 2600 netto tej samej firmy.