wibako

Staliniec T100M3 mechanizm sprzęgła głównego

Staliniec T100M3 mechanizm sprzęgła głównego

Postprzez brzytwa » 25 Cze 2021 20:47

Dzień dobry.
Mam problem z mechanizmem wyłączania sprzęgła głównego w T-100M3. To ten model, który w zasadzie "dół" ma od T-130.
Dźwignia, która za pośrednictwem serwomechanizmu wyłącza sprzęgło, jest po przeciwnej stronie od serwo podparta w obudowie na czymś w rodzaju sworznia kulistego. Jedną część stanowi nabijana na dźwignię końcówka w kształcie baryłki, druga część jest osadzona w karterze i ma symbol wg katalogu 50-15-27 (ruscy nazywają tę część "stakan").
Tu pytanie: czy da się ten "stakan" wymienić (wybić na zewnątrz) bez demontażu całej dźwigni rozłączania sprzęgła?
U mnie w tym miejscu wszystko lata na boki, wypadałoby to zrobić porządnie.

-- 21 Maj 2021 09:32 --

Dziękuję wszystkim za pomoc.
Bez tylu cennych wskazówek nie dałbym sobie rady.
Następnym, którzy tu będą szukać pomocy powiem, że trzeba zdemontować kabinę, zbiornik oleju i paliwa.
Nie jest prawdą, że budę da się zdjąć bez pomocy dźwigu "we czterech", chyba, że umiecie skakać z takim ciężarem z wysokości gąsiennicy.
To samo się tyczy zbiornika paliwa.
Następnie poluzować nakrętkę regulacji dźwigni sprzęgła, odpiąć cięgno hamulca nożnego i cięgno rozrusznika i odkręcić górną osłonę sprzęgła.
Potem trzeba unieść osłonę na tyle, żeby był spory luz, zabezpieczyć jakimś kawałkiem klocka drewnianego tak, żeby można było włożyć bezpiecznie rękę.
To jest ważne, bo osłona waży z 80 kg.
Wtedy "stakan" można luźno zbić z końca dźwigni wyłączania sprzęgła, czyli z tzw "braryłki".

brzytwa
Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 22 Lip 2020 09:41

Maszyna: Staliniec T100M3

Firma: Doświadczalny Ośrodek Równania Zwojów Mózgowych


Reklama

simmet

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

cron

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej