Strona 1 z 1

JS145W błąd P0400

PostWysłany: 12 Lip 2021 15:27
przez Tomasz sz
Od jakiegoś czasu notorycznie wyskakuje błąd p0400. Maszynę zaczyna dusić przy używaniu trzech funkcji w jednym czasie. Ciekawe jest to ze nie zawsze ten błąd wyskakuje. Jak się nie pojawi to można godzinami kopać i nic się nie dzieje, po zgaszeniu koparki to już bywa różnie raz jest, raz nie. Ktoś ma jakiś pomysł czy pozostaje wymienić egr? A może da się go skalibrować?

Jcb is 145w błąd P0400

PostWysłany: 12 Lip 2021 16:11
przez Doktor jcb
Niedrożność układu EGR. Mycie lub wymiana chłodnicy EGR. Zaklejony sądzą czujnik tmap niewłaściwy odczyt czujnika ciśnienia spalin zatkana rurka czujnika zatkana kryza w kolektorze ssącym jest sporo spraw do sprawdzenia. Ale ogólnie niedrożność EGR. Silnik palki olej albo umierają wtryski pomału

-- 12 Lip 2021 16:11 --

Jest prosty i banalny sposób żeby oszukać ten problem. Ale ja osobiście jestem za naprawami niesprawności niż za oszukiwaniem. Nie wiem czy te banalne oszustwo zagra w silniku t4f czyli z adblue ale powinno. W t4i działa na bank

Re: Jcb is 145w błąd P0400

PostWysłany: 12 Lip 2021 17:05
przez Tomasz sz
Tez chciałbym naprawić to dobrze . Pytanie czy twój sposób może pomoc w wyeliminowaniu jakichś rzeczy których narazie nie ruszać czy czyścić po kolei ? Pytanie czym najlepiej wyczyścić chłodnice egr ?

-- 12 Lip 2021 17:05 --

Tez chciałbym naprawić to dobrze . Pytanie czy twój sposób może pomoc w wyeliminowaniu jakichś rzeczy których narazie nie ruszać czy czyścić po kolei ? Pytanie czym najlepiej wyczyścić chłodnice egr ?

Re: Jcb is 145w błąd P0400

PostWysłany: 03 Sie 2021 23:23
przez Doktor jcb
Wyjmij chłodnice umyj chemia do plandek lub środek do czyszczenia kominka plus gorąca wodą i Karcher na zmianę. Aż będzie czysta. Jeśli ubywał ci płyn po umyciu nalej w duże dziury wody w małe dmuchaj sprężarka jak będzie bąblowac chłodnica złom. Wyjmij i umyj kolektor ssący jak też będzie mocno oklejony. Jak nie to wyjmij też czujnik tmap ten u góry kolektora na śrubkę 8 jest w nim kulka której możesz nie widzieć bo będzie zaklejona węglem. Umyj pryskając zmywaczem i dmuchając powietrzem. Nie skrob nie dotykaj paluchami. Na kolektorze jest imbus duży a pod nim rurka z przecięciem wyjmij ja i umyj. Jeśli to zrobisz powinieneś miec spokój,ale jeśli za jakiś czas problem powróci to musisz sprawdzić konsumpcję oleju przed silnik jak bierze to sam wiesz.... Sprawdzić układ wtrysku jeśli wtryski będą zepsute to regeneracja. Tylko nie rób samych wtrysków a cały układ wyjmij pompę cr i listwę cr oddaj wszystko do naprawy a przewody metalowe na myjkę ultra.... Plus mycie zbiornika. Jak tego nie zrobisz w pakiecie będzie drogo. Jak wyjmiesz wtryski pomiar kompresji. Teraz pakiet po taniości. Kupujesz czujnik ciśnienia w kolektorze wydechowym ok 500 zł odpinasz swój na silniku podpinasz nowy w ręku i podwieszasz gdzies żeby nie stukał. EGR pozostaje stale zamknięty. Opcja jeszcze tańsza odkrecasz śrubkę na kolektorze wydechowym od rurki tego czujnika w pokrywie. Kupujesz krótką śrubkę 8 skok gwintu X1 wkręcasz w kolektor a rurkę zostawiasz. EGR pozostaje zamknięty. Czuję że sporo egrow będzie tak załatwionych po tym wpisie.. po tym zabiegu możesz odczuć odrobinę większą moc i mniej twarda pracę silnika EGR obniża temp spalania mieszanki w celu wyeliminowania szkodliwych substancji powstałych w wyniku spalania w wysokiej temperaturze. Nie jak to 90% ludzi uważa że dopala spaliny ponownie. Ale. Jak pisałem jestem za wyeliminowaniem problemu a nie za obchodzeniem skutków.

-- 03 Sie 2021 23:23 --

Nie musisz dziękować. Ani pisać czy cokolwiek zrobiłeś. Aż się nie chce pomagać na tym forum lata pracy i doświadczenia przekazujesz ludziom którzy piszą pomocy ratujcie a potem mają wywalone. Chyba trzeba się wykasować z tego forum.

Re: Jcb is 145w błąd P0400

PostWysłany: 04 Sie 2021 14:17
przez kowalsr
Doktor jcb napisał(a):Wyjmij chłodnice umyj chemia do plandek lub środek do czyszczenia kominka plus gorąca wodą i Karcher na zmianę. Aż będzie czysta. Jeśli ubywał ci płyn po umyciu nalej w duże dziury wody w małe dmuchaj sprężarka jak będzie bąblowac chłodnica złom. Wyjmij i umyj kolektor ssący jak też będzie mocno oklejony. Jak nie to wyjmij też czujnik tmap ten u góry kolektora na śrubkę 8 jest w nim kulka której możesz nie widzieć bo będzie zaklejona węglem. Umyj pryskając zmywaczem i dmuchając powietrzem. Nie skrob nie dotykaj paluchami. Na kolektorze jest imbus duży a pod nim rurka z przecięciem wyjmij ja i umyj. Jeśli to zrobisz powinieneś miec spokój,ale jeśli za jakiś czas problem powróci to musisz sprawdzić konsumpcję oleju przed silnik jak bierze to sam wiesz.... Sprawdzić układ wtrysku jeśli wtryski będą zepsute to regeneracja. Tylko nie rób samych wtrysków a cały układ wyjmij pompę cr i listwę cr oddaj wszystko do naprawy a przewody metalowe na myjkę ultra.... Plus mycie zbiornika. Jak tego nie zrobisz w pakiecie będzie drogo. Jak wyjmiesz wtryski pomiar kompresji. Teraz pakiet po taniości. Kupujesz czujnik ciśnienia w kolektorze wydechowym ok 500 zł odpinasz swój na silniku podpinasz nowy w ręku i podwieszasz gdzies żeby nie stukał. EGR pozostaje stale zamknięty. Opcja jeszcze tańsza odkrecasz śrubkę na kolektorze wydechowym od rurki tego czujnika w pokrywie. Kupujesz krótką śrubkę 8 skok gwintu X1 wkręcasz w kolektor a rurkę zostawiasz. EGR pozostaje zamknięty. Czuję że sporo egrow będzie tak załatwionych po tym wpisie.. po tym zabiegu możesz odczuć odrobinę większą moc i mniej twarda pracę silnika EGR obniża temp spalania mieszanki w celu wyeliminowania szkodliwych substancji powstałych w wyniku spalania w wysokiej temperaturze. Nie jak to 90% ludzi uważa że dopala spaliny ponownie. Ale. Jak pisałem jestem za wyeliminowaniem problemu a nie za obchodzeniem skutków.

-- 03 Sie 2021 23:23 --

Nie musisz dziękować. Ani pisać czy cokolwiek zrobiłeś. Aż się nie chce pomagać na tym forum lata pracy i doświadczenia przekazujesz ludziom którzy piszą pomocy ratujcie a potem mają wywalone. Chyba trzeba się wykasować z tego forum.

Kolego, czego oczekujesz po człowieku który założył tu konto (ma tylko jeden post) tylko po to aby dostać odpowiedź na zadane jedno pytanie? :ok: Dostał odpowiedź i znając życie więcej się nie pokarze chyba że znowu będzie miał jakiś problem :piwo:

Re: Jcb is 145w błąd P0400

PostWysłany: 05 Sie 2021 14:15
przez Tomasz sz
Z góry dziękuje Panu Doktor Jcb . Nie chciałem pana obrazić nie odpisując , wolałem zaczekać co się będzie działo z maszyną.
Rady są bezcenne !
A teraz co udało mi się zrobić przy pacjencie . 16 lipca Wyciągnięta chłodnica egr i wyczyszczona (była zapchana Max ) czujnik odkręcony od kolektora a w nim sama sadza . Został wymyty zmywaczem i założony .
Po tych czynnościach błąd znikł do wczoraj . Zastanawia mnie czy paliwo kupione na małej stacji (paliwa grupy Orlen) może mieć z tym związek.
Napewno zostało jeszcze wyczyszczenie kolektora dolotowego. Nie ruszałem go bez nowej uszczelki w razie czego . Warunki tez polowe. Jak maszyna zjedzie na bazę to napewno wyczyszczę i dam znać jak wyglądał w środku.

Jcb is 145w błąd P0400

PostWysłany: 05 Sie 2021 14:44
przez dawidg2
Tomasz sz, a nie bierze silnik oleju? Filtry powietrza czyste/nowe?

raz to paliwo wlałeś czy cały czas tankujesz? Może to B10 i nie przepala dobrze.

Re: Jcb is 145w błąd P0400

PostWysłany: 05 Sie 2021 21:43
przez Tomasz sz
Wszystkie filtry wymienione zostały jakieś 150 mtg temu.
Cały czas tankowane na Bp sporadycznie właśnie na tej małej stacji bo jest najbliżej budowy. Oleju narazie niie zauważyłem żeby coś brało . Dodam ze maszyna niedawno kupiona u nas zrobiła jakies 200 mtg .

Jcb is 145w błąd P0400

PostWysłany: 10 Sie 2021 12:06
przez kowalsr
Wtryskiwacze,pompa i listwa do regeneracji....

Re: Jcb is 145w błąd P0400

PostWysłany: 10 Sie 2021 18:13
przez Doktor jcb
kowalsr napisał(a):Wtryskiwacze,pompa i listwa do regeneracji....

On już to wie. Czytajmy posty od góry w stronę dołu.

Re: Jcb is 145w błąd P0400

PostWysłany: 11 Sie 2021 20:02
przez kowalsr
Doktor jcb napisał(a):
kowalsr napisał(a):Wtryskiwacze,pompa i listwa do regeneracji....

On już to wie. Czytajmy posty od góry w stronę dołu.

Na prawdę trzeba czytać posty od góry? Nie wiedziałem. Dziękuję za cenną radę. :mrgreen:

Wątpię czy autor posta ma świadomość w jakiej kondycji jest jego układ paliwowy. A wszystkie te opisane wcześniej czynności zamaskują tylko usterkę na jakiś czas... :ok:
Pozdrawiam.

Jcb is 145w błąd P0400

PostWysłany: 11 Sie 2021 20:15
przez Doktor jcb
Czytajmy ze zrozumieniem i uważnie. Ale nie koniecznie na jakiś czas bo problemem może być również jakość paliwa czy niewłaściwy olej w silniku zabrudzony filtr powietrza czy słabe turbo. Pozdrawiam.

Jcb is 145w błąd P0400

PostWysłany: 03 Lut 2022 22:59
przez pablo24-72
Witam proszę o poradę wyjęcia (sposobu) wyciągnięcia tej chłodniczki EGR. Wszystko rozkręcone a nie idzie wyciągnąć z tyłu blokuje fajka do góry się nie da bo jest już sworzeń od siłownika łyżki. Jest jakiś knif na to?

Jcb is 145w błąd P0400

PostWysłany: 04 Lut 2022 16:46
przez Doktor jcb
Jesteś w temacie koparki kołowej. Obstawiam że chodzi ci o koparko ładowarkę. W większości jak rozbierzesz zbiorniczek od spryskiwaczy i płynu i mocowania przewodu od podgrzewacza wychodzi ta fajka jak nazwałeś do góry. Pokombinuj to wyjdzie czasem trzeba odkręcić podstawie tej chlodniczki.

Jcb is 145w błąd P0400

PostWysłany: 07 Lut 2022 22:01
przez pablo24-72
Patrzyłem ale pojemnik jest wyżej myślę że bardziej filtr paliwa. Może ktoś wymieniał i jest pewien

Jcb is 145w błąd P0400

PostWysłany: 07 Lut 2022 23:36
przez Doktor jcb
No wymieniałem i wychodzi. Pokombinuj silnika nie trzeba wyjmować. Nie da się powiedzieć na forum podnieś przechył .... Czasem trzeba głowy użyć. Ona się tam zmieści do góry. A jak się nie zmieści to sobie odkrec podstawę chłodnicy a jak sie nie zmieści to wyjmij kolektor ssący. Jeśli jest to zbyt skomplikowane może lepiej spróbować u fachowca. Wyczyściłem setki tych chłodnic. Zawsze wychodzi czasem kwestia modelu i rocznika ale zazwyczaj tak samo.

Re: JS145W błąd P0400

PostWysłany: 16 Sie 2022 09:27
przez pablo24-72
Przepraszam że tak późno ale pomogło, myłem dobry środek meglio taki żółty jest dostępny na Allegro

Re: JS145W błąd P0400

PostWysłany: 25 Paź 2023 19:57
przez Mirtop
Wyświetla mi się ten sam bład Po400 przy 4cx
Traci moc ,nie chce jechać powyżej 70% mocy.

-- 25 Paź 2023 19:57 --

Dodam,że zaczeła brać olej i to tak w sumie od 3 tygodni