Moderatorzy: peckiel, Dj_Francuz
xnicram
Pomocnik operatora
Maszyna: Case 580SLE Raid control
Firma: Jeszcze nie pracuję
Jarewa
Fachoperator
dzierzan
Fachoperator
Maszyna: JCB 3CX
MB Actros 2635 PK12000
MB Actros 3241
Firma: Transportowa
xnicram
Pomocnik operatora
Maszyna: Case 580SLE Raid control
Firma: Jeszcze nie pracuję
dawidg2
Fachoperator
Maszyna: JCB, Schaeff
Firma: Szukam
mechanior napisał(a):MoS2 to jest DWUsiarczek molibdenu
Wszędzie do połączeń sworzniowych możesz stosować smar z dodatkiem MoS2.
Do centralnego smarowania używasz takiego smaru jak napisano na pojemniku, większość korzysta ze smaru rzadkiego czyli NLGI 0 lub OO na zimę, ale są systemy które wymagają smaru NLGI 2.
Tani smar grafitowy to badziew, ziarna grafitu są niejednorodne i nawet mogą zatkać przewody i zawory układu zwłaszcza automatycznego.
Do wału i innych łożysk tocznych nie wolno absolutnie stosować smaru z grafitem, z molibdenem tez raczej nie jest zalecany, najlepiej normalny smar do łożysk, ale jeśli całą maszyne smarujesz smarem EP 2 bez dodatków to możesz tym samym smarować wał i łozyska zwrotnic.
Polecam smar EP2 MoS2 Daytona
https://sklep.klinikamaszyn.pl/4-5-kg-d ... enowy.html
mechanior napisał(a):Smar grafitowy to smar grafitowy a z dodatkiem molibdenu to z dodatkiem molibdeny, nie spotkałem nigdy takiego co by miał jednocześnie GRAFIT i MoS2.
Takie smary stosuje się do połączeń ŚLIZGOWYCH czyli SWORZEŃ-TULEJA.
Na koła zębate i łożyska toczne używamy smary bez dodatków suchosmarnych.
Dla bezpieczeństwa eksploatacji maszyny przyjmujemy że przekładnie, łożyska kół (jeśli trzeba) zwrotnic i wały smarujemy smarem bez MoS2 a wszystkie sworznie, przeguby ramion czy prowadnice/ślizgi (jeśli trzeba) smarujemy takim z dodatkiem.
Do młotów wyburzeniowych koniecznie smar EP2 lub 3 z dodatkiem MoS2 lub ekstremalnie z dodatkiem miedzi...
Co do ilości to smarujesz dopóki nie wyciśnie na zewnątrz, w praktyce wchodzi tam parę kilogramów, nałożyłbym przez klapkę wstępnie na zęby dookoła a potem smarował raz na tydzień po pełnej smarownicy... jeśli będzie za dużo to zobaczysz po kilku tygodniach
dzierzan
Fachoperator
Maszyna: JCB 3CX
MB Actros 2635 PK12000
MB Actros 3241
Firma: Transportowa
xnicram
Pomocnik operatora
Maszyna: Case 580SLE Raid control
Firma: Jeszcze nie pracuję
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 54 gości