Strona 1 z 1

Żółtodziób zaczyna pracę na HDS,jak ogarniać tachograf?

PostWysłany: 15 Paź 2022 13:40
przez fełtek
Witam szanowne grono. Niedawno zrobiłem C.
Zatrudniony jestem w hurtowni budowlanej i mam obsługiwać klientów solówką. Powiedzcie mi proszę jak mam się zabrać do tacho? Praca wygląda tak że nie będę cały czas w aucie. Często robię cos na "bazie" jak będzie zamówienie na pustaki to wiozę,ściągam wracam i godzina lub więcej nie jadę. Poradzicie jak mam obsługiwać tachograf? Włączać tylko na czas jazdy(czasem kilkanaście minut)na rozładunku młotki ,ale jak zjadę na firmę i nie będę godzinę czy ileś jeździł, to co wtedy ? Jak to ogarniać żeby było wszystko legalnie ?
Pozdrawiam.

Re: Żółtodziób zaczyna pracę na HDS,jak ogarniać tachograf?

PostWysłany: 18 Paź 2022 10:22
przez SebastianKursy
WITAJ
Ośrodek szkoleń zawodowych z siedzibą w Lublińcu organizuje kursy obsługi tachografu .
Zapraszam do kontaktu z panią Monika Adamus 690 598 330
Oczywiście do obsługi żurawia przenośnego - przewoźnego (hds) jak i do samej jazdy po drogach publicznych potrzebne jeszcze są uprawnienia .

W sprawie szkoleń zapraszam do kontaktu Sebastian Knobbe 609 965 567
Ośrodek Szkoleń Zawodowych
Diagno - Test Mysłowice

Re: Żółtodziób zaczyna pracę na HDS,jak ogarniać tachograf?

PostWysłany: 18 Paź 2022 15:02
przez dzierzan
Jeśli tylko Ty w danym dniu jeździsz tym autem to jak przychodzisz do pracy to możesz włączyć młotki i tak zostawić, pamiętając o tym że nawet jeśli nie będziesz jeździł to w ciągu pierwszych 6,5h pracy musisz zarejestrować co najmniej 30 min. przerwy, pamiętaj oczywiście o wyłączeniu młotków na koniec dnia. Z mojej praktyki: ustaw łóżko i niczym się nie przejmuj :D Teoretycznie nie jest to legalne, ale inspekcja raczej się tego nie czepia (powtarzam: z mojej praktyki, w Twoim przypadku nie musi być tak samo :!: ). Problem może się pojawić z ubezpieczeniem jeśli dojdzie do jakiegoś wypadku przy rozładunku, a tacho będzie na łóżku, ale zawsze możesz włączać młotki przy rozładunku.

Co ja polecam: jeśli jesteś jedynym kierowcą, ew. nie zmieniacie się to rób tak jak napisałem w pierwszej opcji, tylko pamiętaj że poza czasem jazdy obowiązuje Cię też czas pracy, czyli przerwa min. 30 minut w ciągu pierwszych 6,5h i potem jeszcze 15 min. jeśli pracujesz łącznie dłużej niż 8h. Wtedy wszystko jest legalnie, a ponadto masz czarno na białym zapisane przepracowane godziny do rozliczenia. Najprawdopodobniej macie jakąś przerwę śniadaniową to po prostu pamiętaj żeby ją rejestrować w tacho, jeśli pracujecie dłużej niż 8h to czysto teoretycznie powinniście mieć jeszcze drugą przerwę. Gorzej jeśli zmieniasz auta, ew. ktoś inny jeszcze jeździ, wtedy żeby było legalnie pozostają Ci chyba tylko wpisy manualne za każdym razem.

Re: Żółtodziób zaczyna pracę na HDS,jak ogarniać tachograf?

PostWysłany: 18 Paź 2022 16:49
przez dawidg2
Zawsze można też dopiero tarczkę/kartę wrzucić przed pierwszą jazdą, a resztę dorysować na tarczce co się robiło wcześniej.