Marka i model maszyny: Volvo EC 25
Rok produkcji: 2006
Witam na początku wyjaśnię ze podpunkt 1 dotyczy historii starego silnika i przyczyny dlaczego go wymieniłem na nowy a podpunkt 2 opisuje problem z którym się borykam i czekam na waszą opinie i doradztwo.
Obydwa przypadki to model Mitsubishi S3L2
1. Ze starym silnikiem miałem problemy typu słabnięcie silnika itp, wiec zacząłem go remontować i to ostro a dokładnie tulejowanie bloku nowe tłoki i generalnie wszystko. Po 3 miesiącach wydmuchało uszczelkę, potem po naprawie znowu za 3 miesiące to samo i to w tym samym miejscu jak ostatnio, stwierdziłem ze zregeneruje tez Chlodnice, i znowu za 3 miesiące ten sam przypadek z uszczelka i to w tym samym miejscu. Ogólnie stwierdziliśmy z kilkoma mechanikami i fachowcami ze problem polega na tym ze jak silnik sie zbyt mocno rozgrzeje to dochodzi do mikro przedmuchu w danym miejscu między tulejką a blokiem silnika, nasz błąd nie powinno się tulejowac bloku tylko kupić nadwymiarowe tłoki.
W związku z czym zdecydowałem się na zakup nowego silnika Mitshubishi S3L2
2. Przy zakupie nowego silnika sprzedawca dorzucił mi nową Chlodnice, zabrałem się za montaż i przy montażu chłodnica oprócz małych przeróbek mocujących miała troszkę mniejsze wejście i wyjście niż poprzednia chłodnica. Ale oryginalnie dostałem nawet gumowe redukcje ze pasowało wszystko super.
Dodatkowo wentylator od nowego silnika był większy i uwaga nie działał jak w starym silniku ze ciągnął powietrze na silnik przez Chlodnice oleju i Chlodnice wody tylko dmuchał na nie. Stwierdziłem ze tak nie może być i przełożyłem stary wentylator do nowego silnika tak żeby powietrze zasysało na silnik. Z tym ze stary wentylator ma jedna łopatkę mniej i jest troszkę mniejszy. Ale działa. ( czekam na większy wentylator taki który będzie ciągnął powietrze)
Objawy są teraz takie że na początku przez 50h silnik działał poprawnie a po 50h przy wyższych obrotach ( takich sporo powyżej połowy gazu) przy zamkniętej klapie Silnik słabnie przy pracy np. ruchach ramieniem i jeździe. Ale jak otworze klapę na maksa i zmniejszę obroty silnika na pół gazu ( na takie pół ze da się pracować ale troszkę wolniej) to silnik się stabilizuje i pracuje normalnie ani nie słabnie.
Dodam ze przy zakupie silnika w czasie oczekiwania na niego oddałem też pompę hydrauliczną do sprawdzenia i regeneracji co mnie tez troszkę kosztowało ale mam pewność ze jest już z nią ok. Wszystkie płyny chłodnicze i oleje kupione z najwyższej półki odpowiednie do sprzętu.
Co mówią Mechanicy- jednoznacznie że wina będzie po stronie chłodnicy w związku z mniejszymi przelotami przez nią. Pompa wody nie przerzuca tyle wody ile powinna.
A dodam ze przy nowym silniku i chłodnicy nie podłączyliśmy jeszcze nagrzewnicy w środku kabiny bo nowa pompa ma zaślepione te wyjścia. ( czy to może mieć wpływ? Chyba nie )
Sprzedawca od którego kupiłem silnik pisał mi ze nie daje mi pewności ze ta chłodnica jest odpowiednia. Ale mimo to sprzedaje on ją dodatkowo jako do tego modelu silnika:(
Co proponujecie ??
-- 09 Maj 2020 05:34 --
Narazie pracuje sprzętem na otwartej klapie o obrotach mniejszych ale co będzie jak przyjdą upały bo teraz na zewnątrz mamy różnie od 3 do 20 stopni a powyżej będzie już kiepsko
-- 09 Maj 2020 05:35 --
Mechanicy proponują dołożyć elektryczny wentylator od strony chłodnicy olejowej