14 Maj 2022 21:57
Witam
Czy wiecie może jak działa cewka gaszenia w tym silniku?
Są 3 styki: gnd, 1 i 2
Gnd to masa a pozostałe?
Z doświadczenia wiem że może być tak że jeden to styk załączenia a drugi podtrzymania ale spotkałem się też że jeden to załączenie (prąd tylko przy rozruchu) a drugi to rozłączanie i prąd płynie w nim dopiero po zgaszeniu stacyjki przez chwilę
Od razu mówię że nie mam możliwości sprawdzić po kablach instalacji co gdzie bo instalacji nie ma, właśnie ją odbudowuję
15 Maj 2022 19:15
W tym silniku cewka zawsze ma 2 styki
15 Maj 2022 20:32
1 to plus 2 to minus
16 Maj 2022 20:33
Masa jest na obudowie i ma przejście do styku gnd bo sprawdziłem, ale co z 2 pozostałymi przecież druga masa na jednym z nich to bez sensu, tam są chyba 2 uzwojenia, nawet jeśli byłyby 2 styki a nie 3 to masa będzie i tak na obudowie więc po co aż 2 dodatkowe styki
Zresztą widać że są 3 styki, moja cewka jest identyczna jak ta
- Załączniki
-
16 Maj 2022 20:42
Posłuchaj starych mechaników. 1 plus , 2 minus - ten trzeci styk gnd jest nieaktywny i niepodpięty.
17 Maj 2022 16:24
Jeśli mogę to jeszcze jedno pytanie, poniżej cewki jest ręczna dźwignia gaszenia silnika, czy mogę zaślepić miejsce po cewce i zrobić gaszenie na linkę za pomocą tej dźwigni? Czy zakres ruchu tej dźwigni ma znaczenie bo jak przymierzałem linkę to nie do końca się cofa dźwignia po zluzowaniu linki, chyba ta sprężyna wewnątrz jest za słaba i linka ją przytrzymuje lekko, ręką mogę jeszcze minimalnie ja cofnąć po zluzowaniu
18 Maj 2022 00:18
Nr 1+, Nr 2-. Chociażby nie ma to w tej cewce znaczenia. I Nr 3 uziemienie. Zawsze możesz założyć cewkę od 1011F czy 2011. To te same cewki. Różnica tylko we wtyczkę. Pojawiła się w późniejszej serii 1011F.
Tak możesz gaszenie zrealizować ręcznie. Ma być na cięgle. Nie może być linka.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.