Cześć,
Pytanie moje dotyczy no powiedzmy ładowarki bo przecież wózek widłowy to też w końcu jest ładowarka . Muszę wymienić w nim olej hydrauliczny na nowy. Producent zaleca taki z normą VG32 ale wiem od poprzedniego właściciela że on chodzi na jakimś VG46 bo jest lepszy w naszych warunkach. I mam teraz problem bo te wszystkie markowe oleje jak np Fuchs czy JCB, sprzedawane są w bańkach 20l. Mi potrzeba 27l i kupowanie 40l po to żeby 13l stało nieużywane to wywalanie pieniędzy w błoto. Tym bardziej że olej też się starzeje nawet jak jest nie używany. I zastanawiam się nad czymś nazwijmy to budżetowych czyli nad Lotosem HL46. Dlaczego on? Bo występuje w bańkach 20l ale również i 5l. I wtedy mogę sobie kupić 20l + 2 x 5l. Tylko nie wiem jak z jakością tego oleju. Miał ktoś z Was z nim styczność. Ewentualnie może polecicie jakiś inny olej typu HL46 który występuje w opakowaniach 5l.
NEWS: WSZYSTKO W PORZĄDKU! .
Forum przeszło aktualizację skryptu tzw. silnika. Można normalnie przeglądać, zakładać wątki i pisać odpowiedzi.
Zapraszam do wątku AKTUALIZACJA po więcej informacji i do dyskusji co ułatwi dopracowanie forum pod nas Wszystkich!
Forum przeszło aktualizację skryptu tzw. silnika. Można normalnie przeglądać, zakładać wątki i pisać odpowiedzi.
Zapraszam do wątku AKTUALIZACJA po więcej informacji i do dyskusji co ułatwi dopracowanie forum pod nas Wszystkich!
Olej hydrauliczny Lotos LHL 46
- rudesmen
- Posty: 2364
- Rejestracja: sob 08 paź 2005, 17:05
- Firma: Kopaczka.pl
- Ulubiona maszyna: Koparki gąsienicowe, a poza tym to Ford Focus MK1 :D
- Zainteresowania: lubię jeździć na rowerze
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Olej hydrauliczny Lotos LHL 46
Taka ładowarka ale inna dlatego temat przenoszę do działu inne. Na przyszłość podpowiem CI że jest też dział Maszyny rolnicze oraz Inne maszyny rolnicze. Zakładając wątek zawsze podawaj markę i model + numer seryjny + rok produkcji. Tylko dzięki tym informacjom możliwa jest skuteczna i szybka pomoc!
Są różne szkoły olejowe od tylko oryginał wymiana wg mth w instrukcji do użytkowania longlife aż się spier...
Dobrze że chcesz w ogóle wymienić. Jak weźmiesz tańszy/teoretycznie gorszej jakość to miej na uwadzę żeby następna wymiana była trochę szybciej. Faktycznie Fuchs chyba nie ma 5l ale jest wielu innych producentów z 5l bańkami.
Są różne szkoły olejowe od tylko oryginał wymiana wg mth w instrukcji do użytkowania longlife aż się spier...
Dobrze że chcesz w ogóle wymienić. Jak weźmiesz tańszy/teoretycznie gorszej jakość to miej na uwadzę żeby następna wymiana była trochę szybciej. Faktycznie Fuchs chyba nie ma 5l ale jest wielu innych producentów z 5l bańkami.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: wt 10 sie 2021, 22:46
- Firma: Gospodarstwo rolne
- Ulubiona maszyna: Ursus
Re: Olej hydrauliczny Lotos LHL 46
Chcę wymienić ponieważ olej hydrauliczny to bardzo ważny płyn w tego typu maszynach i niewłaściwe interwały związane z jego wymianą, mogą mieć negatywny wpływ nie tylko na siłowniki ale też na rozdzielacz czy pompę a te elementy do najtańszych nie należą i zdecydowanie taniej i lepiej wymienić olej + filtry niż wymieniać rozdzielacz czy pompę.
A co do oleju to chyba jednak zdecyduję się na fuchsa agrifarm hydratec 46 HVI. Niby producent zaleca olej z normą ISO VG32 ale nie wiem czy to nie jest za rzadki olej dla warunków w których pracuję. Czyli głównie lato i głównie na zewnątrz. Jeszcze jest fuchs HL46. On podobno jest nico rzadszy od HVI i pewnie byłby trochę lepszy ale ten sam problem, tylko bańki 20l. A HVI jest i w 20l i w 5l. I teraz mam mały dylemat, czy brać ten HVI fuchsa i czy on nie pogorszy działania hydrauliki czy jednak zalać ten HL no z Lotosa i wtedy częściej wymieniać.
A co do oleju to chyba jednak zdecyduję się na fuchsa agrifarm hydratec 46 HVI. Niby producent zaleca olej z normą ISO VG32 ale nie wiem czy to nie jest za rzadki olej dla warunków w których pracuję. Czyli głównie lato i głównie na zewnątrz. Jeszcze jest fuchs HL46. On podobno jest nico rzadszy od HVI i pewnie byłby trochę lepszy ale ten sam problem, tylko bańki 20l. A HVI jest i w 20l i w 5l. I teraz mam mały dylemat, czy brać ten HVI fuchsa i czy on nie pogorszy działania hydrauliki czy jednak zalać ten HL no z Lotosa i wtedy częściej wymieniać.
- rudesmen
- Posty: 2364
- Rejestracja: sob 08 paź 2005, 17:05
- Firma: Kopaczka.pl
- Ulubiona maszyna: Koparki gąsienicowe, a poza tym to Ford Focus MK1 :D
- Zainteresowania: lubię jeździć na rowerze
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Olej hydrauliczny Lotos LHL 46
Trochę rzadszy brzmi na cytat Pana z za lady w motoryzacyjnym
Żeby wiedzieć na 100% co wlewasz musisz zagłębić się w karty charakterystyki produktów i wiedzieć słowo w słowo, literka w literkę co Ci proponują w sklepie bo o ile AGRIFARM HYDRATEC HVI 46 to konkretny produkt to HL46 już nie więc nie wiadomo co porównujesz. Do tego część oznaczeń jest u standaryzowanych a część to już marketing danego producenta.
A tak w skrócie wg mnie w nazwie oleju literki to klasa jakości, a liczba to lepkość kinematyczna przy 40 °C [mm 2/s].
Na dobry początek: Ogólna karta charakterystyki olei Fuchs Renolin.
Żeby wiedzieć na 100% co wlewasz musisz zagłębić się w karty charakterystyki produktów i wiedzieć słowo w słowo, literka w literkę co Ci proponują w sklepie bo o ile AGRIFARM HYDRATEC HVI 46 to konkretny produkt to HL46 już nie więc nie wiadomo co porównujesz. Do tego część oznaczeń jest u standaryzowanych a część to już marketing danego producenta.
Jednym słowem czeka Cię doktoryzowaniehttps://olejehydrauliczne.wordpress.com/oleje-hydrauliczne-kilka-slow-na-wstep/dobor-cieczy-hydraulicznej-poradnik/ pisze:
- Klimat – Temperatura pracy bezpośrednio rzutuje na lepkość (klasę lepkości) dobieranej cieczy hydraulicznej. W przypadku układów hydraulicznych maszyn i pojazdów eksploatowanych w warunkach otoczenia, klasa lepkości cieczy hydraulicznej powinna być dostosowana do warunków klimatycznych, przy czym za optymalny przedział lepkości cieczy hydraulicznych w temperaturze pracy przyjmuje się wartości od 16 do 36 mm2/s. W naszej strefie kliamtu najbardziej odpowiedni olej to taki o klasie lepkości 46 (lato) lub 32 (zima).
- Dobór lepkości oraz wskaźnika lepkości Lepkość kinematyczna w temperaturze 40°C, dla normalnej i ustabilizowanej temperatury (między 40°C a 60°C) funkcjonowania układu hydraulicznego, jest określana przez producenta układu. Producent dobiera lepkość cieczy hydraulicznej tak, aby uzyskać dla instalacji optymalną wydajność, sprawność i trwałość. Dobór typu cieczy hydraulicznej będzie zależał również od temperatury rozruchu. Dla różnych cieczy hydraulicznych, o takiej samej lepkości kinematycznej w temperaturze 40°C, lepkość w temperaturach ujemnych może wykazywać znaczne różnice. W przypadkach wątpliwych, należy uzyskać dane dotyczące lepkości cieczy hydraulicznej w przewidywanej, najniższej temperaturze użytkowania układu przy rozruchu. Lepkości zalecane przez niektórych producentów układów hydraulicznych, podano w tabeli 11.3. W przypadku dużej rozpiętości temperatur pracy (np. niska temperatura rozruchu i wysoka temperatura ciągłej pracy), należy dobrać olej o wysokim wskaźniku lepkości, powyżej 105. Dla układów hydraulicznych, pracujących w pomieszczeniach ogrzewanych, generalnie można stosować ciecze o naturalnym wskaźniku lepkości na poziomie 95…105, poza szczególnymi przypadkami urządzeń o bardzo dużej dokładności, dla których producent wymaga cieczy hydraulicznej, o wyższym wskaźniku lepkości.
- Warunki pracy Warunki pracy oraz używany sprzęt narzucają typ stosowanej cieczy hydraulicznej, na przykład: a) konstruktor pompy określa, czy wymaga dobrych właściwości przeciwzużyciowych (typ HM), czy też dopuszcza stosowanie cieczy hydraulicznej bez dodatków przeciwzużyciowych (typ HL), b) obecność metali bardzo wrażliwych na korozję, takich jak srebro lub miedź i jej stopy może wykluczyć stosowanie niektórych dodatków, c) znaczna i stała obecność wody jest powodem wymagania od cieczy hydraulicznej doskonałych właściwości przeciwrdzewnych, odporności na emulgowanie oraz dobrej stabilności hydrolitycznej.
A tak w skrócie wg mnie w nazwie oleju literki to klasa jakości, a liczba to lepkość kinematyczna przy 40 °C [mm 2/s].
Na dobry początek: Ogólna karta charakterystyki olei Fuchs Renolin.