NEWS: WSZYSTKO W PORZĄDKU! :D .
Forum przeszło aktualizację skryptu tzw. silnika. Można normalnie przeglądać, zakładać wątki i pisać odpowiedzi.
Zapraszam do wątku AKTUALIZACJA po więcej informacji i do dyskusji co ułatwi dopracowanie forum pod nas Wszystkich!

Olej hydrauliczny Lotos LHL 46

dariusz62
Posty: 19
Rejestracja: wt 10 sie 2021, 22:46
Firma: Gospodarstwo rolne
Ulubiona maszyna: Ursus

Olej hydrauliczny Lotos LHL 46

Post autor: dariusz62 »

Cześć,
Pytanie moje dotyczy no powiedzmy ładowarki bo przecież wózek widłowy to też w końcu jest ładowarka :). Muszę wymienić w nim olej hydrauliczny na nowy. Producent zaleca taki z normą VG32 ale wiem od poprzedniego właściciela że on chodzi na jakimś VG46 bo jest lepszy w naszych warunkach. I mam teraz problem bo te wszystkie markowe oleje jak np Fuchs czy JCB, sprzedawane są w bańkach 20l. Mi potrzeba 27l i kupowanie 40l po to żeby 13l stało nieużywane to wywalanie pieniędzy w błoto. Tym bardziej że olej też się starzeje nawet jak jest nie używany. I zastanawiam się nad czymś nazwijmy to budżetowych czyli nad Lotosem HL46. Dlaczego on? Bo występuje w bańkach 20l ale również i 5l. I wtedy mogę sobie kupić 20l + 2 x 5l. Tylko nie wiem jak z jakością tego oleju. Miał ktoś z Was z nim styczność. Ewentualnie może polecicie jakiś inny olej typu HL46 który występuje w opakowaniach 5l.
Awatar użytkownika
rudesmen
Posty: 2364
Rejestracja: sob 08 paź 2005, 17:05
Firma: Kopaczka.pl
Ulubiona maszyna: Koparki gąsienicowe, a poza tym to Ford Focus MK1 :D
Zainteresowania: lubię jeździć na rowerze
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Olej hydrauliczny Lotos LHL 46

Post autor: rudesmen »

Taka ładowarka ale inna :mrgreen: dlatego temat przenoszę do działu inne. Na przyszłość podpowiem CI że jest też dział Maszyny rolnicze oraz Inne maszyny rolnicze. Zakładając wątek zawsze podawaj markę i model + numer seryjny + rok produkcji. Tylko dzięki tym informacjom możliwa jest skuteczna i szybka pomoc!

Są różne szkoły olejowe od tylko oryginał wymiana wg mth w instrukcji do użytkowania longlife aż się spier...
Dobrze że chcesz w ogóle wymienić. Jak weźmiesz tańszy/teoretycznie gorszej jakość to miej na uwadzę żeby następna wymiana była trochę szybciej. Faktycznie Fuchs chyba nie ma 5l ale jest wielu innych producentów z 5l bańkami.
dariusz62
Posty: 19
Rejestracja: wt 10 sie 2021, 22:46
Firma: Gospodarstwo rolne
Ulubiona maszyna: Ursus

Re: Olej hydrauliczny Lotos LHL 46

Post autor: dariusz62 »

Chcę wymienić ponieważ olej hydrauliczny to bardzo ważny płyn w tego typu maszynach i niewłaściwe interwały związane z jego wymianą, mogą mieć negatywny wpływ nie tylko na siłowniki ale też na rozdzielacz czy pompę a te elementy do najtańszych nie należą i zdecydowanie taniej i lepiej wymienić olej + filtry niż wymieniać rozdzielacz czy pompę.

A co do oleju to chyba jednak zdecyduję się na fuchsa agrifarm hydratec 46 HVI. Niby producent zaleca olej z normą ISO VG32 ale nie wiem czy to nie jest za rzadki olej dla warunków w których pracuję. Czyli głównie lato i głównie na zewnątrz. Jeszcze jest fuchs HL46. On podobno jest nico rzadszy od HVI i pewnie byłby trochę lepszy ale ten sam problem, tylko bańki 20l. A HVI jest i w 20l i w 5l. I teraz mam mały dylemat, czy brać ten HVI fuchsa i czy on nie pogorszy działania hydrauliki czy jednak zalać ten HL no z Lotosa i wtedy częściej wymieniać.
Awatar użytkownika
rudesmen
Posty: 2364
Rejestracja: sob 08 paź 2005, 17:05
Firma: Kopaczka.pl
Ulubiona maszyna: Koparki gąsienicowe, a poza tym to Ford Focus MK1 :D
Zainteresowania: lubię jeździć na rowerze
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Olej hydrauliczny Lotos LHL 46

Post autor: rudesmen »

Trochę rzadszy brzmi na cytat Pana z za lady w motoryzacyjnym :mrgreen:
Żeby wiedzieć na 100% co wlewasz musisz zagłębić się w karty charakterystyki produktów i wiedzieć słowo w słowo, literka w literkę co Ci proponują w sklepie bo o ile AGRIFARM HYDRATEC HVI 46 to konkretny produkt to HL46 już nie więc nie wiadomo co porównujesz. Do tego część oznaczeń jest u standaryzowanych a część to już marketing danego producenta.
https://olejehydrauliczne.wordpress.com/oleje-hydrauliczne-kilka-slow-na-wstep/dobor-cieczy-hydraulicznej-poradnik/ pisze:
  • Klimat – Temperatura pracy bezpośrednio rzutuje na lepkość (klasę lepkości) dobieranej cieczy hydraulicznej. W przypadku układów hydraulicznych maszyn i pojazdów eksploatowanych w warunkach otoczenia, klasa lepkości cieczy hydraulicznej powinna być do­stosowana do warunków klimatycznych, przy czym za optymalny przedział lepkości cieczy hydraulicznych w temperaturze pracy przyjmuje się wartości od 16 do 36 mm2/s. W naszej strefie kliamtu najbardziej odpowiedni olej to taki o klasie lepkości 46 (lato) lub 32 (zima).
  • Dobór lepkości oraz wskaźnika lepkości Lepkość kinematyczna w temperaturze 40°C, dla normalnej i ustabilizowanej temperatury (między 40°C a 60°C) funkcjono­wania układu hydraulicznego, jest określana przez producenta układu. Producent dobiera lepkość cieczy hydraulicznej tak, aby uzyskać dla instalacji optymalną wydajność, sprawność i trwa­łość. Dobór typu cieczy hydraulicznej będzie zależał również od temperatury rozruchu. Dla różnych cieczy hydraulicznych, o takiej samej lepkości kinematycznej w temperaturze 40°C, lepkość w temperaturach ujemnych może wykazywać znaczne różnice. W przypadkach wątpliwych, należy uzyskać dane dotyczące lepkości cieczy hydraulicznej w przewidywanej, najniższej tem­peraturze użytkowania układu przy rozruchu. Lepkości zalecane przez niektórych producentów układów hydraulicznych, podano w tabeli 11.3. W przypadku dużej rozpiętości temperatur pracy (np. niska temperatura rozruchu i wysoka temperatura ciągłej pracy), należy dobrać olej o wysokim wskaźniku lepkości, powyżej 105. Dla układów hydraulicznych, pracujących w pomieszczeniach ogrzewanych, generalnie można stosować ciecze o naturalnym wskaźniku lepkości na poziomie 95…105, poza szczególnymi przypadkami urządzeń o bardzo dużej dokładności, dla których producent wy­maga cieczy hydraulicznej, o wyższym wskaźniku lepkości.
  • Warunki pracy Warunki pracy oraz używany sprzęt narzucają typ stosowanej cieczy hydraulicznej, na przykład: a) konstruktor pompy określa, czy wymaga dobrych właściwości przeciwzużyciowych (typ HM), czy też dopuszcza stosowanie cieczy hy­draulicznej bez dodatków przeciwzużyciowych (typ HL), b) obecność metali bardzo wrażliwych na korozję, takich jak srebro lub miedź i jej stopy może wykluczyć stosowanie niektórych dodatków, c) znaczna i stała obecność wody jest powodem wymagania od cieczy hydraulicznej doskonałych właściwości przeciwrdzewnych, odporności na emulgowanie oraz dobrej stabilności hydrolitycznej.
Jednym słowem czeka Cię doktoryzowanie :banan:

A tak w skrócie wg mnie w nazwie oleju literki to klasa jakości, a liczba to lepkość kinematyczna przy 40 °C [mm 2/s].
Na dobry początek: Ogólna karta charakterystyki olei Fuchs Renolin.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne maszyny budowlane”