wibako

Hatz 1b szaleją obroty

Nie kopie, a jeździ po budowie? - tutaj jego miejsce.

Hatz 1b szaleją obroty

Postprzez dellphi » 08 Wrz 2020 20:28

Marka i model maszyny: Dynapac lg300
Rok produkcji: 2011

Witam serdecznie szanownych Kopaczy :)
Czytam Was od dawna, a dziś nadszedł czas na pierwszy post, może burza mózgów pokaże rozwiązanie.
Mam zagęszczarke i w niej silnik Hatz 1b30. Mimo ze to dość delikatny silnik, regularnie serwisowany chodził elegancko aż kilka dni temu zwariował. Czasem odpali na rys, czasem po kilku cyklach rozrusznikiem, jak odpali obroty czasem stabilne, a czasem sam zgasnie.
Podejrzenie padło na pompe paliwa, poluzowano nakrętkę przewodu wysokiego ciśnienia, pompa pompuje. Dla pewności sprawdziłem sekcję pompujaca, bez śladu zużycia. Wyjalem wtrysk, zmontowalem na zewnątrz silnika i eureka, brak mgielki przy kręcenia rozrusznikiem, ewidentnie z niego kapie. Zdemontowalem wtrysk i widzę że tłoczek zablokował się w dolnej pozycji w końcówce wtrysku. Delikatnie przeczyscilem, zmontowalem i...działa, jest mgiełka. Zmontowalem w silnik, odpaliłem, minutę było ok i zgasł. Odpalił znowu na wyższych obrotach, ale objawy takie same jak wcześniej, wchodził na obroty, dusil się i po chwili zgasł. Wtrysk zdemontowany i sytuacja identyczna, tloczek zablokowany w dolnej pozycji. Ponowne przedmuchanie, montaż i znowu chwila ok a później szaleństwo.
Myślę blokuje się wtrysk, może przytarty. Zamówiłem nowy, montuje...i objawy identyczne jak przy starym. Przy demontażu nowej końcówki tloczek zablokowany w dolnej pozycji....
I tu proszę o pomoc i ewentualne wskazówki, co jeszcze można sprawdzić ?
Z góry dziękuję:)
Nie wiem...ale się wypowiem

dellphi
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 08 Wrz 2020 20:02

Maszyna: lg500, lg300, lg 200, 2050, cf2, cf3 i parę innych.

Firma: DellGroup


Reklama

simmet

Hatz 1b szaleją obroty

Postprzez zeppelin zm 15 » 08 Wrz 2020 20:32

Może sekcja tłocząca się wyciera i produkuje opiłki. Takie rzeczy wymienia, regeneruje parami ...
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


Hatz 1b szaleją obroty

Postprzez mumin700 » 09 Wrz 2020 08:08

Ten wtryskiwacz ma końcówkę RSN, trzeba to ustawić, to że nie ma mgły tak jak w standardowym wtryskiwaczu nic nie znaczy.
Naprawa maszyn rolniczych i budowlanych- Wadowice, tel. 787 828 090

mumin700
Fachoperator

Maszyna: brak

Firma: Naprawa maszyn Wadowice


Re: Hatz 1b szaleją obroty

Postprzez dellphi » 09 Wrz 2020 10:05

Dzięki za pomysły, jeszcze raz zdemontuje sekcję pompujaca, obejrzę ja dokladniej czy są jakieś rysy. Pompa jest jednoroczna dlatego stwierdziłem ze wymiana samego wtrysku jest zasadna. Swoją drogą dlaczego wtrysk blokuje się zawsze w dolnej pozycji..I nie ma tloczku żadnych rys, idealna gładź.
Co do ustawiania koncowki wtrysku to nie czaję. Wiem ze ustawia sie cisnienie poprzez podkladki pod sprężyną. Kilka końcówek już wymieniłem ale nigdy nie było konieczności zabawy z sprężyna, zawsze hulalo po zamontowaniu. No i dwa, mgiełka jest po odblokowaniu tloczka gdy wtrysk jest na zewnątrz, nie ważne ile bym krecil i jaka by byla dawka paliwa.
No nic, demontujemy pompę i dam znać.
Pzdr
Nie wiem...ale się wypowiem

dellphi
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 08 Wrz 2020 20:02

Maszyna: lg500, lg300, lg 200, 2050, cf2, cf3 i parę innych.

Firma: DellGroup


Hatz 1b szaleją obroty

Postprzez Kamal » 21 Wrz 2020 12:08

Pompka wtryskowa do wymiany. Razem z wtryskiwaczem.

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Hatz 1b szaleją obroty

Postprzez dellphi » 16 Lis 2020 13:44

Witam po dłuższej przerwie, troche mi zeszło co by dojść z silnikiem do porozumienia.
Po kolei, oba wtryski (nowy i stary) oddałem do sprawdzenia, okazało się że są OK. W międzyczasie kupiłem nową pompę, zamontowałem, sprawdziłem wyprzedzenie, odpalam...i to samo. Musiałem się napić. Wziąłem silnik na warsztat na generalny remont, rozebrany do śrubki i wymienione wszystkie elementy zużywające się plus nowa tuleja i tłok, odpalamy, to samo...Znowu musiałem się napić :). W dobrej cenie kupiłem drugi B30, usmażona elektryka, troche przytarty ale na wolnych obrotach działa, podmieniam wtrysk / pompa, "nowy silnik" działa, stary silnik zachowanie takie samo...Zaczyna grozić mi alkoholizm.
Przy okazji wizyty u speca od wtrysków, w trakcie luźnej rozmowy mówi, dziwne że sprawny wtrysk blokuje się zawsze w dolej pozycji, w jego ocenie tak jak by nagle nie dostał paliwa. Pamiętając to, odpaliłem silnik, wyjąłem rurkę przelewu ze zbiornika, paliwo delikatnie tryskało. Zaślepiłem koniec rurki paluchem i silnik...działa. Winowajcą całej sytuacji okazał się zawór zwrotny nad trójnikiem paliwa (20 zł zamiennik, 40 dychy oryginał), jego funkcja zwrotna przestała działać i za dużo paliwa przelewało się do zbiornika nie zapewniając odpowiedniej ilości w komorze przed pompą paliwa.
Dzięki za pomysły, temat do zamknięcia :)
Nie wiem...ale się wypowiem

dellphi
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 08 Wrz 2020 20:02

Maszyna: lg500, lg300, lg 200, 2050, cf2, cf3 i parę innych.

Firma: DellGroup


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej