Strona 1 z 1

TLT35 '11 Szarpanie po wciśnięciu pedału hamulca

PostWysłany: 24 Lut 2021 14:07
przez Birchie
Marka i model maszyny: JCB TLT35
Rok produkcji: 2011

Witam szanownych kolegów

Mam problem z wózkiem widłowym JCB TLT 35. Otóż po wciśnięciu pedału hamulca do oporu- maszyna gwałtownie szarpie w tył. Okazuje się, że SUSMIC wysyła pojedynczy impuls do obu cewek jazdy ( mocniejszy do tylnej, stąd szarpanie w tył; po odpięciu tylnej cewki- mamy szarpanie w przód). Zwarć żadnych nie stwierdziłem. Co więcej- po odłączeniu od SUSMICa przewodów związanych z wyborem kierunku jazdy-usterka występuje nadal :banan: Jednym słowem- wygląda na to, że sam SUSMIC ma jakiś dziwny odpał. Rozmowa z magikiem od elektroniki zaowocowała informacją, że przed rozpoczęciem grzebania w sterowniku- należałoby przetrzepać maszynę komputerem diagnostycznym, bo może np. czujnik pedału hamulca jest rozkalibrowany.

Spotkał się ktoś może z takimi objawami? Możliwe, że faktyczni czujnik hamulca tu bruździ?

P.S. SUSMIC nie wywala żadnych błędów

Szarpanie po wciśnięciu pedału hamulca

PostWysłany: 24 Lut 2021 19:07
przez mumin700
Podaj numer maszyny. Do sterownika wychylenia pompy powinny iść dwa przewody, jeden od sumic a drugi od sterownika hamulca, tak jest?

Re: TLT35 '11 Szarpanie po wciśnięciu pedału hamulca

PostWysłany: 27 Lut 2021 14:39
przez Birchie
Nie do końca: sygnał z czujnika pedału hamulca jest dostarczany do SUSMICa zaś do każdej z cewek owszem idą dwa przewody- ale również obydwa z SUSMICa. Tak jak na fragmencie schematu w załączniku. Pełne wciśnięcie pedału hamulca powoduje wygenerowanie przez komputer krótkiego impulsu na pinach 6 i 7- co przekłada się na nagłe szarpnięcie maszyny.

Re: TLT35 '11 Szarpanie po wciśnięciu pedału hamulca

PostWysłany: 27 Kwi 2021 15:44
przez Doktor jcb
Dobrze ci ktoś napisał zacznij od kalibracji pedału hamulca i sprawdzenia odczytów prędkości z czujników. Tam są dwa czujniki chyba przy pedale hamulca blaszka z jednego ucieka i na drugi nachodzi niestety żeby to poprawnie skalibrować to musisz widzieć komputerem wartości z tych czujników i je wykalibrowac przez regulację czujników a potem musisz po wyregulowaniu zatwierdzić te parametry w module.