Marka i model maszyny: bandit 1290xp
Rok produkcji: 2006
Zgłaszam sie do was z problemem, z szybko ubywającym olejem w silniku perkins 3054. Ale od początku. W moim rebaku był silnik cat c4.4(perkins 3054). który postanowil wybuchnąć.... tzn. urwał się tłok i korba rozwaliła wszystko dookoła. poszukałem trochę i udało mi sie kupić w okazyjnej cenie silnik perkins 3054 który już był wymontowany z jakiejś maszyny. po lekkich przeróbkach osprzetu typu linka gazu, gaszak(u mnie to było sterowane z pulpitu, elektrycznie). oraz dołożeniu mojej turbiny i mojego kolektora wydechowego, po ustawieniu rozrządu i sprawdzeniu drobnosetek, wymianie filtral oleju i oleju( w starym oleju w misie nie było opiłków) troche było walki z paliwem bo lekko sie dusił z powodu chyba pompki ale mniejsza o to. Udało się odpalić! ładnie się wkręca i czuć ża ma moc rąbie aż miło, ciśnienie oleju w normie. trochę wyrzuca wode z chłodnicy czyli jakby trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą( miałem podobny problem z poprzednim silnikiem, chyba gdzieś robi delikatny przedmuch) ale kij z tym, da sie robić tylko trzeba robić przerwy na dolewanie żeby nie ugotować znam temat . zastanawia mnie jedno...... gdzie sie podziewa olej? skubaniec przez godzine pracy znika miara na bagnecie czyli litr albo więcej jak to możliwe? z tłumika lekki dymek tylko, czarny albo raczej troche szary taki. ale ledwie widoczny. nie jest to nowy silnik wiec musi lekko przykopić .... aaa on nie ma żadnych katalizatorów ani dpf..... jeszcze stary dobry sprzęt wycieków nie ma widocznych.... wlałem ceratex firmy liqui moly ale nie pomogło :(. poprzedni właścicel silnika twierdził że stał on parę lat na półce.... ale jest sprawny. fakt odpalił chodzi ale olej znika. Panowie i panie co sprawdzić? gdzie szukać? może wystarczy go rozruszać i przepłukać jakimiś płukankami? na razie chodził jakieś 2h w robocie i tak szybko liccząc to na 3litry ropy jakies 0,7l oleju? i go nie widać na wydechu. muszę jakoś przelecieć na tym do wiosny później bedzie jakiś remont
PS. uważajcie kupując takie silniki jak macie pompę elektroniczną... trzeba zwrócić uwagę na gniazdo w bloku na czujnik obrotów ;P. ja kupiłem silnik bez tego gniazda, i teraz musze dokładać koło zębate na wał i wybić zaślepkę.... ale na razie przerobiłem na reczne sterowanie
-- 13 Lut 2022 00:11 --
zapomniałem dodać z góry dzięki za jakiekolwiek porady i rady są dla mnie bardzo pomocne