Trochę po czasie, ale dla przyszłych ciekawych
Kilka rzeczy na temat UNEX SM 15 Sennebogen
Mam je obydwie, więc co nieco już wiem.
Zeppelin z silnikiem Deutza był produkowany do roku 1994, potem miał montowany silnik CAT`a. Po roku 1996 już nie robiono Zeppelina, gdyż wykupił go całkowicie CAT.
Natomiast UNEX SM 15 (Sennebogen) to praktycznie to samo co Zeppelin ZM 15, lecz montowany w Czechach. Wersja z podporami waży prawie 18 ton. Dlatego też w moim Unex`ie mam silnik Zetora (4 cylindry +turbo) chłodzony cieczą, ale nie wykluczam że Czesi nie użyli też silnika Deutza. Hydraulika jest podobno taka sama jak w Zeppelinie. W zimie jak na silnik Zetora pali dobrze, przy -10 stopniach odpala bez namysłu. Ogrzewanie co też ważne w zimę działa kapitalnie. Różnicą jest na pewno kabina, jest trochę większa niż w Zeppelinie (po weryfikacji... wymiary jednak to samo co w Zeppelinie, różni się detalami). Mam ramię monoblock (banan) ale widziałem też 3x łamane jak w Zeppelinach. Natomiast yojsticki i panel z przyciskami jest taki sam jak w zeppelinie. Sterowanie jazdą takie same, czyli w pedale najbliżej drzwi. To w sumie tyle, maszyna godna polecenia. Jest to po prostu brat bliźniak Zeppelina z Czech. Maszyna twarda i mało skomplikowania.
Ostatnio edytowany przez
Krzysiek02030405, 19 Lis 2019 22:44, edytowano w sumie 1 raz