Panowie mam podobny temat w Volvo EW160B,
1) Błąd 130 PPID 1092 1 - wymieniony czujnik ciśnienia o numerze 4SX3145, ciśnienie pomierzone i jest w normie, ale tylko po wciśnięciu pedału jazdy zapala się ten błąd (koparka jedzie normalnie), w kablach też nie widać nic podejrzanego.
2) zawsze po uruchomieniu koparki błędy 130 PPID 1310 12 i 130 PPID 1288 12, błędy znikają po wciśnięciu przycisku na wyświetlaczu i podczas pracy nie powracają
EW160B błąd 130 PPID 1092 1310 1288
- rudesmen
- Posty: 2761
- Rejestracja: sob 08 paź 2005, 17:05
- Prawdziwe imię: Patryk
- Zawód: Informatyk
- Firma: Kopaczka.pl
- Ulubiona maszyna: Jeszcze szukam
- Zainteresowania: lubię jeździć na rowerze
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Podziękował: 143 razy
- Otrzymane podziękowania: 33 razy
- Kontakt:
Re: EW160B błąd 130 PPID 1092 1310 1288
130 PPID 1092 1
Component: SE5501 Pressure switch, parking brake
FMI 1
○ The servo hydraulic pressure for releasing the parking brake is lower than 25 ±2.5 bar when the parking brake is not applied.
○ Defective connector or switch.
130 PPID 1288 12
Component: MA4202 Travel solenoid valve
(ON/OFF - kluczyki w pozycji 1) U ≈ 24 V (ON), U = 0 V (OFF), R ≈ 32 Ω
130 PPID 1310 12
Component: PWM9104 Anti-cavitation proportional valve
R ≈ 28 Ω, U ≈ 4-15 V (kluczyk poz. 1)
Gdzie to mierzyć nie wiem
Component: SE5501 Pressure switch, parking brake
FMI 1
○ The servo hydraulic pressure for releasing the parking brake is lower than 25 ±2.5 bar when the parking brake is not applied.
○ Defective connector or switch.
130 PPID 1288 12
Component: MA4202 Travel solenoid valve
(ON/OFF - kluczyki w pozycji 1) U ≈ 24 V (ON), U = 0 V (OFF), R ≈ 32 Ω
130 PPID 1310 12
Component: PWM9104 Anti-cavitation proportional valve
R ≈ 28 Ω, U ≈ 4-15 V (kluczyk poz. 1)
Gdzie to mierzyć nie wiem

- Wątek ma służyć autorowi i przyszłym poszukiwaczom rozwiązań tego samego problemu. Podziel się rozwiązaniem nawet gdy odpowiedzi brak
- Dziękujemy sobie za pomoc klikając ikonkę
w prawym górny rogu postu
-
- Posty: 20
- Rejestracja: sob 23 lis 2019, 19:30
- Firma: *
- Ulubiona maszyna: Volvo EW 160B 2007
- Podziękował: 1 raz
Re: EW160B błąd 130 PPID 1092 1310 1288
A jesteś w stanie sprawdzić, czy czujnik którego numer podałem w poprzednim poście jest zgodny z tym jaki ma tam być? Na oryginale nie było numeru a ten który jest teraz włożony różnił się delikatnie wyglądem w tej części która wkręca się w rozdzielacz, no ale było na nim napisane 25 +- 2,5 bar.
Co do MA4202 to wiem która to cewka, ale gdzie szukać PWM9104 to nie mam pojęcia
Generalnie cewki od jazdy były wymieniane (włożone zamienniki), czy może to być problem, że nie założony oryginał?
Co do MA4202 to wiem która to cewka, ale gdzie szukać PWM9104 to nie mam pojęcia

Generalnie cewki od jazdy były wymieniane (włożone zamienniki), czy może to być problem, że nie założony oryginał?
- rudesmen
- Posty: 2761
- Rejestracja: sob 08 paź 2005, 17:05
- Prawdziwe imię: Patryk
- Zawód: Informatyk
- Firma: Kopaczka.pl
- Ulubiona maszyna: Jeszcze szukam
- Zainteresowania: lubię jeździć na rowerze
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Podziękował: 143 razy
- Otrzymane podziękowania: 33 razy
- Kontakt:
Re: EW160B błąd 130 PPID 1092 1310 1288
Nie jestem.
PWM9104 jest na głównym bloku zaworów (MCV) przedniego ramienia.
PWM9104 jest na głównym bloku zaworów (MCV) przedniego ramienia.
Anti-cavitation, travel motor
The purpose of the anti-cavitation function is to prevent negative pressure in the feed line. When the pedal is released, while travelling, and the control valve (29) for travelling takes up neutral position, the following will happen:
When the spool h3 in the control valve moves to neutral (open centre position) there is a delay in the retardation valve of the travel motor (10) and the motor will then be working as a pump. In order to avoid cavitation in the travel motor, position sensor SE4201 sends a signal via T-ECU to proportional valve PW9104, which becomes active for 20–25 seconds. The servo pressure moves from the P3 port via the proportional valve to the pressure back-up valves i and j which increase the back pressure to the tank and generate better refilling of the travel motor. The oil that prevents cavitation comes from the B port of the cooling fan circuit via the T2 port in the main valve block MCV. The oil continues on around the spool h3 (by-pass) to the feed line for the travel motor via the anti-cavitation valve B3.
- Wątek ma służyć autorowi i przyszłym poszukiwaczom rozwiązań tego samego problemu. Podziel się rozwiązaniem nawet gdy odpowiedzi brak
- Dziękujemy sobie za pomoc klikając ikonkę
w prawym górny rogu postu
-
- Posty: 20
- Rejestracja: sob 23 lis 2019, 19:30
- Firma: *
- Ulubiona maszyna: Volvo EW 160B 2007
- Podziękował: 1 raz
Re: EW160B błąd 130 PPID 1092 1310 1288
Dzięki serdeczne za schemat
To już jest jakiś punkt zaczepienia, będziemy szukać, może uda się wyeliminować przyczynę błędów. Niby wszystko działa ale wkurza, jak sypie błędami.

To już jest jakiś punkt zaczepienia, będziemy szukać, może uda się wyeliminować przyczynę błędów. Niby wszystko działa ale wkurza, jak sypie błędami.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 2 Odpowiedzi
- 2665 Odsłony
-
Ostatni post autor: mumin700
-
- 2 Odpowiedzi
- 1025 Odsłony
-
Ostatni post autor: MAKS2017
-
- 0 Odpowiedzi
- 2048 Odsłony
-
Ostatni post autor: grabson89
-
- 6 Odpowiedzi
- 1523 Odsłony
-
Ostatni post autor: Lukinkiller
-
- 4 Odpowiedzi
- 385 Odsłony
-
Ostatni post autor: pretor