Rok: 1996
Numer seryjny: 415/549
Motogodziny: 7800
Mój poziom majsterkowicza: Pytam z ciekawości - sam nie będę tego naprawiał
Witam serdecznie. Nabyłem spych Liebherr 712BL, zacięta jest gałka od wolnej i szybkiej jazdy. Czy miał już ktoś z was taki problem? Jeśli tak będę wdzięczny za podpowiedź jak usunąć usterkę.
Liebherr 712BL 1996 zacieta gałka od szybkiej i wolnej jazdy.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: pt 24 sty 2025, 21:27
- Prawdziwe imię: Arkadiusz
- Zawód: Rolnik
- Firma: Gospodarstwo Rolne
- Ulubiona maszyna: Liebherr
- Zainteresowania: Maszyny
- Lokalizacja: Pleszew
-
- Posty: 41
- Rejestracja: czw 08 lut 2024, 23:27
- Firma: Naprawa maszyn
- Ulubiona maszyna: TL 453
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymane podziękowania: 8 razy
Re: Liebherr 712BL zacieta gałka od szybkiej i wolnej jazdy.
Bardzo fajne maszyny. Ale już nie wiele testerów w Polsce do ich kalibracji jest. Pisząc gałka masz na myśli dźwignię gazu jak rozumiem ?
-
- Posty: 2
- Rejestracja: pt 24 sty 2025, 21:27
- Prawdziwe imię: Arkadiusz
- Zawód: Rolnik
- Firma: Gospodarstwo Rolne
- Ulubiona maszyna: Liebherr
- Zainteresowania: Maszyny
- Lokalizacja: Pleszew
Re: Liebherr 712BL zacieta gałka od szybkiej i wolnej jazdy.
Dzwignia gazu i gaszenia działa. Zacięta jest dźwignia obok do jazdy szybkiej i wolnej...
-
- Posty: 41
- Rejestracja: czw 08 lut 2024, 23:27
- Firma: Naprawa maszyn
- Ulubiona maszyna: TL 453
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymane podziękowania: 8 razy
Re: Liebherr 712BL zacieta gałka od szybkiej i wolnej jazdy.
Czyli pisząc gałka jazdy masz na myśli joystick jazdy. To zmienia postać rzeczy. Joystick ma w sobie potencjometry. Skoro maszyna nie jeździ powinna świecić się czerwona kontrolka od elektroniki. Sam możesz sprawdzić :
- wyłącznik NOT AUS - czerwony grzybek na pulpicie,
- napięcie w instalacji,
- poprawność działania dźwigni bezpieczeństwa - ta z lewej strony,
- połączenia instalacji z cewkami na pompach jazdy i hydromotorach.
Jeżeli nic nie znajdziesz to konieczna będzie wizyta kogoś, kto posiada oprogramowanie CEP 12 lub tester do spycharek Litronic II. On pokaże w czasie rzeczywistym przyczynę braku jazdy od strony elektroniki. Jest on również niezbędny do poprawnego wyregulowania hydrauliki jazdy. Jeżeli oczywiście hydraulicznie jest wszystko w porządku. W ogóle proponował bym znalezienie kogoś kompetentnego aby sprawdził tę maszynę. Koszt naprawy podzespołów hydraulicznych są zastraszające, warto zadbać.
- wyłącznik NOT AUS - czerwony grzybek na pulpicie,
- napięcie w instalacji,
- poprawność działania dźwigni bezpieczeństwa - ta z lewej strony,
- połączenia instalacji z cewkami na pompach jazdy i hydromotorach.
Jeżeli nic nie znajdziesz to konieczna będzie wizyta kogoś, kto posiada oprogramowanie CEP 12 lub tester do spycharek Litronic II. On pokaże w czasie rzeczywistym przyczynę braku jazdy od strony elektroniki. Jest on również niezbędny do poprawnego wyregulowania hydrauliki jazdy. Jeżeli oczywiście hydraulicznie jest wszystko w porządku. W ogóle proponował bym znalezienie kogoś kompetentnego aby sprawdził tę maszynę. Koszt naprawy podzespołów hydraulicznych są zastraszające, warto zadbać.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 6 Odpowiedzi
- 2780 Odsłony
-
Ostatni post autor: andrzej555
-
- 3 Odpowiedzi
- 2171 Odsłony
-
Ostatni post autor: Bartek Glimat
-
- 4 Odpowiedzi
- 2830 Odsłony
-
Ostatni post autor: Ralf
-
- 3 Odpowiedzi
- 3769 Odsłony
-
Ostatni post autor: mechanior
-
- 3 Odpowiedzi
- 2001 Odsłony
-
Ostatni post autor: PiatyElement
-
- 6 Odpowiedzi
- 1237 Odsłony
-
Ostatni post autor: omadron87
-
- 3 Odpowiedzi
- 3543 Odsłony
-
Ostatni post autor: ROBEX10