Dane maszyny:
CAT M 315, 2001r.
CAT0M315T7ML02498
Właśnie od kilku dni przekopuję powoli różne problemy z tą maszyną na forum.
Na pewno do zmiany będzie potencjometr, działa ale niekiedy po dotknięciu od góry potrafią lekko skoczyć obroty aby po 2 sekundach wrócić na wcześniejsze( występuje to tylko do +/- 1200-1300 obr/min) szkoda, że nie wychwyciłem tego podczas zakupu...a ruszałem nim na boki wtedy.
Po zmianie potencjometru na pewno kalibracja, bo nie wiem kiedy była też robiona, cewki nie złamane, tryby hydrauliki sprawne choć na 1 trybie bardzooo powolny obrót aż za wolny, tryb dźwigu sprawny(mniejszy zakres ma wtedy potencjometr) a po nagłym dodaniu gazu...dymek ciemno brązowy/czarny. Jazda mocna i szybka, w pracy też moc jest, tylko strasznie narwanie chodzi i jak mocniej pociągnę to przydusza. Na Manualu trochę lepiej...ale tak nie można przecież na codzień pracować.
Trzeba przyjrzeć się wtyczce przewodu do aktuatora elektrycznego, bo po dotknięciu jej...dźwigienka dodaje obrotów ale też nie za każdym razem ( czy od tego może wariować tryb automatyczny ? )
-Jednej rzeczy tylko nie mogę zrozumieć....tryb AEC. Klawisz działa, bo po 3-4 sekundach zbija obroty zadane potencjometrem do jałowych, ale na pewno nie wszystkie czujniki są sprawne, bo obroty nie wracają na każdej funkcji ( wracają tylko po wykonaniu ściągania ramienia i opuszczenia wysięgnika) dlatego nie używam tego AEC, zbijam sobie obroty przyciskiem na prawym dzoju.
-Czy błędne działanie lub nie działanie tych czujników może powodować problemy na trybie automatycznym ? ma to wpływ na komputer maszyny ?
Nie będę tu Pana więcej męczył....popatrzę jeszcze na ten tryb AEC, nie mogę też zlokalizować czujnika obrotów, a niemożliwe, że go nie ma przecież. powinien być na wieńcu koła zamachowego.
Jak będę miał chwilę, założę własny temat i wtedy będę mógł dać Panu pochwałę, bo w sumie te forum żyje jeszcze dzięki Pana wiedzy

PS. czy dojeżdzacie w okolicę Łowicza (woj.łódzkie) jeśli zdecyduję się na kalibrację i naprawę ? ale to i tak w póżniejszym terminie. Na razie maszyna jest jako "rezerwa"a za nią pracuje stary poczciwy, niezniszczalny zeppelin zm 13 B

