Deutz f3l

malinamalina13
Posty: 21
Rejestracja: ndz 13 mar 2016, 15:39
Firma: Auto Handel MONIKA
Ulubiona maszyna: Flottair 648

Deutz f3l

#1

Post autor: malinamalina13 »

Witam. Niestety będę zmuszony do wymiany uszczelki pod głowicą w kompresorze z silnikiem f3l ( chłodzony powietrzem , rozrząd na kołach ) i w związku z tym kilka pytań . Jaki jest moment dokręcenia śrub głowicy ? Uszczelkę jakiej firmy polecacie ? Na co zwrócić uwagę ? Oczywiście głowica idzie do planowania .
Awatar użytkownika
Kamal
Mechanik
Posty: 1781
Rejestracja: sob 22 wrz 2012, 23:03
Ulubiona maszyna: Atlas 65 x5
Otrzymane podziękowania: 7 razy

Re: Deutz f3l

#2

Post autor: Kamal »

Podaj typ silnika :twisted: Bo narazie podałeś że masz silnik szybkoobrotowy o 3 cylindrach ustawionych w rzędzie.
W tym roczniku chłodzeniu powietrzem i rozrządzie na kołąch domyslam się ze to 912/913. A tam każdy cylinder ma swoją głowicę. Do tego jest rózna wysokośc uszczelek. Najlepiej wziąść komplet montażowy. Deutza lub Wictor Reinz cena podobna. grubością uszczelek pod kolektory się róznią.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł
malinamalina13
Posty: 21
Rejestracja: ndz 13 mar 2016, 15:39
Firma: Auto Handel MONIKA
Ulubiona maszyna: Flottair 648

Re: Deutz f3l

#3

Post autor: malinamalina13 »

Najprawdopodobniej f3l 912 ale z tego co widzę to cylindry są osobno a głowica jest jedna . więc pewnie uszczelka też jest jedna . nigdzie nie mogę znaleźć czy to jest 912 czy 913 ....
Awatar użytkownika
Kamal
Mechanik
Posty: 1781
Rejestracja: sob 22 wrz 2012, 23:03
Ulubiona maszyna: Atlas 65 x5
Otrzymane podziękowania: 7 razy

Deutz f3l

#4

Post autor: Kamal »

Zrób zdjęcie. Silnik 912 ma osobne głowice.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł
malinamalina13
Posty: 21
Rejestracja: ndz 13 mar 2016, 15:39
Firma: Auto Handel MONIKA
Ulubiona maszyna: Flottair 648

Deutz f3l

#5

Post autor: malinamalina13 »

IMG_20160726_160852[1].jpg
IMG_20160726_160833[1].jpg
IMG_20160726_160841[2].jpg
IMG_20160726_160829[1].jpg
IMG_20160726_160821[1].jpg

Teraz myślę że będzie łatwiej określić typ silnika .......
Załączniki
IMG_20160726_160841[1].jpg
Awatar użytkownika
Kamal
Mechanik
Posty: 1781
Rejestracja: sob 22 wrz 2012, 23:03
Ulubiona maszyna: Atlas 65 x5
Otrzymane podziękowania: 7 razy

Deutz f3l

#6

Post autor: Kamal »

Dokładnie to silnik Deutza. Z osobnymi głowicami. Musisz znaleźć na nim tabliczkę i zobaczyć czy to jak myślę 912 czy 913. Może być i starszy serii 7 czy 8 ale nie sądzę. Czy ci strzela przy rozruchu? I chwilę na zimnym? To właśnie objaw padniętej uszczelki. Tam uszczelki się mierzy bo są różnej grubości. Tak jak pisałem weż zestaw.
malinamalina13
Posty: 21
Rejestracja: ndz 13 mar 2016, 15:39
Firma: Auto Handel MONIKA
Ulubiona maszyna: Flottair 648

Re: Deutz f3l

#7

Post autor: malinamalina13 »

Niestety po tabliczce został jedynie ślad ( tak w dolnej częsci bloku ) . Strzela przy rozruchu na zimnym i ewidentnie widać podmuch w okolicach głowicy po ok 5 sek. spokój chodzi jak powinien . Rozumiem że można wymienić jedną uszczelkę tzn. na jednym cylindrze ?? Wezmę komplety na jeden gar . Jakimi siłami dokręcać głowicę ? Oczywiście głowicę planować ?
dawidg2
Posty: 6192
Rejestracja: pn 14 kwie 2008, 20:47
Firma: Szukam
Ulubiona maszyna: JCB, Schaeff
Lokalizacja: Krzemieniewo
Otrzymane podziękowania: 2 razy

Deutz f3l

#8

Post autor: dawidg2 »

Zestaw gumek sobie zaraz weź na rurki popychaczy i pod osłonę zaworów i śrubę od jej mocowania ( mały oring)


Głowicę trzeba by ocenić po rozebraniu, ale nie wszędzie Ci ją zrobią.

Kiedyś myśleliśmy że pęknięta głowica a to się okazało że uszczelka. Żebyś się nie zdziwił że to pierścień metalowy bo taka właśnie uszczelka jest. :)
malinamalina13
Posty: 21
Rejestracja: ndz 13 mar 2016, 15:39
Firma: Auto Handel MONIKA
Ulubiona maszyna: Flottair 648

Deutz f3l

#9

Post autor: malinamalina13 »

A pamiętasz z jaką siłą dokręcaliście głowicę ??
Awatar użytkownika
Kamal
Mechanik
Posty: 1781
Rejestracja: sob 22 wrz 2012, 23:03
Ulubiona maszyna: Atlas 65 x5
Otrzymane podziękowania: 7 razy

Deutz f3l

#10

Post autor: Kamal »

Na forum podawałem momenty dokręcania.
Ale masz
Głowica 40Nm 45°+ 45°+ 45°+ 30°
Tak wygląda zestaw
https://goo.gl/images/AelAQN
malinamalina13
Posty: 21
Rejestracja: ndz 13 mar 2016, 15:39
Firma: Auto Handel MONIKA
Ulubiona maszyna: Flottair 648

Re: Deutz f3l

#11

Post autor: malinamalina13 »

Bardzo serdecznie dziękuję
Awatar użytkownika
Kamal
Mechanik
Posty: 1781
Rejestracja: sob 22 wrz 2012, 23:03
Ulubiona maszyna: Atlas 65 x5
Otrzymane podziękowania: 7 razy

Deutz f3l

#12

Post autor: Kamal »

Pamiętaj że uszczelki mają różną grubość. i dlatego komorę spalania się mierzy. Śruby też sie mierzy na długośc czy nie rozciągnięte.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł
malinamalina13
Posty: 21
Rejestracja: ndz 13 mar 2016, 15:39
Firma: Auto Handel MONIKA
Ulubiona maszyna: Flottair 648

Deutz f3l

#13

Post autor: malinamalina13 »

Czyli najpierw demontaż a potem zamawianie części ? Ok. Dziękuję mam nadzieję że sobie poradzimy
Awatar użytkownika
Kamal
Mechanik
Posty: 1781
Rejestracja: sob 22 wrz 2012, 23:03
Ulubiona maszyna: Atlas 65 x5
Otrzymane podziękowania: 7 razy

Deutz f3l

#14

Post autor: Kamal »

Zestaw startowy jaki ci pokazałem możesz zamówić. A być może wysokość standardowej uszczelki będzie dobra.
malinamalina13
Posty: 21
Rejestracja: ndz 13 mar 2016, 15:39
Firma: Auto Handel MONIKA
Ulubiona maszyna: Flottair 648

Deutz f3l

#15

Post autor: malinamalina13 »

Jeszcze jedno , jak poznam jaką uszczelkę potrzebuję tzn. Jaką grubość.
Awatar użytkownika
Kamal
Mechanik
Posty: 1781
Rejestracja: sob 22 wrz 2012, 23:03
Ulubiona maszyna: Atlas 65 x5
Otrzymane podziękowania: 7 razy

Deutz f3l

#16

Post autor: Kamal »

To się mierzy a nie poznaje. Standardowo masz w zestawie 1,1 a pod cylinder 0,2.
zeppelin zm 15
Posty: 5654
Rejestracja: sob 23 sty 2016, 18:52
Firma: Wspaniała
Ulubiona maszyna: Wszystkie
Otrzymane podziękowania: 3 razy

Deutz f3l

#17

Post autor: zeppelin zm 15 »

Jaka powinna być wysokość komory spalania?
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.
Awatar użytkownika
Kamal
Mechanik
Posty: 1781
Rejestracja: sob 22 wrz 2012, 23:03
Ulubiona maszyna: Atlas 65 x5
Otrzymane podziękowania: 7 razy

Deutz f3l

#18

Post autor: Kamal »

Kiedyś było 0.9-1.3 dziś zalecają 0.9-1.0
malinamalina13
Posty: 21
Rejestracja: ndz 13 mar 2016, 15:39
Firma: Auto Handel MONIKA
Ulubiona maszyna: Flottair 648

Deutz f3l

#19

Post autor: malinamalina13 »

Witam.Dziś zdemontowałem głowicę , czy to możliwe że na uszczelce nie widać pęknięcia ???? Przy rozruchu strzelał .
zeppelin zm 15
Posty: 5654
Rejestracja: sob 23 sty 2016, 18:52
Firma: Wspaniała
Ulubiona maszyna: Wszystkie
Otrzymane podziękowania: 3 razy

Deutz f3l

#20

Post autor: zeppelin zm 15 »

A jest czarna obkopcona w jakimś miejscu? Nie musi być pęknięta.
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post
  • Deutz tdc 2013
    autor: macius » » w Specjalisty
    2 Odpowiedzi
    2636 Odsłony
    Ostatni post autor: macius
  • Cewka gaszenia Deutz
    autor: zeppelin zm 15 » » w Specjalisty
    57 Odpowiedzi
    28394 Odsłony
    Ostatni post autor: vagers-vagers
  • Remont deutz F5L912
    autor: zeppelin zm 15 » » w Specjalisty
    30 Odpowiedzi
    22566 Odsłony
    Ostatni post autor: Kamal
  • DEUTZ 1011 alternator - padające regulatory
    autor: Vagers10 » » w Specjalisty
    8 Odpowiedzi
    9687 Odsłony
    Ostatni post autor: Kamal
  • Porównanie Silników Deutz 1012 vs1013e
    autor: MaxTczew » » w Specjalisty
    5 Odpowiedzi
    5150 Odsłony
    Ostatni post autor: Kamal

Wróć do „Specjalisty”