Remont deutz F5L912

zeppelin zm 15
Posty: 5654
Rejestracja: sob 23 sty 2016, 18:52
Firma: Wspaniała
Ulubiona maszyna: Wszystkie
Otrzymane podziękowania: 3 razy

Remont deutz F5L912

#21

Post autor: zeppelin zm 15 »

No to trochę trzeba będzie pokręcić aby ustawić na znaki :)
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.
Awatar użytkownika
Kamal
Mechanik
Posty: 1781
Rejestracja: sob 22 wrz 2012, 23:03
Ulubiona maszyna: Atlas 65 x5
Otrzymane podziękowania: 7 razy

Remont deutz F5L912

#22

Post autor: Kamal »

Wyciągasz korby i paluszkiem kręcisz.
Ostatnio zmieniony pt 06 sty 2017, 18:15 przez Kamal, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mechanior
Mechanik
Posty: 20975
Rejestracja: pn 15 gru 2008, 19:41
Imię i nazwisko: Romek
Zawód: mechanik maszyn budowlanych
Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT
Ulubiona maszyna: Caterpillar, Perkins, DHB
Zainteresowania: Caterpillar
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował: 11 razy
Otrzymane podziękowania: 73 razy
Kontakt:

Remont deutz F5L912

#23

Post autor: mechanior »

zeppelin zm 15 pisze:To na sto procent wiem bo kiedyś w innym silniku takim samym tylko 4 tłokowy odkręciliśmy ją w prawo
Lewy gwint ODKRĘCA SIĘ W PRAWO.... :faja:
Obrazek
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, skrzynie biegów, mosty, części używane
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<
zeppelin zm 15
Posty: 5654
Rejestracja: sob 23 sty 2016, 18:52
Firma: Wspaniała
Ulubiona maszyna: Wszystkie
Otrzymane podziękowania: 3 razy

Remont deutz F5L912

#24

Post autor: zeppelin zm 15 »

Sory :D kolega MECHANIOR jest czujny :faja: Okręciliśmy ją w LEWO :mrgreen: Trochę to trwało ale byliśmy zdeterminowani i się udało. :mrgreen:
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.
Awatar użytkownika
Kamal
Mechanik
Posty: 1781
Rejestracja: sob 22 wrz 2012, 23:03
Ulubiona maszyna: Atlas 65 x5
Otrzymane podziękowania: 7 razy

Re: Remont deutz F5L912

#25

Post autor: Kamal »

No to jedziemy.
Najpierw podkładka lub podkładki pod cylinder. Wysuwany sworzeń tłokowy i go zabezpieczamy. Dajemy drucik z cyny w takim położeniu. Następnie głowicę na przylgni smarujemy smarem i wkładamy uszczelkę. Dzięki temu nie wypadnie. Wkładamy głowicę na zamek Dokręcasz na 40Nm wystarcy do pomiaru. I przekręcasz wałem by drucik się przyklepał. Wykręcasz mierzysz i masz wymiar. Jak dobry to przyłapuje aż głowicę z powrotem jak nie to zmieniasz podkładki.
Silnik zoptymalizowany ( czystość spalin ) nastawia się na 1-1,1mm. Normalny na 1-1,2mm. Kiedyś 1-1,3mm. Ja staram się nastawić na 1,2. Z czasem uszczelka siądzie i będzie akurat. Lepiej te silnik trochę bardziej rozprężyć niż doprężyć. Bardziej spokojnie pracuje i nie ma tak bardzo twardej pracy.
Załączniki
Wkładamy uszczelkę.
Wkładamy uszczelkę.
Smarujemy
Smarujemy
Drucik z cyny używam 2mm.
Drucik z cyny używam 2mm.
Wysuwany sworzeń.
Wysuwany sworzeń.
Podkładki pod cylinder.
Podkładki pod cylinder.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł
zeppelin zm 15
Posty: 5654
Rejestracja: sob 23 sty 2016, 18:52
Firma: Wspaniała
Ulubiona maszyna: Wszystkie
Otrzymane podziękowania: 3 razy

Remont deutz F5L912

#26

Post autor: zeppelin zm 15 »

Myślałem że uszczelka pod głowicą musi być na sucho składana a nie na jakiś smar.
dzierzan
Posty: 663
Rejestracja: pn 19 kwie 2010, 10:26
Firma: Transportowa
Ulubiona maszyna: JCB 3CX
MB Actros 2635 PK12000
MB Actros 3241
Zainteresowania: Motoryzacja, mechanika i wszystko co z tym związane.
Lokalizacja: Włocławek

Remont deutz F5L912

#27

Post autor: dzierzan »

Smar jest tylko po to żeby przytrzymać uszczelkę do montażu, po uruchomieniu i tak się wypali.
Awatar użytkownika
Kamal
Mechanik
Posty: 1781
Rejestracja: sob 22 wrz 2012, 23:03
Ulubiona maszyna: Atlas 65 x5
Otrzymane podziękowania: 7 razy

Remont deutz F5L912

#28

Post autor: Kamal »

W normalnych silnikach składa się na sucho. No w Jelczu smarowalem bo w razie wymiany łatwo schodziła ;).
Tu dajesz po to by ci nie spadła. I to jest procedura producenta.
A ten drucik możesz wykorzystać parę razy. Po prostu przekręcasz końcówki o 90 stopni a to co wystaje obcinasz. Jeszcze parę rzeczy ci dam z serwisówki bo już bateria mi padła w telefonie i nie zrobiłem zdjęc.
zeppelin zm 15
Posty: 5654
Rejestracja: sob 23 sty 2016, 18:52
Firma: Wspaniała
Ulubiona maszyna: Wszystkie
Otrzymane podziękowania: 3 razy

Remont deutz F5L912

#29

Post autor: zeppelin zm 15 »

No ja ogólnie to się jeszcze z tym nie spotkałem dlatego pytam :) Ja w Jelczu na sucho kładłem :faja: Fakt trzeba było się troche nadrapać aby drugi raz ją zdemontować :lol: Fajnie to czekam na resztę informacji :banan:
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.
zeppelin zm 15
Posty: 5654
Rejestracja: sob 23 sty 2016, 18:52
Firma: Wspaniała
Ulubiona maszyna: Wszystkie
Otrzymane podziękowania: 3 razy

Remont deutz F5L912

#30

Post autor: zeppelin zm 15 »

Kolego KAMAL pamiętasz o skanie ? :D
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.
Awatar użytkownika
Kamal
Mechanik
Posty: 1781
Rejestracja: sob 22 wrz 2012, 23:03
Ulubiona maszyna: Atlas 65 x5
Otrzymane podziękowania: 7 razy

Remont deutz F5L912

#31

Post autor: Kamal »

Eeeee. Oczywiście dobrze że przypomniałeś..... :)
Lekko przyłapujemy głowice i ustawiamy cylindry. środek ma być pomiędzy otworami popychaczy. Nastepnie
ustawiamy głowicę. Mają być równo. Po to jest przymiar
01 liniał.jpg
Szczeliny pomiędzy głowicami też będą wtedy równe.
02 głowice.jpg
smarujemy olejem osłone popychacza na dole.
03 osłona smar.jpg
I na górze
04 druga strona.jpg
zakładamy sprężynę
05 spręzyna.jpg
Następnie miseczke i uszczelniacz na górze i dole.Potem sciskam to swoim autorskim przyrządem bo fabryczny jest do niczego. :)
06 przyrząd.jpg

Wkładamy najpierw na dole.
07 wstawiamy dół.jpg
Potem celujemy na górze
Załącznik 08 góra.jpg nie jest już dostępny
Coś jescze potrzeba?
08 góra.jpg
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post
  • Deutz f3l
    autor: malinamalina13 » » w Specjalisty
    30 Odpowiedzi
    17407 Odsłony
    Ostatni post autor: malinamalina13
  • Deutz tdc 2013
    autor: macius » » w Specjalisty
    2 Odpowiedzi
    2636 Odsłony
    Ostatni post autor: macius
  • Cewka gaszenia Deutz
    autor: zeppelin zm 15 » » w Specjalisty
    57 Odpowiedzi
    28394 Odsłony
    Ostatni post autor: vagers-vagers
  • DEUTZ 1011 alternator - padające regulatory
    autor: Vagers10 » » w Specjalisty
    8 Odpowiedzi
    9685 Odsłony
    Ostatni post autor: Kamal
  • Porównanie Silników Deutz 1012 vs1013e
    autor: MaxTczew » » w Specjalisty
    5 Odpowiedzi
    5150 Odsłony
    Ostatni post autor: Kamal

Wróć do „Specjalisty”