
Remont deutz F5L912
-
- Posty: 5654
- Rejestracja: sob 23 sty 2016, 18:52
- Firma: Wspaniała
- Ulubiona maszyna: Wszystkie
- Otrzymane podziękowania: 3 razy
Remont deutz F5L912
No to trochę trzeba będzie pokręcić aby ustawić na znaki 

Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.
- mechanior
- Mechanik
- Posty: 20975
- Rejestracja: pn 15 gru 2008, 19:41
- Imię i nazwisko: Romek
- Zawód: mechanik maszyn budowlanych
- Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT - Ulubiona maszyna: Caterpillar, Perkins, DHB
- Zainteresowania: Caterpillar
- Lokalizacja: Śląsk
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymane podziękowania: 73 razy
- Kontakt:
Remont deutz F5L912
Lewy gwint ODKRĘCA SIĘ W PRAWO....zeppelin zm 15 pisze:To na sto procent wiem bo kiedyś w innym silniku takim samym tylko 4 tłokowy odkręciliśmy ją w prawo


CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, skrzynie biegów, mosty, części używane
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<
-
- Posty: 5654
- Rejestracja: sob 23 sty 2016, 18:52
- Firma: Wspaniała
- Ulubiona maszyna: Wszystkie
- Otrzymane podziękowania: 3 razy
Remont deutz F5L912
Sory
kolega MECHANIOR jest czujny
Okręciliśmy ją w LEWO
Trochę to trwało ale byliśmy zdeterminowani i się udało. 




Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.
- Kamal
- Mechanik
- Posty: 1781
- Rejestracja: sob 22 wrz 2012, 23:03
- Ulubiona maszyna: Atlas 65 x5
- Otrzymane podziękowania: 7 razy
Re: Remont deutz F5L912
No to jedziemy.
Najpierw podkładka lub podkładki pod cylinder. Wysuwany sworzeń tłokowy i go zabezpieczamy. Dajemy drucik z cyny w takim położeniu. Następnie głowicę na przylgni smarujemy smarem i wkładamy uszczelkę. Dzięki temu nie wypadnie. Wkładamy głowicę na zamek Dokręcasz na 40Nm wystarcy do pomiaru. I przekręcasz wałem by drucik się przyklepał. Wykręcasz mierzysz i masz wymiar. Jak dobry to przyłapuje aż głowicę z powrotem jak nie to zmieniasz podkładki.
Silnik zoptymalizowany ( czystość spalin ) nastawia się na 1-1,1mm. Normalny na 1-1,2mm. Kiedyś 1-1,3mm. Ja staram się nastawić na 1,2. Z czasem uszczelka siądzie i będzie akurat. Lepiej te silnik trochę bardziej rozprężyć niż doprężyć. Bardziej spokojnie pracuje i nie ma tak bardzo twardej pracy.
Najpierw podkładka lub podkładki pod cylinder. Wysuwany sworzeń tłokowy i go zabezpieczamy. Dajemy drucik z cyny w takim położeniu. Następnie głowicę na przylgni smarujemy smarem i wkładamy uszczelkę. Dzięki temu nie wypadnie. Wkładamy głowicę na zamek Dokręcasz na 40Nm wystarcy do pomiaru. I przekręcasz wałem by drucik się przyklepał. Wykręcasz mierzysz i masz wymiar. Jak dobry to przyłapuje aż głowicę z powrotem jak nie to zmieniasz podkładki.
Silnik zoptymalizowany ( czystość spalin ) nastawia się na 1-1,1mm. Normalny na 1-1,2mm. Kiedyś 1-1,3mm. Ja staram się nastawić na 1,2. Z czasem uszczelka siądzie i będzie akurat. Lepiej te silnik trochę bardziej rozprężyć niż doprężyć. Bardziej spokojnie pracuje i nie ma tak bardzo twardej pracy.
- Załączniki
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł
-
- Posty: 5654
- Rejestracja: sob 23 sty 2016, 18:52
- Firma: Wspaniała
- Ulubiona maszyna: Wszystkie
- Otrzymane podziękowania: 3 razy
Remont deutz F5L912
Myślałem że uszczelka pod głowicą musi być na sucho składana a nie na jakiś smar.
-
- Posty: 663
- Rejestracja: pn 19 kwie 2010, 10:26
- Firma: Transportowa
- Ulubiona maszyna: JCB 3CX
MB Actros 2635 PK12000
MB Actros 3241 - Zainteresowania: Motoryzacja, mechanika i wszystko co z tym związane.
- Lokalizacja: Włocławek
Remont deutz F5L912
Smar jest tylko po to żeby przytrzymać uszczelkę do montażu, po uruchomieniu i tak się wypali.
- Kamal
- Mechanik
- Posty: 1781
- Rejestracja: sob 22 wrz 2012, 23:03
- Ulubiona maszyna: Atlas 65 x5
- Otrzymane podziękowania: 7 razy
Remont deutz F5L912
W normalnych silnikach składa się na sucho. No w Jelczu smarowalem bo w razie wymiany łatwo schodziła
.
Tu dajesz po to by ci nie spadła. I to jest procedura producenta.
A ten drucik możesz wykorzystać parę razy. Po prostu przekręcasz końcówki o 90 stopni a to co wystaje obcinasz. Jeszcze parę rzeczy ci dam z serwisówki bo już bateria mi padła w telefonie i nie zrobiłem zdjęc.

Tu dajesz po to by ci nie spadła. I to jest procedura producenta.
A ten drucik możesz wykorzystać parę razy. Po prostu przekręcasz końcówki o 90 stopni a to co wystaje obcinasz. Jeszcze parę rzeczy ci dam z serwisówki bo już bateria mi padła w telefonie i nie zrobiłem zdjęc.
-
- Posty: 5654
- Rejestracja: sob 23 sty 2016, 18:52
- Firma: Wspaniała
- Ulubiona maszyna: Wszystkie
- Otrzymane podziękowania: 3 razy
Remont deutz F5L912
No ja ogólnie to się jeszcze z tym nie spotkałem dlatego pytam
Ja w Jelczu na sucho kładłem
Fakt trzeba było się troche nadrapać aby drugi raz ją zdemontować
Fajnie to czekam na resztę informacji :banan:



Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.
-
- Posty: 5654
- Rejestracja: sob 23 sty 2016, 18:52
- Firma: Wspaniała
- Ulubiona maszyna: Wszystkie
- Otrzymane podziękowania: 3 razy
Remont deutz F5L912
Kolego KAMAL pamiętasz o skanie ? 

Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.
- Kamal
- Mechanik
- Posty: 1781
- Rejestracja: sob 22 wrz 2012, 23:03
- Ulubiona maszyna: Atlas 65 x5
- Otrzymane podziękowania: 7 razy
Remont deutz F5L912
Eeeee. Oczywiście dobrze że przypomniałeś..... 
Lekko przyłapujemy głowice i ustawiamy cylindry. środek ma być pomiędzy otworami popychaczy. Nastepnie
ustawiamy głowicę. Mają być równo. Po to jest przymiar Szczeliny pomiędzy głowicami też będą wtedy równe. smarujemy olejem osłone popychacza na dole. I na górze zakładamy sprężynę Następnie miseczke i uszczelniacz na górze i dole.Potem sciskam to swoim autorskim przyrządem bo fabryczny jest do niczego.
Wkładamy najpierw na dole. Potem celujemy na górze Coś jescze potrzeba?

Lekko przyłapujemy głowice i ustawiamy cylindry. środek ma być pomiędzy otworami popychaczy. Nastepnie
ustawiamy głowicę. Mają być równo. Po to jest przymiar Szczeliny pomiędzy głowicami też będą wtedy równe. smarujemy olejem osłone popychacza na dole. I na górze zakładamy sprężynę Następnie miseczke i uszczelniacz na górze i dole.Potem sciskam to swoim autorskim przyrządem bo fabryczny jest do niczego.

Wkładamy najpierw na dole. Potem celujemy na górze Coś jescze potrzeba?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 30 Odpowiedzi
- 17407 Odsłony
-
Ostatni post autor: malinamalina13
-
- 2 Odpowiedzi
- 2636 Odsłony
-
Ostatni post autor: macius
-
- 57 Odpowiedzi
- 28394 Odsłony
-
Ostatni post autor: vagers-vagers
-
- 8 Odpowiedzi
- 9685 Odsłony
-
Ostatni post autor: Kamal
-
- 5 Odpowiedzi
- 5150 Odsłony
-
Ostatni post autor: Kamal