Zanikły ruchy w joystickach

Rafal_k
Posty: 142
Rejestracja: czw 25 cze 2009, 18:02
Lokalizacja: Małopolska

Zanikły ruchy w joystickach

#1

Post autor: Rafal_k »

witam, problem dotyczy zeppelina zm12, zanikły ruchy w joystickach, bezpieczniki okej, maszyna z 95 r.
Ostatnio zmieniony śr 23 gru 2009, 18:01 przez Rafal_k, łącznie zmieniany 1 raz.
SOK
Posty: 157
Rejestracja: czw 10 sty 2008, 22:08
Lokalizacja: mazowieckie

#2

Post autor: SOK »

Sprawdź wyłącznik pod lewym dżojstikiem (jak go podniesiesz to rozłącza sterowanie, a jak opuścisz to załącza) jak działa to odkręć blachę pod kabiną i są tam cewki sprawdź czy się któraś nie rozłączyła (częsta przypadłość że nie łączą kostki) a może cewka padła. Raczej jest to wina elektryki.
Ostatnio zmieniony śr 23 gru 2009, 18:02 przez SOK, łącznie zmieniany 1 raz.
Gość

nic..

#3

Post autor: Gość »

cewki okej, co moze byc jeszcze przyczyną?
SOK
Posty: 157
Rejestracja: czw 10 sty 2008, 22:08
Lokalizacja: mazowieckie

#4

Post autor: SOK »

No to klops. Chyba zostaje sprawdzenie ciśnienia. Może zawór się przyciął. Podejrzewam że jednak problem leży po stronie elektryki. Trzeba by było znaleźć ten zawór od odcięcia sterowania i go sprawdzić czy dochodzi prąd, ewentualnie podłączyć bezpośrednio
Ostatnio zmieniony ndz 27 gru 2009, 18:24 przez SOK, łącznie zmieniany 1 raz.
tomekb85
Posty: 43
Rejestracja: śr 02 gru 2009, 20:26
Zainteresowania: Motoryzacja
Lokalizacja: Syców

#5

Post autor: tomekb85 »

Mam też taki problem w zeppelinie, joystki nic ale skarpówka chodzi niby cewka dobra a nie steruje zaworu ja rozwiązałem to w ten sposób że kupiłem silny magnes o średnicy ok 6cm i przyłożyłem do ostatniej w tym poprzecznym rzędzie robię tak już rok i już nie mam z tym problemu, nie wiem może poprostu pole samej cewki jest za słabe, napisz jeśli pomoże
Rafal_k
Posty: 142
Rejestracja: czw 25 cze 2009, 18:02
Lokalizacja: Małopolska

#6

Post autor: Rafal_k »

cewki są okej, przekladalismy do drugiego zeppelina i smiga na nich;/
SOK
Posty: 157
Rejestracja: czw 10 sty 2008, 22:08
Lokalizacja: mazowieckie

#7

Post autor: SOK »

Pozostaje sprawdzić czy dochodzi do nich prąd. Ja sprawdzałem tak że odkręciłem cewkę później odpaliłem maszynę i wsadziłem jakiś stalowy śrubokręt w cewkę. Jak działała to wiadomo ze jest pole magnetyczne. Pytanie, czy jak nie działa sterowanie to czy jak wciskasz sterowanie skarpówki (przycisk na górze dzoja) to słychać pykanie na zaworach pod kabiną?
Ostatnio zmieniony pn 28 gru 2009, 16:27 przez SOK, łącznie zmieniany 1 raz.
Rafal_k
Posty: 142
Rejestracja: czw 25 cze 2009, 18:02
Lokalizacja: Małopolska

#8

Post autor: Rafal_k »

Tak, tykają zawory. Dzis dziala przez chwile, cos przy zaworach mechanik patrzyl i chodzila chwile ale potem znow padla, takze wina jest raczej po stronie hydrauliki.
Ostatnio zmieniony wt 29 gru 2009, 17:55 przez Rafal_k, łącznie zmieniany 1 raz.
SOK
Posty: 157
Rejestracja: czw 10 sty 2008, 22:08
Lokalizacja: mazowieckie

#9

Post autor: SOK »

to daj znać jaka była przyczyna jak naprawisz.pozdrawiam
Awatar użytkownika
keating
Posty: 162
Rejestracja: sob 15 mar 2008, 01:37
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#10

Post autor: keating »

w Zeppelinie za zasilanie manetek odpowiada jeden elektrozawór, na kości pod kabiną ostatni od zewnątrz (pierwszy od strony zasilania tej kości, najbliżej środka maszyny).
nie ma znaczenia czy pozostałe pracują, jak główny zawór nie poda ciśnienia to nie będą działać.
KRM MACHINES Sp. z o.o.
www.krm-machines.pl

Serwis maszyn budowlanych |
Naprawa i remonty hydrauliki siłowej | Silników spalinowych | Instalacji elektrycznej | Układów elektronicznych w maszynach.
Rafal_k
Posty: 142
Rejestracja: czw 25 cze 2009, 18:02
Lokalizacja: Małopolska

#11

Post autor: Rafal_k »

panowie jest maly winowajca ów awarii, jest to spalony elektro-zawór WATERMAN 24 VDC , MADE IN USA. Wiecie gdzie może zdobyć takie urządzonko?
Awatar użytkownika
keating
Posty: 162
Rejestracja: sob 15 mar 2008, 01:37
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#12

Post autor: keating »

spalony elektrozawór ? tzn spalona cewka elektrozaworu.
nie wiem gdzie w Twoich okolicach można coś takiego kupić, ale np firma Hansa Flex posiada takie cuda w swojej ofercie (mają oddziały w różnych miejscach w kraju) ważne są tak naprawdę trzy sprawy średnica otworu cewki, jej moc i napięcie (z wysokością cewki można sobie poradzić)
KRM MACHINES Sp. z o.o.
www.krm-machines.pl

Serwis maszyn budowlanych |
Naprawa i remonty hydrauliki siłowej | Silników spalinowych | Instalacji elektrycznej | Układów elektronicznych w maszynach.
SOK
Posty: 157
Rejestracja: czw 10 sty 2008, 22:08
Lokalizacja: mazowieckie

#13

Post autor: SOK »

Kolego zerknij na P.W. Zmierz tylko średnice wewnętrzną, a jak ci nie jest pilne to zapożycz od zaworu jazdy :mrgreen: .
a tak na marginesie to pewny jesteś że to cewka a nie kostka?radze dobrze sprawdzi skoro cyt..( ...Dzis dziala przez chwile, cos przy zaworach mechanik patrzyl i chodzila chwile ale potem znow padla)pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony czw 31 gru 2009, 00:24 przez SOK, łącznie zmieniany 1 raz.
elmert
Posty: 36
Rejestracja: czw 09 lip 2009, 18:12
Ulubiona maszyna: M318C,M316C,JCB 3CX,2X Ahlmann AS85,3X IVECO(4x4 6x6 8x8))
Lokalizacja: lubuskie

#14

Post autor: elmert »

Również polecam Hansa Flex odnośnie hydrauliki. Mają dużo pozycji, i cenowo nie są tragiczni jak Parker.
I również proponuje sprawdzić część "elektro" od elektrozaworu. Sam zawór w większości przypadków jest sprawny tylko pada elektryka.
Awatar użytkownika
keating
Posty: 162
Rejestracja: sob 15 mar 2008, 01:37
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#15

Post autor: keating »

SOK pisze:Kolego zerknij na P.W. Zmierz tylko średnice wewnętrzną, a jak ci nie jest pilne to zapożycz od zaworu jazdy :mrgreen:
nie tylko średnica wewnętrzna jest ważna, jeżeli cewka będzie za słaba to może nie załączać zaworu za każdym razem. z boku na kostce powinna być podana moc cewki np 21W. po co kupować jakąkolwiek, jeżeli zdobycie właściwej nie powinno być czymś skomplikowanym.
chwilowa zamiana cewki od innego elektrozaworu to dobry pomysł. :)
KRM MACHINES Sp. z o.o.
www.krm-machines.pl

Serwis maszyn budowlanych |
Naprawa i remonty hydrauliki siłowej | Silników spalinowych | Instalacji elektrycznej | Układów elektronicznych w maszynach.
SOK
Posty: 157
Rejestracja: czw 10 sty 2008, 22:08
Lokalizacja: mazowieckie

#16

Post autor: SOK »

akurat nie dodałem ponieważ jak dobrze kojarzę na cewce jest wytłoczenie z danymi co do mocy i napięcia.ale mogłem się mylić :?
Rafal_k
Posty: 142
Rejestracja: czw 25 cze 2009, 18:02
Lokalizacja: Małopolska

#17

Post autor: Rafal_k »

panowie dzieki sliczne za pomoc, część zapożyczona narazie od drugiego zeppelina , a juz nie dlugo zamawiam nową koszt okolo 400 zl. Dzięki jeszcze raz;)
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post
  • zeppelin zm 13 c opoznione ruchy
    autor: korbi 35 » » w Zeppelin
    16 Odpowiedzi
    4114 Odsłony
    Ostatni post autor: nomen90
  • zeppelin zm 13 B wolne ruchy ramienia
    autor: didazepp » » w Zeppelin
    1 Odpowiedzi
    1434 Odsłony
    Ostatni post autor: LEKTOR
  • Powolne ruchy osprzętu roboczego
    autor: osamix » » w Zeppelin
    0 Odpowiedzi
    1541 Odsłony
    Ostatni post autor: osamix
  • Zeppelin zm13c nieplynne ruchy
    autor: wilq94 » » w Zeppelin
    2 Odpowiedzi
    2639 Odsłony
    Ostatni post autor: WN-TECH
  • Wolne ruchy Zeppelin ZM 12 1991
    autor: roskoszmariusz » » w Zeppelin
    10 Odpowiedzi
    8723 Odsłony
    Ostatni post autor: WN-TECH

Wróć do „Zeppelin”