Zanikły ruchy w joystickach
Zanikły ruchy w joystickach
witam, problem dotyczy zeppelina zm12, zanikły ruchy w joystickach, bezpieczniki okej, maszyna z 95 r.
Ostatnio zmieniony śr 23 gru 2009, 18:01 przez Rafal_k, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprawdź wyłącznik pod lewym dżojstikiem (jak go podniesiesz to rozłącza sterowanie, a jak opuścisz to załącza) jak działa to odkręć blachę pod kabiną i są tam cewki sprawdź czy się któraś nie rozłączyła (częsta przypadłość że nie łączą kostki) a może cewka padła. Raczej jest to wina elektryki.
Ostatnio zmieniony śr 23 gru 2009, 18:02 przez SOK, łącznie zmieniany 1 raz.
No to klops. Chyba zostaje sprawdzenie ciśnienia. Może zawór się przyciął. Podejrzewam że jednak problem leży po stronie elektryki. Trzeba by było znaleźć ten zawór od odcięcia sterowania i go sprawdzić czy dochodzi prąd, ewentualnie podłączyć bezpośrednio
Ostatnio zmieniony ndz 27 gru 2009, 18:24 przez SOK, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 43
- Rejestracja: śr 02 gru 2009, 20:26
- Zainteresowania: Motoryzacja
- Lokalizacja: Syców
Mam też taki problem w zeppelinie, joystki nic ale skarpówka chodzi niby cewka dobra a nie steruje zaworu ja rozwiązałem to w ten sposób że kupiłem silny magnes o średnicy ok 6cm i przyłożyłem do ostatniej w tym poprzecznym rzędzie robię tak już rok i już nie mam z tym problemu, nie wiem może poprostu pole samej cewki jest za słabe, napisz jeśli pomoże
Pozostaje sprawdzić czy dochodzi do nich prąd. Ja sprawdzałem tak że odkręciłem cewkę później odpaliłem maszynę i wsadziłem jakiś stalowy śrubokręt w cewkę. Jak działała to wiadomo ze jest pole magnetyczne. Pytanie, czy jak nie działa sterowanie to czy jak wciskasz sterowanie skarpówki (przycisk na górze dzoja) to słychać pykanie na zaworach pod kabiną?
Ostatnio zmieniony pn 28 gru 2009, 16:27 przez SOK, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak, tykają zawory. Dzis dziala przez chwile, cos przy zaworach mechanik patrzyl i chodzila chwile ale potem znow padla, takze wina jest raczej po stronie hydrauliki.
Ostatnio zmieniony wt 29 gru 2009, 17:55 przez Rafal_k, łącznie zmieniany 1 raz.
w Zeppelinie za zasilanie manetek odpowiada jeden elektrozawór, na kości pod kabiną ostatni od zewnątrz (pierwszy od strony zasilania tej kości, najbliżej środka maszyny).
nie ma znaczenia czy pozostałe pracują, jak główny zawór nie poda ciśnienia to nie będą działać.
nie ma znaczenia czy pozostałe pracują, jak główny zawór nie poda ciśnienia to nie będą działać.
KRM MACHINES Sp. z o.o.
www.krm-machines.pl
Serwis maszyn budowlanych |
Naprawa i remonty hydrauliki siłowej | Silników spalinowych | Instalacji elektrycznej | Układów elektronicznych w maszynach.
www.krm-machines.pl
Serwis maszyn budowlanych |
Naprawa i remonty hydrauliki siłowej | Silników spalinowych | Instalacji elektrycznej | Układów elektronicznych w maszynach.
spalony elektrozawór ? tzn spalona cewka elektrozaworu.
nie wiem gdzie w Twoich okolicach można coś takiego kupić, ale np firma Hansa Flex posiada takie cuda w swojej ofercie (mają oddziały w różnych miejscach w kraju) ważne są tak naprawdę trzy sprawy średnica otworu cewki, jej moc i napięcie (z wysokością cewki można sobie poradzić)
nie wiem gdzie w Twoich okolicach można coś takiego kupić, ale np firma Hansa Flex posiada takie cuda w swojej ofercie (mają oddziały w różnych miejscach w kraju) ważne są tak naprawdę trzy sprawy średnica otworu cewki, jej moc i napięcie (z wysokością cewki można sobie poradzić)
KRM MACHINES Sp. z o.o.
www.krm-machines.pl
Serwis maszyn budowlanych |
Naprawa i remonty hydrauliki siłowej | Silników spalinowych | Instalacji elektrycznej | Układów elektronicznych w maszynach.
www.krm-machines.pl
Serwis maszyn budowlanych |
Naprawa i remonty hydrauliki siłowej | Silników spalinowych | Instalacji elektrycznej | Układów elektronicznych w maszynach.
Kolego zerknij na P.W. Zmierz tylko średnice wewnętrzną, a jak ci nie jest pilne to zapożycz od zaworu jazdy .
a tak na marginesie to pewny jesteś że to cewka a nie kostka?radze dobrze sprawdzi skoro cyt..( ...Dzis dziala przez chwile, cos przy zaworach mechanik patrzyl i chodzila chwile ale potem znow padla)pozdrawiam.
a tak na marginesie to pewny jesteś że to cewka a nie kostka?radze dobrze sprawdzi skoro cyt..( ...Dzis dziala przez chwile, cos przy zaworach mechanik patrzyl i chodzila chwile ale potem znow padla)pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony czw 31 gru 2009, 00:24 przez SOK, łącznie zmieniany 1 raz.
nie tylko średnica wewnętrzna jest ważna, jeżeli cewka będzie za słaba to może nie załączać zaworu za każdym razem. z boku na kostce powinna być podana moc cewki np 21W. po co kupować jakąkolwiek, jeżeli zdobycie właściwej nie powinno być czymś skomplikowanym.SOK pisze:Kolego zerknij na P.W. Zmierz tylko średnice wewnętrzną, a jak ci nie jest pilne to zapożycz od zaworu jazdy
chwilowa zamiana cewki od innego elektrozaworu to dobry pomysł.
KRM MACHINES Sp. z o.o.
www.krm-machines.pl
Serwis maszyn budowlanych |
Naprawa i remonty hydrauliki siłowej | Silników spalinowych | Instalacji elektrycznej | Układów elektronicznych w maszynach.
www.krm-machines.pl
Serwis maszyn budowlanych |
Naprawa i remonty hydrauliki siłowej | Silników spalinowych | Instalacji elektrycznej | Układów elektronicznych w maszynach.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post